Fransa ve Hindistan'dan küresel ısınmaya karşı işbirliği
Fransa ve Hindistan'dan küresel ısınmaya karşı işbirliği
Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ve Hindistan Başbakanı Narendra Modi bugün yani 3 Haziran'da gerçekleştirdikleri görüşmenin ardından, iki ülkenin iklim değişikliğine karşı mücadelede işbirliği yapacaklarını açıkladılar.
Haber Giriş Tarihi: 03.06.2017 17:52
Haber Güncellenme Tarihi: 03.06.2017 17:52
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ve Hindistan Başbakanı Narendra Modi bugün yani 3 Haziran'da gerçekleştirdikleri görüşmenin ardından, iki ülkenin iklim değişikliğine karşı mücadelede işbirliği yapacaklarını açıkladılar. ABD Başkanı Donald Trump'ın ülkesini Paris İklim Anlaşması'ndan çekeceğini açıklamasının ardından ikilinin bu beyanatı dikkat çekici olarak değerlendiriliyor. Macron, Trump'ın bu kararına rağmen 2015 yılında imzalanan Paris İklim Anlaşması'nın geri dönüşü olmadığını vurguladı.
156342
Gerçekleştirilen ortak basın toplantısında Modi, "Çevreyi ve gezegenimizi korumak inancımızın bir gereğidir." şeklinde konuştu. Ortak basınt toplantısı, iki liderin ilk defa bir araya gelmesinin ardından gerçekleştirildi. Macron, ülke olarak Paris İklim Anlaşması'ndaki yükümlülüklerinin de üzerine çıkarak daha fazlasını yapacaklarını ifade ederek, "Çevresel dönüşüm ve küresel ısınmayla mücadele adına ülkelerimizin çok fazla şey yapması gerektiği konusunda hemfikiriz." şeklinde konuştu.
Öte yandan Macron, yıl sonundan önce iklim görüşmeleri sırasında Yeni Delhi ve Paris arasında kararlaştırılan Uluslararası Solar Birliği'nin ilk toplantısı için Hindistan'ı ziyaret etmeyi planladığını ifade etti. Macron ayrıca, söz konusu birliğin güneş enerjisinin yaygınlaştırılması adına daha net aksiyonlar alınması adına önemli olduğunu kaydetti. Birlik, 2030 yılına kadar bir trilyon dolardan fazla yatırımla bu alanda yeni yatırımların gerçekleştirilmesinde öncü olmak amacında.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Fransa ve Hindistan'dan küresel ısınmaya karşı işbirliği
Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ve Hindistan Başbakanı Narendra Modi bugün yani 3 Haziran'da gerçekleştirdikleri görüşmenin ardından, iki ülkenin iklim değişikliğine karşı mücadelede işbirliği yapacaklarını açıkladılar.
Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron ve Hindistan Başbakanı Narendra Modi bugün yani 3 Haziran'da gerçekleştirdikleri görüşmenin ardından, iki ülkenin iklim değişikliğine karşı mücadelede işbirliği yapacaklarını açıkladılar. ABD Başkanı Donald Trump'ın ülkesini Paris İklim Anlaşması'ndan çekeceğini açıklamasının ardından ikilinin bu beyanatı dikkat çekici olarak değerlendiriliyor. Macron, Trump'ın bu kararına rağmen 2015 yılında imzalanan Paris İklim Anlaşması'nın geri dönüşü olmadığını vurguladı.
156342
Gerçekleştirilen ortak basın toplantısında Modi, "Çevreyi ve gezegenimizi korumak inancımızın bir gereğidir." şeklinde konuştu. Ortak basınt toplantısı, iki liderin ilk defa bir araya gelmesinin ardından gerçekleştirildi. Macron, ülke olarak Paris İklim Anlaşması'ndaki yükümlülüklerinin de üzerine çıkarak daha fazlasını yapacaklarını ifade ederek, "Çevresel dönüşüm ve küresel ısınmayla mücadele adına ülkelerimizin çok fazla şey yapması gerektiği konusunda hemfikiriz." şeklinde konuştu.
Öte yandan Macron, yıl sonundan önce iklim görüşmeleri sırasında Yeni Delhi ve Paris arasında kararlaştırılan Uluslararası Solar Birliği'nin ilk toplantısı için Hindistan'ı ziyaret etmeyi planladığını ifade etti. Macron ayrıca, söz konusu birliğin güneş enerjisinin yaygınlaştırılması adına daha net aksiyonlar alınması adına önemli olduğunu kaydetti. Birlik, 2030 yılına kadar bir trilyon dolardan fazla yatırımla bu alanda yeni yatırımların gerçekleştirilmesinde öncü olmak amacında.
Son Haberler