Uluslararası toplum nükleer silahsızlanmanın yollarını ararken Rusya nükleer cephaneliğini doldurmaya devam ediyor.
Haber Giriş Tarihi: 04.04.2016 14:29
Haber Güncellenme Tarihi: 04.04.2016 14:25
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Stratejik Saldırı Silahlarının Kısıtlanması Anlaşmasının 2011 yılında yürürlüğe girmesinden bu yana Rusya Federasyonu nükleer cephaneliğine 200 nükleer savaş başlığı daha ekledi.
Özgürlük Radyosu'nun haberine göre ABD hükümeti, iki ülkenin nükleer cephaneliğinin azaltılmasını öngören anlaşmaya rağmen Rusya’nın balistik roketlere yerleştirilen stratejik savaş başlıklarının sayısı arttırdığını açıkladı.
ABD Dışişleri Bakanlığı’na bağlı sözleşmenin yürütülmesinden ve silah sayısının kontrolünden sorumlu büronun uzmanlarının görüşüne göre, startejik saldırı silahların kısıtlanması hakkındaki sözleşmenin 2011 yılında yürürlüğe girmesinden bu yana Rusya, envanterine yaklaşık 200 nükleer savaş bağlığı daha ekledi.
Geçen hafta Washington’da düzenlenen Nükleer Güvenlik Zirvesi'ne Türkiye'nin yanı sıra 53 ülke ve 4 uluslararası örgüt katılırken Rusya söz konusu zirveye katılmamıştı.
Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı Vladimir Putin kaynaklarının büyük kısmını silahların modernizasyonuna, askeri teçhizata ve Rus Ordusunun eğitimine harcamaya devam ediyor. Bu askeri yatırımların amaçları Rusya'nın saldırgan politikasını (Kırım’ın işgal edilmesi, Donbass’ta devam eden örtülü savaş ve Suriye’nin Rusya tarafından yeni uçak ve füze sistemleriyle desteklenmesi) devam ettirmek ancak bunun da ötesinde asıl amacın askeri hareketliliği gövde gösterisine dönüştürüp diğer ülkelere gözdağı vermek olduğu tahmin ediliyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Rusya nükleer silahlanmaya devam ediyor
Uluslararası toplum nükleer silahsızlanmanın yollarını ararken Rusya nükleer cephaneliğini doldurmaya devam ediyor.
Stratejik Saldırı Silahlarının Kısıtlanması Anlaşmasının 2011 yılında yürürlüğe girmesinden bu yana Rusya Federasyonu nükleer cephaneliğine 200 nükleer savaş başlığı daha ekledi.
Özgürlük Radyosu'nun haberine göre ABD hükümeti, iki ülkenin nükleer cephaneliğinin azaltılmasını öngören anlaşmaya rağmen Rusya’nın balistik roketlere yerleştirilen stratejik savaş başlıklarının sayısı arttırdığını açıkladı.
ABD Dışişleri Bakanlığı’na bağlı sözleşmenin yürütülmesinden ve silah sayısının kontrolünden sorumlu büronun uzmanlarının görüşüne göre, startejik saldırı silahların kısıtlanması hakkındaki sözleşmenin 2011 yılında yürürlüğe girmesinden bu yana Rusya, envanterine yaklaşık 200 nükleer savaş bağlığı daha ekledi.
Geçen hafta Washington’da düzenlenen Nükleer Güvenlik Zirvesi'ne Türkiye'nin yanı sıra 53 ülke ve 4 uluslararası örgüt katılırken Rusya söz konusu zirveye katılmamıştı.
Rusya Federasyonu Cumhurbaşkanı Vladimir Putin kaynaklarının büyük kısmını silahların modernizasyonuna, askeri teçhizata ve Rus Ordusunun eğitimine harcamaya devam ediyor. Bu askeri yatırımların amaçları Rusya'nın saldırgan politikasını (Kırım’ın işgal edilmesi, Donbass’ta devam eden örtülü savaş ve Suriye’nin Rusya tarafından yeni uçak ve füze sistemleriyle desteklenmesi) devam ettirmek ancak bunun da ötesinde asıl amacın askeri hareketliliği gövde gösterisine dönüştürüp diğer ülkelere gözdağı vermek olduğu tahmin ediliyor.
Son Haberler