Rusya, eğitim için gelen Özbek öğrencileri sokakta bıraktı
Rusya, eğitim için gelen Özbek öğrencileri sokakta bıraktı
Rusya, eğitim için gelen Özbek öğrencileri sokakta bıraktı
Haber Giriş Tarihi: 29.08.2022 12:29
Haber Güncellenme Tarihi: 29.08.2022 12:29
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Özbekistan'dan Rusya'ya eğitim için gelen Özbek öğrenciler sokakta kaldı. Durumla ilgili video mesaj paylaşan Özbek öğrenciler, "Sözleşme kapsamında Tıp okumak için geldik. Ancak yetkililer sözleşmemizin feshedildiğini bahane ederek bizi kabul etmedi." dedi.
Özbekistanlı öğrenciler dün akşam Rusya Federasyonu'nun Krasnodar kentinde Özbekistan Cumhurbaşkanı Şevket Mirziyoyev'e video mesaj yayımladı. Bir grup Özbek öğrencinin yaptığı konuşmada kendilerinin Rusya tarafından aldatıldıklarına dikkat çekerek, "Biz, Rusya Federasyonu ve Fergana Tıp Enstitüsü'nün liderliği tarafından aldatıldık. İki ülkenin yapmış olduğu sözleşme kapsamında üç yıl Özbekistan'da ve iki yıl ise Rusya'da eğitim görecektik. Ancak eğitimimize devam etmek için Krasnodar'a geldiğimizde aramızdaki öğrencilerin bir kısmı üniversiteye kabul edilirken çoğu ise reddedildi" ifadesini kullandı.
ÖZBEKİSTANLI ÖĞRENCİLER YURTTAN ATILIYOR
Özbekistan'dan Rusya arasında eğitim alanındaki sözleşme kapsamında Rusya'nın Krasnodar kentine gelen Özbek öğrencileri yurttan atılıyor. Öğrencilerin yapmış olduğu video mesajda, “30 Ağustos'ta yurttan atılacağız. Gidecek hiçbir yerimiz yok. Sözleşmelerimizin feshedildiğini söylediler" ifadesini kullandı. Ayrıca Rus üniversitesinin yönetimi gelen öğrencilere iki ülke arasındaki sözleşme kapsamındaki paranın üç yıldır üniversitenin hesabına geçmediğini, bu nedenle Özbekistan ile yapılan sözleşmenin feshedildiğini söyledi.
Öte yandan, Özbekistan yetkilileri, 28 Ağustos'ta sosyal medyada yayınlanan bu videoya henüz yanıt vermediği öğrenildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Rusya, eğitim için gelen Özbek öğrencileri sokakta bıraktı
Rusya, eğitim için gelen Özbek öğrencileri sokakta bıraktı
Özbekistan'dan Rusya'ya eğitim için gelen Özbek öğrenciler sokakta kaldı. Durumla ilgili video mesaj paylaşan Özbek öğrenciler, "Sözleşme kapsamında Tıp okumak için geldik. Ancak yetkililer sözleşmemizin feshedildiğini bahane ederek bizi kabul etmedi." dedi.
Özbekistanlı öğrenciler dün akşam Rusya Federasyonu'nun Krasnodar kentinde Özbekistan Cumhurbaşkanı Şevket Mirziyoyev'e video mesaj yayımladı. Bir grup Özbek öğrencinin yaptığı konuşmada kendilerinin Rusya tarafından aldatıldıklarına dikkat çekerek, "Biz, Rusya Federasyonu ve Fergana Tıp Enstitüsü'nün liderliği tarafından aldatıldık. İki ülkenin yapmış olduğu sözleşme kapsamında üç yıl Özbekistan'da ve iki yıl ise Rusya'da eğitim görecektik. Ancak eğitimimize devam etmek için Krasnodar'a geldiğimizde aramızdaki öğrencilerin bir kısmı üniversiteye kabul edilirken çoğu ise reddedildi" ifadesini kullandı.
Özbekistan'dan Rusya arasında eğitim alanındaki sözleşme kapsamında Rusya'nın Krasnodar kentine gelen Özbek öğrencileri yurttan atılıyor. Öğrencilerin yapmış olduğu video mesajda, “30 Ağustos'ta yurttan atılacağız. Gidecek hiçbir yerimiz yok. Sözleşmelerimizin feshedildiğini söylediler" ifadesini kullandı. Ayrıca Rus üniversitesinin yönetimi gelen öğrencilere iki ülke arasındaki sözleşme kapsamındaki paranın üç yıldır üniversitenin hesabına geçmediğini, bu nedenle Özbekistan ile yapılan sözleşmenin feshedildiğini söyledi.
Öte yandan, Özbekistan yetkilileri, 28 Ağustos'ta sosyal medyada yayınlanan bu videoya henüz yanıt vermediği öğrenildi.
Son Haberler