İran: "ABD'nin yeni yaptırımları Nükleer Anlaşma'nın ihlali"
İran: "ABD'nin yeni yaptırımları Nükleer Anlaşma'nın ihlali"
Geçtiğimiz Çarşamba günü ABD Senatosu'nda oylanmasının ardından, yürürlüğe girmesi için Temsilciler Meclisi'nin onayı ve Başkan Donald Trump'ın imzasının gerektiği yeni yaptırımlar hakkında İran'dan tepkiler gelmeye devam ediyor.
Haber Giriş Tarihi: 16.06.2017 18:11
Haber Güncellenme Tarihi: 16.06.2017 19:21
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Geçtiğimiz Çarşamba günü ABD Senatosu'nda oylanmasının ardından, yürürlüğe girmesi için Temsilciler Meclisi'nin onayı ve Başkan Donald Trump'ın imzasının gerektiği yeni yaptırımlar hakkında İran'dan tepkiler gelmeye devam ediyor. Özellikle füze programını hedef alan yeni yaptırımların ardından İran'ın dini lideri Hamaney'in başdanışmanı Ali Ekber Velayeti sert açıklamalarda bulundu.
156728
Yeni yaptırımların, 2015 yılında Tahran ve P5+1 (Çin, Fransa, Rusya, İngiltere, ABD ve Almanya) ülkeleri arasında imzalanan Nükleer Anlaşma'nın ihlali anlamına geleceğini vurgulayan Velayeti, anlaşmanın izlenmesi ile görevli İran komitesinin, senatonun bu hareketini inceleyip "uygun" bir yanıt bulacağını beyan etti. Nükleer Anlaşma, İran'ın, nükleer faaliyetlerine yönelik kısıtlamaları kabul etmesi karşılığında bu ülkeye uygulanan nükleer bağlantılı yaptırımların kaldırılmasını kapsıyor.
Washington yönetimi, İran'ın füze testlerinin, Birleşmiş Milletler (BM) Güvenlik Konseyi'nin 2231 no'lu kararını ihlal anlamına geldiğini vurguluyor. Buna karşılık İran, bahse konu füzelerin, nükleer başlık taşıma kapasitesi olmadığını iddia ediyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İran: "ABD'nin yeni yaptırımları Nükleer Anlaşma'nın ihlali"
Geçtiğimiz Çarşamba günü ABD Senatosu'nda oylanmasının ardından, yürürlüğe girmesi için Temsilciler Meclisi'nin onayı ve Başkan Donald Trump'ın imzasının gerektiği yeni yaptırımlar hakkında İran'dan tepkiler gelmeye devam ediyor.
Geçtiğimiz Çarşamba günü ABD Senatosu'nda oylanmasının ardından, yürürlüğe girmesi için Temsilciler Meclisi'nin onayı ve Başkan Donald Trump'ın imzasının gerektiği yeni yaptırımlar hakkında İran'dan tepkiler gelmeye devam ediyor. Özellikle füze programını hedef alan yeni yaptırımların ardından İran'ın dini lideri Hamaney'in başdanışmanı Ali Ekber Velayeti sert açıklamalarda bulundu.
156728
Yeni yaptırımların, 2015 yılında Tahran ve P5+1 (Çin, Fransa, Rusya, İngiltere, ABD ve Almanya) ülkeleri arasında imzalanan Nükleer Anlaşma'nın ihlali anlamına geleceğini vurgulayan Velayeti, anlaşmanın izlenmesi ile görevli İran komitesinin, senatonun bu hareketini inceleyip "uygun" bir yanıt bulacağını beyan etti. Nükleer Anlaşma, İran'ın, nükleer faaliyetlerine yönelik kısıtlamaları kabul etmesi karşılığında bu ülkeye uygulanan nükleer bağlantılı yaptırımların kaldırılmasını kapsıyor.
Washington yönetimi, İran'ın füze testlerinin, Birleşmiş Milletler (BM) Güvenlik Konseyi'nin 2231 no'lu kararını ihlal anlamına geldiğini vurguluyor. Buna karşılık İran, bahse konu füzelerin, nükleer başlık taşıma kapasitesi olmadığını iddia ediyor.
Son Haberler