Stockholm mahkemesi Gazprom'un tüm taleplerini reddetti
Stockholm mahkemesi Gazprom'un tüm taleplerini reddetti
Ukrayna'nın petrol, doğalgaz ve enerji sektöründe faaliyet gösteren Naftogaz şirketi ile Rusya’nın doğalgaz şirketi Gazprom arasında Stockholm Ticaret Odası Tahkim Enstitüsü'nde devam eden davada Gazprom’un tüm taleplerini reddetti.
Haber Giriş Tarihi: 01.06.2017 11:19
Haber Güncellenme Tarihi: 01.06.2017 11:40
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Naftogaz, konuyla ilgili yaptığı açıklamada Stockholm mahkemesinde Rusya’nın enerji devi Gazprom’un 2009-2019 döneminde Ukrayna’ya doğalgaz sevkiyatı sözleşmesi ile ilgili mahkeme sürecinde Gazprom karşısında tam zafer kazandığını açıkladı.
Facebook üzerinden yapılan açıklamada mahkemenin Naftogaz’ın gaz fiyatlarının piyasa koşulları gözönünde bulundurularak yeniden gözden geçirilmesi talebini haklı bulduğu belirtildi.
149160
Öte yandan mahkeme, Rusya’nın 2009 yılından beri uyguladığı “al ya da öde” kuralına ilişkin taleplerini reddetti ve doğalgazın yeniden ihracat yasağını iptal etti.
Ukrayna Cumhurbaşkanı Petro Poroşenko, mahkemenin söz konusu kararını, “Moskova gazı silah olarak kullanma imkanını kaybediyor” şeklinde yorumlarken, artık gaz fiyatını Kremlin değil piyasa belirleyeceğini ifade etti.
Ukrayna Başbakanı Vladimir Groysman, “Gazprom bu davayı kazanmış olsaydı Ukrayna’nın önceki hain hükümeti yüzünden devletimiz 45 milyar dolar kaybederdi” dedi.
Ukrayna Dışişleri Bakanı Pavlo Klimkin kararla ilgili Twitter hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, “Rus saldırganlığına ve Gazprom’un tekeline karşı Ukrayna ve AB prensiplerinin zaferi!” ifadelerine yer verdi.
Öte yandan Gazprom’dan yapılan açıklamada söz konusu kararın ara karar olduğu, nihai kararın mahkeme tarafından en erken haziran ayının sonunda alaıncağı belirtildi.
Gazprom ve Naftogaz arasındaki mahkeme süreci Stockholm’deki Tahkim Enstitüsü'nde 2014 yılının Haziran ayından beri devam ediyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Stockholm mahkemesi Gazprom'un tüm taleplerini reddetti
Ukrayna'nın petrol, doğalgaz ve enerji sektöründe faaliyet gösteren Naftogaz şirketi ile Rusya’nın doğalgaz şirketi Gazprom arasında Stockholm Ticaret Odası Tahkim Enstitüsü'nde devam eden davada Gazprom’un tüm taleplerini reddetti.
Naftogaz, konuyla ilgili yaptığı açıklamada Stockholm mahkemesinde Rusya’nın enerji devi Gazprom’un 2009-2019 döneminde Ukrayna’ya doğalgaz sevkiyatı sözleşmesi ile ilgili mahkeme sürecinde Gazprom karşısında tam zafer kazandığını açıkladı.
Facebook üzerinden yapılan açıklamada mahkemenin Naftogaz’ın gaz fiyatlarının piyasa koşulları gözönünde bulundurularak yeniden gözden geçirilmesi talebini haklı bulduğu belirtildi.
149160
Öte yandan mahkeme, Rusya’nın 2009 yılından beri uyguladığı “al ya da öde” kuralına ilişkin taleplerini reddetti ve doğalgazın yeniden ihracat yasağını iptal etti.
Ukrayna Cumhurbaşkanı Petro Poroşenko, mahkemenin söz konusu kararını, “Moskova gazı silah olarak kullanma imkanını kaybediyor” şeklinde yorumlarken, artık gaz fiyatını Kremlin değil piyasa belirleyeceğini ifade etti.
Ukrayna Başbakanı Vladimir Groysman, “Gazprom bu davayı kazanmış olsaydı Ukrayna’nın önceki hain hükümeti yüzünden devletimiz 45 milyar dolar kaybederdi” dedi.
Ukrayna Dışişleri Bakanı Pavlo Klimkin kararla ilgili Twitter hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, “Rus saldırganlığına ve Gazprom’un tekeline karşı Ukrayna ve AB prensiplerinin zaferi!” ifadelerine yer verdi.
Öte yandan Gazprom’dan yapılan açıklamada söz konusu kararın ara karar olduğu, nihai kararın mahkeme tarafından en erken haziran ayının sonunda alaıncağı belirtildi.
Gazprom ve Naftogaz arasındaki mahkeme süreci Stockholm’deki Tahkim Enstitüsü'nde 2014 yılının Haziran ayından beri devam ediyor.
Son Haberler