Rusya Federal Uzay Ajansı (Roskosmos), 2035 yılında ayda Rus üssün inşa edileceğini açıkladı.
Roskosmos’un Pilot Programlarından sorumlu Sergey Krikalev, “Onaylanmış politikamıza göre 2030 yılına kadar aya inmemiz, 2035 yılına kadar ise üssü kurmamız gerekiyor” dedi.
Bahsi konu olan üste bilim laboratuarın da faaliyet gösterebileceğini anlatan Krikalev, Rus üssünde çalışma şeklin daha görüşme aşamasında olduğunu bildirdi. Böylece üste vardiyalı çalışmanın (bir ekip gittiği zaman yerine başka ekip gelecek) ya da tek ekip şeklinde çalışmanın (çalışan ekip, aya gidip gelecek) olabileceği ifade edildi.
2014 yılında Roskosmos, ayın güney kutbun Rusya’ya ait olduğunu ileri sürmüştü.
Rusya Başbakan Yardımcısı Dmitriy Rogozin ise, Rusların aya varması durumunda orada daimi kalacağını söylemişti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Rusya ayın işgaline hazırlanıyor
Rusya, ayda üs kurmayı planlıyor.
Rusya Federal Uzay Ajansı (Roskosmos), 2035 yılında ayda Rus üssün inşa edileceğini açıkladı.
Roskosmos’un Pilot Programlarından sorumlu Sergey Krikalev, “Onaylanmış politikamıza göre 2030 yılına kadar aya inmemiz, 2035 yılına kadar ise üssü kurmamız gerekiyor” dedi.
Bahsi konu olan üste bilim laboratuarın da faaliyet gösterebileceğini anlatan Krikalev, Rus üssünde çalışma şeklin daha görüşme aşamasında olduğunu bildirdi. Böylece üste vardiyalı çalışmanın (bir ekip gittiği zaman yerine başka ekip gelecek) ya da tek ekip şeklinde çalışmanın (çalışan ekip, aya gidip gelecek) olabileceği ifade edildi.
2014 yılında Roskosmos, ayın güney kutbun Rusya’ya ait olduğunu ileri sürmüştü.
Rusya Başbakan Yardımcısı Dmitriy Rogozin ise, Rusların aya varması durumunda orada daimi kalacağını söylemişti.
Son Haberler