SON DAKİKA
Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Gazprom, Türkiye'ye gaz ihracatını arttırdı

Gazprom’dan yapılan açıklamaya göre, Türkiye’ye doğalgaz ihracatı bu yılın Ocak-Mayıs aylarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22,6 arttı.

Haber Giriş Tarihi: 06.06.2017 09:59
Haber Güncellenme Tarihi: 06.06.2017 10:17
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Gazprom, Türkiye'ye gaz ihracatını arttırdı

Gazprom’un, 2017’nin ocak-mayıs döneminde  Türkiye’ye ihraç edilen doğalgaz miktarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde  22,6 arttığı belirtildi.

Rus doğal gaz şirketi Gazprom, bu yılın ocak-mayıs döneminde  BDT dışı ülkelere doğalgaz ihracatını yüzde 13,3 arttırdığını açıkladı. Gazprom’dan yapılan açıklamada bu dönemde yapılan ihracatın 9,5 milyar metreküp artışla 81,2 milyar metreküpe  çıktığı belirtildi.

Türkiye’nin yanı sıra Gazprom’un Almanya’ya gaz  ihracatının aynı dönemde 2016'ya göre yüzde 15,6, Bulgaristan’a yüzde 14,5,  Yunanistan’a yüzde 8,6, Macaristan’a yüzde 37,3 ve Sırbistan’a yüzde 42,2  oranlarında arttığı ifade edildi.

Aynı dönemde doğalgaz ihracatın en çok Avusturya (yüzde 79,5), Sırbistan (yüzde 42,2) ve Macaristan’a (37,3) arttığı belirtildi.

Ayrıca açıklamada, şirketin doğalgaz üretiminin aynı dönemde 2016’ya kıyasla yüzde  15,7 artarak 198,5 milyar metreküpe çıktığı kaydedildi.

Gazprom, doğalgaz üretimini 2017’de geçen yıla kıyasla yüzde 2,7  artırarak 430,4 milyar metreküpe çıkarmayı hedefliyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.