Akmescit Bölge Meclisi ve Avdet gazetesi ofissiz kaldı
Akmescit Bölge Meclisi ve Avdet gazetesi ofissiz kaldı
İşgalci Rus yetkilileri Akmescit Kırım Tatar Bölge binasına el koydu.
Haber Giriş Tarihi: 19.07.2016 19:09
Haber Güncellenme Tarihi: 19.07.2016 19:05
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Kırım Tatar Milli Meclisi Başkan yardımcısı Nariman Celal, işgalcilerin Akmescit Kırım Tatar Bölge Meclisi ve Avdet gazetesinin ofis binasına el koyduklarını bildirdi.
Nariman Celal yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
“Akmescit Kırım Tatar Bölge Meclisi uzun yıllar içinde Akmescit, Çehova sokağı no 20 adresinde bulunan binada faaliyetlerini yürütüyordu.
Kırım Tatar Milli Meclisi merkez ofis binası Eylül 2014’ten sonra, okurların desteğiyle bin adet baskısıyla çıkan Avdet gazetesi de Akmescit Kırım Tatar Bölge Meclisi’nin binasına geçti.
Aynı ofis binasında son iki sene içinde KTMM’nin, Kırım Tatar milli hareketi emektarlarının toplantıları ve diğer etkinlikler düzenliyordu.
15 Temmuz 2016 sabahı, Avdet gazetesinin kuruluş yıl dönümünde, KTMM eski üyesi, Kırım işgalinden sonra Akmescit Belediyesi Başkanı Yardımcısı olarak atanan Teyfuk Gafarov işçilerle birlikte bilinçli olarak ofis binasının kilidini bozdular. Bunun sonucunda gazete çalışanları ve bölge meclisinin çalışanları ofise giremediler. Sonrasında ise işgalciler bozulan kilidi yenisiyle değiştirdi.
Daha önce binanın camları kırılmıştı, meclisin toplantı yaptığı gün binanın önüne bir kamyon moloz dökülmüştü ve daha birçok çeşitli zarar verilmişti.
Akmescit Kırım Tatar Bölge Meclisi'nin söz konusu binayı 90’ların ortasında şehir yetkililerinden almayı başardığını ve Kırım Müftülüğünün himayesine teslim ettiğini belirtmem gerekiyor.
20. yüzyılın başında Kırım Tatarlarının ünlü lideri, I. Kırım Tatar Kurultayının organizatörü, Kırım Demokratik Cumhuriyeti hükümetinin ilk Başkanı, Kırım, Litvanya, Polonya, Belarus Müslümanlarının ilk Müftüsü Noman Çelebicihan ve Müslüman Yönetim Komitesi bu binada faaliyet yürütüyordu. Uzun yıllar içinde bölge meclisi, bilim adamlarının desteğiyle binaya hatıra kitabesi yerleştirilmesi için uğraşıyordu, ancak başarılı olamamışlardı…
Son iki sene içinde Akmescit Kırım Tatar Bölge Meclisi ve Avdet gazetesini bu binadan ikinci kez kovma girişiminde bulunuyorlar.
İki seferde de Kırım Müftülüğü temsilcileri hiçbir girişimde bulunmadılar ve yapılanlardan yetkilileri sorumlu tutuyorlar.
Bu eylemlerin altında ne yatıyor: Kırım’da kalan özgürlük adacıklarını batırma isteği mi, yoksa birilerinin ticari çıkarları mı? Büyük ihtimal ikisi de, yakın zamanda öğreneceğiz. Belki KTMM’nin eski ve şimdiki üyelerinin rolleri hakkındaki eksik yapboz parçaları yerine oturacaktır. Halkımız bizim ikiyüzlüler önünde eğilmemize izin vermeyecektir!”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Akmescit Bölge Meclisi ve Avdet gazetesi ofissiz kaldı
İşgalci Rus yetkilileri Akmescit Kırım Tatar Bölge binasına el koydu.
Kırım Tatar Milli Meclisi Başkan yardımcısı Nariman Celal, işgalcilerin Akmescit Kırım Tatar Bölge Meclisi ve Avdet gazetesinin ofis binasına el koyduklarını bildirdi.
Nariman Celal yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
Son Haberler