
İçişleri Bakanı Efkan Ala canlı yayına katıldığı bir televizyon programında, "Darbe teşebbüsünden sonra medyanın siyasetin karşı duruşu ortada. Türkiye nadiren bir işgal tehdidi karşısında ancak böyle topyekün karşı durur. Darbe girişimi gerçekleşseydi Türkiye büyük bir kaotik ortama girerdi. Eğer bu alçaklar başarılı olsa Türkiye şöyle olurdu demeye dilim varmıyor, yüreğim yanıyor” diye konuştu.
“Jandarma'yı tamamen İçişleri Bakanlığı'na bağlayacağız” diyen Bakan Ala şunları söyledi:
“Genelkurmay'ın Savunma Bakanlığı'na bağlanmasını da değerlendireceğiz, ama tek başımıza alacağımız bir karar değildir. Emniyet'te olduğu gibi Jandarma'nın yetiştirmesi, ataması ve görevden alınması Bakanlık'a bağlanacak. Türkiye her bir krizden artık milletin menfaatine bir sistem çıkarıyor. Sistemi dönüştürmek için daha önce alığımız tedbirler vardı ama keşke böyle krizler olmadan Meclis'ten destek alsaydık.”