Gazprom’dan yapılan açıklamaya göre, Türkiye’ye doğalgaz ihracatı bu yılın Ocak-Mayıs aylarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22,6 arttı.
Haber Giriş Tarihi: 06.06.2017 09:59
Haber Güncellenme Tarihi: 06.06.2017 10:17
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Gazprom’un, 2017’nin ocak-mayıs döneminde Türkiye’ye ihraç edilen doğalgaz miktarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,6 arttığı belirtildi.
Rus doğal gaz şirketi Gazprom, bu yılın ocak-mayıs döneminde BDT dışı ülkelere doğalgaz ihracatını yüzde 13,3 arttırdığını açıkladı. Gazprom’dan yapılan açıklamada bu dönemde yapılan ihracatın 9,5 milyar metreküp artışla 81,2 milyar metreküpe çıktığı belirtildi.
Türkiye’nin yanı sıra Gazprom’un Almanya’ya gaz ihracatının aynı dönemde 2016'ya göre yüzde 15,6, Bulgaristan’a yüzde 14,5, Yunanistan’a yüzde 8,6, Macaristan’a yüzde 37,3 ve Sırbistan’a yüzde 42,2 oranlarında arttığı ifade edildi.
Aynı dönemde doğalgaz ihracatın en çok Avusturya (yüzde 79,5), Sırbistan (yüzde 42,2) ve Macaristan’a (37,3) arttığı belirtildi.
Ayrıca açıklamada, şirketin doğalgaz üretiminin aynı dönemde 2016’ya kıyasla yüzde 15,7 artarak 198,5 milyar metreküpe çıktığı kaydedildi.
Gazprom, doğalgaz üretimini 2017’de geçen yıla kıyasla yüzde 2,7 artırarak 430,4 milyar metreküpe çıkarmayı hedefliyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Gazprom, Türkiye'ye gaz ihracatını arttırdı
Gazprom’dan yapılan açıklamaya göre, Türkiye’ye doğalgaz ihracatı bu yılın Ocak-Mayıs aylarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22,6 arttı.
Gazprom’un, 2017’nin ocak-mayıs döneminde Türkiye’ye ihraç edilen doğalgaz miktarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,6 arttığı belirtildi.
Rus doğal gaz şirketi Gazprom, bu yılın ocak-mayıs döneminde BDT dışı ülkelere doğalgaz ihracatını yüzde 13,3 arttırdığını açıkladı. Gazprom’dan yapılan açıklamada bu dönemde yapılan ihracatın 9,5 milyar metreküp artışla 81,2 milyar metreküpe çıktığı belirtildi.
Türkiye’nin yanı sıra Gazprom’un Almanya’ya gaz ihracatının aynı dönemde 2016'ya göre yüzde 15,6, Bulgaristan’a yüzde 14,5, Yunanistan’a yüzde 8,6, Macaristan’a yüzde 37,3 ve Sırbistan’a yüzde 42,2 oranlarında arttığı ifade edildi.
Aynı dönemde doğalgaz ihracatın en çok Avusturya (yüzde 79,5), Sırbistan (yüzde 42,2) ve Macaristan’a (37,3) arttığı belirtildi.
Ayrıca açıklamada, şirketin doğalgaz üretiminin aynı dönemde 2016’ya kıyasla yüzde 15,7 artarak 198,5 milyar metreküpe çıktığı kaydedildi.
Gazprom, doğalgaz üretimini 2017’de geçen yıla kıyasla yüzde 2,7 artırarak 430,4 milyar metreküpe çıkarmayı hedefliyor.
Son Haberler