Çubarov, işgalden sonra Kırım’ın nasıl “temizleneceğini” anlattı
Çubarov, işgalden sonra Kırım’ın nasıl “temizleneceğini” anlattı
Kırım Tatar Milli Meclisi Başkanı Refat Çubarov, yarımadada binlerce FSB, Rus polisi, askeri, savcılık görevlisinin olduğunu kaydetti.
Haber Giriş Tarihi: 16.06.2017 13:39
Haber Güncellenme Tarihi: 16.06.2017 13:40
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Kırım Tatar Milli Meclisi (KTMM) Başkanı, Ukrayna milletvekili Refat Çubarov, Ukrayna’nın Kırım’ı geri alacağından emin olduğunu ama işgalden kurtarıldıktan sonra yüzlerce kişinin yarımadayı terketmesi gerektiğini kaydetti.
Ukrayna’nın 5.Kanal televizyonunda konuşan Çubarov, “Biz, Ukrayna düzeni ve Ukrayna yönetiminin giriş anınının ve orada yerel yönetim organizasyonunun başarılı olması için farklı etkinlik ve tedbirlerin hayata geçirilmesine hazırlanmalıyız. Artık bu yarımadanın 'temizliği' olacak. Beni doğru anlamalarını isterim. Stalin gibi yüzbinlerce kişiyi atmamız söz konusu değil” dedi.
Çubarov, Kırım’ı sadece belirli insanların terketmek zorunda kalacağını ifade ederek, “Ancak Kırım’a nedeni ne olursa olsun 20 Şubat 2014 tarihinden sonra girenler terk etmek zorunda. Bu da FSB, Rus polisi,askerler, savcılık dahil minimum 200 bin kişi demek. Yani 200 bin kişi son Rus askerle birlikte gitmek zorunda” diye konuştu.
KTMM Başkanı, Kırım’ı kendi isteğiyle terk edecek insanların da olacağını ifade ederek, “Daha askerler yerlerindeyken ilk kaçanlar , Ukrayna’ya, Kırım toprağına ihanet edenler, Kırım Tatarlarını öldürenler olacak. Onlar burada artık olmayacak, çünkü onlara merhamet edilmeyecek” dedi.
156711
Daha önce KTMM Başkanı Refat Çubarov, Rusya Karadeniz Filosu'nun Sivastopol'de bulunmasının Kırım'ın işgalini tetiklediğini belirtmişti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Çubarov, işgalden sonra Kırım’ın nasıl “temizleneceğini” anlattı
Kırım Tatar Milli Meclisi Başkanı Refat Çubarov, yarımadada binlerce FSB, Rus polisi, askeri, savcılık görevlisinin olduğunu kaydetti.
Kırım Tatar Milli Meclisi (KTMM) Başkanı, Ukrayna milletvekili Refat Çubarov, Ukrayna’nın Kırım’ı geri alacağından emin olduğunu ama işgalden kurtarıldıktan sonra yüzlerce kişinin yarımadayı terketmesi gerektiğini kaydetti.
Ukrayna’nın 5.Kanal televizyonunda konuşan Çubarov, “Biz, Ukrayna düzeni ve Ukrayna yönetiminin giriş anınının ve orada yerel yönetim organizasyonunun başarılı olması için farklı etkinlik ve tedbirlerin hayata geçirilmesine hazırlanmalıyız. Artık bu yarımadanın 'temizliği' olacak. Beni doğru anlamalarını isterim. Stalin gibi yüzbinlerce kişiyi atmamız söz konusu değil” dedi.
Çubarov, Kırım’ı sadece belirli insanların terketmek zorunda kalacağını ifade ederek, “Ancak Kırım’a nedeni ne olursa olsun 20 Şubat 2014 tarihinden sonra girenler terk etmek zorunda. Bu da FSB, Rus polisi,askerler, savcılık dahil minimum 200 bin kişi demek. Yani 200 bin kişi son Rus askerle birlikte gitmek zorunda” diye konuştu.
KTMM Başkanı, Kırım’ı kendi isteğiyle terk edecek insanların da olacağını ifade ederek, “Daha askerler yerlerindeyken ilk kaçanlar , Ukrayna’ya, Kırım toprağına ihanet edenler, Kırım Tatarlarını öldürenler olacak. Onlar burada artık olmayacak, çünkü onlara merhamet edilmeyecek” dedi.
156711
Daha önce KTMM Başkanı Refat Çubarov, Rusya Karadeniz Filosu'nun Sivastopol'de bulunmasının Kırım'ın işgalini tetiklediğini belirtmişti.
Son Haberler