Türkiye Başbakanı Yardımcısı Şimşek, Moskova ziyaretini gazetecilere anlattı.
Haber Giriş Tarihi: 27.07.2016 20:42
Haber Güncellenme Tarihi: 27.07.2016 20:48
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Türkiye Başbakanı Yardımcısı Mehmet Şimşek, Rusya ile yeni bir sayfa açmayı hedeflediklerini söyledi.
Mehmet Şimşek ve Türkiye Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Rusya Ekonomik Kalkınma Bakanı Aleksey Ulyukaev ve Enerji Bakanı Aleksandr Novak ile Moskova'da gerçekleştirdiği temaslardan sonra gazetecilere açıklamalarda bulundu.
Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Rusya’da çok samimi bir havayla karşılaştıklarını belirterek, "Gerçekleştirdiğimiz toplantılarda, Rus yetkililerinde de sorunların çözülmesi noktasında olumlu bir çaba ve gayret gördüm" dedi.
Rus yetkililer ile son 8 ayda yaşanan sorunların tamamen aşılması ve ikili ilişkilerin 24 Kasım öncesinden de ileri bir seviyeye taşınması için temaslarda bulunduklarını dile getiren Şimşek, “Rusya ile yeni bir sayfa açmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Zeybekci de Rus yetkililerden, Türk gıda ürünlerine uygulanan yaptırımların kaldırılmasını talep ettiklerini kaydetti. Bakan Zeybekci, "Türkiye’nin ithal ettiği Rus gazına yönelik indirim konusu ise görüşülmedi." ifadesi kullanıldı.
Türk Akımı doğalgaz boru hattı görüşmelerinde ise ilerleme kaydedildiğini vurgulayan Zeybekci, "İnanıyorum ki önümüzdeki dönemde iki ülke arasında daha da ilerleme sağlayacağız" diye konuştu.
Ulyukaev ile 6 Ağustos’ta İstanbul’a bir araya geleceklerini anlatan Zeybekçi, Enerji Bakanı ve aynı zamanda Karma Ekonomi Komisyonu Eşbaşkanı Novak ile de Ekim ayında yine İstanbul’da bir zirve yapılacağını belirtti.
Türk vatandaşlarına tek taraflı olarak uygulanan vizelerin kaldırılması konusunun da Rus yetkililere iletildiğinin altını çizen Zeybekci, “Tüm sorunların zamanla çözüleceğine inanıyorum. Bu sıkıntıların çözüleceğine dair olumlu bir görüş var” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
“Rusya ile yeni bir sayfa açmayı hedefliyoruz"
Türkiye Başbakanı Yardımcısı Şimşek, Moskova ziyaretini gazetecilere anlattı.
Türkiye Başbakanı Yardımcısı Mehmet Şimşek, Rusya ile yeni bir sayfa açmayı hedeflediklerini söyledi.
Mehmet Şimşek ve Türkiye Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Rusya Ekonomik Kalkınma Bakanı Aleksey Ulyukaev ve Enerji Bakanı Aleksandr Novak ile Moskova'da gerçekleştirdiği temaslardan sonra gazetecilere açıklamalarda bulundu.
Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Rusya’da çok samimi bir havayla karşılaştıklarını belirterek, "Gerçekleştirdiğimiz toplantılarda, Rus yetkililerinde de sorunların çözülmesi noktasında olumlu bir çaba ve gayret gördüm" dedi.
Rus yetkililer ile son 8 ayda yaşanan sorunların tamamen aşılması ve ikili ilişkilerin 24 Kasım öncesinden de ileri bir seviyeye taşınması için temaslarda bulunduklarını dile getiren Şimşek, “Rusya ile yeni bir sayfa açmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Zeybekci de Rus yetkililerden, Türk gıda ürünlerine uygulanan yaptırımların kaldırılmasını talep ettiklerini kaydetti. Bakan Zeybekci, "Türkiye’nin ithal ettiği Rus gazına yönelik indirim konusu ise görüşülmedi." ifadesi kullanıldı.
Türk Akımı doğalgaz boru hattı görüşmelerinde ise ilerleme kaydedildiğini vurgulayan Zeybekci, "İnanıyorum ki önümüzdeki dönemde iki ülke arasında daha da ilerleme sağlayacağız" diye konuştu.
Ulyukaev ile 6 Ağustos’ta İstanbul’a bir araya geleceklerini anlatan Zeybekçi, Enerji Bakanı ve aynı zamanda Karma Ekonomi Komisyonu Eşbaşkanı Novak ile de Ekim ayında yine İstanbul’da bir zirve yapılacağını belirtti.
Türk vatandaşlarına tek taraflı olarak uygulanan vizelerin kaldırılması konusunun da Rus yetkililere iletildiğinin altını çizen Zeybekci, “Tüm sorunların zamanla çözüleceğine inanıyorum. Bu sıkıntıların çözüleceğine dair olumlu bir görüş var” dedi.
AA
Son Haberler