"Türkiye'ye bir zarar verirken, Rusya'ya üç zarar veriyordu"
"Türkiye'ye bir zarar verirken, Rusya'ya üç zarar veriyordu"
Türkiye Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, "Rusya ile olan kriz durumu, Türkiye'ye bir zarar veriyorken, bu ülkeye üç zarar veriyordu. Karşı taraf, ilişkilerin pozitife dönmesi yönünde bizden daha iştahlı." dedi
Haber Giriş Tarihi: 11.07.2016 17:29
Haber Güncellenme Tarihi: 11.07.2016 17:31
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Rusya ekonomisinin Türkiye yaptırımlarının ardından Türkiye'den daha fazla zarar gördüğü çeşitli haberlerden takip edilebiliyordu. Rusya-Türkiye ilişkilerinde buzların çözülmesi esnasında Rusya tarafının oldukça hızlı bir şekilde yaptırımları kaldırması, Rusya'nın içinde bulunduğu ekonomik sıkıntıyı bir kere daha gözler önüne serdi.
Türkiye Ekonomi Bakanı Zeybekci, G20 Ticaret Bakanları Toplantısı'na katılmak üzere geldiği Çin'in Şanghay kentinde, bu ülkedeki temasları ve uluslararası ekonomi konularına ilişkin gazetecilere açıklamalarda bulundu. Türkiye ve Rusya arasında başlayan normalleşme sürecine değinen Zeybekci, Rusya ile yeni bir anlaşma yapılmasından ziyade askıya alınan mevcut anlaşmalara tekrar hayat verilmesinin öncelikleri olduğunu ifade ederek, tarım, hizmet, müteahhitlik, sanayi, turizm gibi sektörlerde bu ülke ile yaşanan kış havasından çok hızlı bir şekilde tekrar yaz havasına geçileceği mesajını verdi.
Anadolu Ajansı’nın haberine göre, "Problemli durum, Türkiye'ye bir zarar verirken, Rusya'ya üç zarar veriyordu" diyen Zeybekci, bu durumun pozitife döndürülmesi adına karşı tarafın daha iştahlı olduğunu belirtti. Türkiye'nin sürdürülebilir enerji ve ham madde güvenliği için en önemli aktörlerden birinin Rusya olduğunu kaydeden Zeybekçi, ancak tüm yumurtaları tek sepete koymak gibi bir hata da yapmayacaklarını dile getirdi.
Zeybekci, Rusya Ekonomik Kalkınma Bakan Birinci Yardımcısı Aleksey Lihaçev ile önemli bir görüşme yaptığının altını çizdi. Kazan'da Türk şirketlerinin 3 milyar dolarlık yatırımının olduğu bölgede 25-26 Temmuz'da açılış törenleri yapacaklarını kaydeden Zeybekci, bu açılışların Rusya ile olan ekonomik ilişkilerin bırakılan noktandan daha ileriye götürülmesi açısından tetikleyici olacağını söyledi. Zeybekci, söz konusu açılışa karşılıklı olarak ekonomi, ulaştırma ve tarım bakanlarının katılım sağlayabileceğine işaret etti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
"Türkiye'ye bir zarar verirken, Rusya'ya üç zarar veriyordu"
Türkiye Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, "Rusya ile olan kriz durumu, Türkiye'ye bir zarar veriyorken, bu ülkeye üç zarar veriyordu. Karşı taraf, ilişkilerin pozitife dönmesi yönünde bizden daha iştahlı." dedi
Rusya ekonomisinin Türkiye yaptırımlarının ardından Türkiye'den daha fazla zarar gördüğü çeşitli haberlerden takip edilebiliyordu. Rusya-Türkiye ilişkilerinde buzların çözülmesi esnasında Rusya tarafının oldukça hızlı bir şekilde yaptırımları kaldırması, Rusya'nın içinde bulunduğu ekonomik sıkıntıyı bir kere daha gözler önüne serdi.
Türkiye Ekonomi Bakanı Zeybekci, G20 Ticaret Bakanları Toplantısı'na katılmak üzere geldiği Çin'in Şanghay kentinde, bu ülkedeki temasları ve uluslararası ekonomi konularına ilişkin gazetecilere açıklamalarda bulundu. Türkiye ve Rusya arasında başlayan normalleşme sürecine değinen Zeybekci, Rusya ile yeni bir anlaşma yapılmasından ziyade askıya alınan mevcut anlaşmalara tekrar hayat verilmesinin öncelikleri olduğunu ifade ederek, tarım, hizmet, müteahhitlik, sanayi, turizm gibi sektörlerde bu ülke ile yaşanan kış havasından çok hızlı bir şekilde tekrar yaz havasına geçileceği mesajını verdi.
Anadolu Ajansı’nın haberine göre, "Problemli durum, Türkiye'ye bir zarar verirken, Rusya'ya üç zarar veriyordu" diyen Zeybekci, bu durumun pozitife döndürülmesi adına karşı tarafın daha iştahlı olduğunu belirtti. Türkiye'nin sürdürülebilir enerji ve ham madde güvenliği için en önemli aktörlerden birinin Rusya olduğunu kaydeden Zeybekçi, ancak tüm yumurtaları tek sepete koymak gibi bir hata da yapmayacaklarını dile getirdi.
Zeybekci, Rusya Ekonomik Kalkınma Bakan Birinci Yardımcısı Aleksey Lihaçev ile önemli bir görüşme yaptığının altını çizdi. Kazan'da Türk şirketlerinin 3 milyar dolarlık yatırımının olduğu bölgede 25-26 Temmuz'da açılış törenleri yapacaklarını kaydeden Zeybekci, bu açılışların Rusya ile olan ekonomik ilişkilerin bırakılan noktandan daha ileriye götürülmesi açısından tetikleyici olacağını söyledi. Zeybekci, söz konusu açılışa karşılıklı olarak ekonomi, ulaştırma ve tarım bakanlarının katılım sağlayabileceğine işaret etti.
Son Haberler