Türkiye 4,5G ile tanıştı,ilk günde 4,5 milyon abone kullandı
Türkiye 4,5G ile tanıştı,ilk günde 4,5 milyon abone kullandı
Yüksek mobil internet hızı ile fazla data kapasitesi sunan 4,5G teknolojisi, Türkiye'de de kullanılmaya başlandı.BTK Başkanı Sayan, ilk gününde 4,5 milyon abonenin bu hizmeti aktif olarak kullanmaya başladığını bildirdi.
Haber Giriş Tarihi: 01.04.2016 14:19
Haber Güncellenme Tarihi: 01.04.2016 14:16
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Türkiye, dün gece yarısı mobil cihazlarda internet hızını 10 kat artıracak 4,5G teknolojisi ile tanıştı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Ömer Fatih Sayan, BTK tarafından 4,5G IMT- Advance hizmetlerinin sunulmaya başlaması dolayısıyla düzenlenen törende yaptığı konuşmada, “4,5G'nin ilk gününde 4,5 milyon abonemiz bu hizmeti aktif olarak kullanmaya başladı” dedi.
"Teknoloji trenini 4,5G ile yakaladık"
BTK Başkanı Sayan şunları söyledi: "Dünyada en son kullanılan mobil iletişim teknolojisi IMT-Advance 4,5G hizmetine dün gece yani 10 saat önce ülkemize 'hoşgeldin' demenin ve bu hizmeti vatandaşlarımızla buluşturmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Toplantıya girmeden önce 3 operatörümüzün sorumlulularından son rakamları aldım. 4,5G'nin ilk gününde 4,5 milyon abonemiz bu hizmeti aktif olarak kullanmaya başladı. Dün gece saat 00.00 itibarıyla 4,5G hizmetlerini Nükleer Güvenlik Zirvesi kapsamında ABD'de bulunan Cumhurbaşkanımız Erdoğan ve Bakanımız Yıldırım ilk 'Alo' demesiyle, bu görüşmeyle ilk 'alo' gerçekleşmiş oldu. 4,5G teknolojisinin Türkiye'ye hayırlı olmasını diliyoruz."
Sayan, "Teknoloji trenini 4,5G ile yakaladık. Bu hizmeti yerli ve milli baz istasyonumuz ULAK üzerinden de alabileceğiz" dedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Ülkemizin 5G ligine ilk taşınan ülkeler arasında yer alacağına inanıyorum”
BTK Başkanı Sayan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gönderilen telgrafı da okudu: "Türkiye'de 4,5G IMT- Advance hizmetlerinin sunulmaya başlanmasıyla ilgili düzenlediğiniz törene davetiniz için teşekkür ediyorum. Telekomünikasyon sektöründe hizmet kalitesini artıracak bu gelişme vatandaşlarımızın bilgiye erişiminin de hızlanması anlamına geliyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız, BTK, sektörümüzün değerli temsilcileri başta olmak üzere bu projenin gerçekleşmesinde emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. Bugün hizmete sunulan 4,5G teknolojisini müteakip süreçte ülkemizin 5G ligine ilk taşınan ülkeler arasında yer alacağına inanıyorum. 5G teknolojisine geçişte bir köprü vazifesi görecek 4,5G hizmetinin ülkemiz ve milletimiz için hayırlı olmasını diliyorum. Tüm katılımcıları en kalbi duygularımla selamlıyorum."
Başbakan Davutoğlu:” Artık iletişim daha hızlı. 4.5 G ülkemize hayırlı olsun”
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Türkiye'nin 4,5G'ye geçişinin hayırlı olması temennisinde bulundu. Davutoğlu, sosyal medya hesabı Twitter'dan, Türkiye'nin 4,5G'ye geçmesi ile ilgili paylaşımda bulunarak, "Artık iletişim daha hızlı. 4.5 G ülkemize hayırlı olsun." ifadesini kullandı.
Türkiye’nin 4,5G süreci
Türkiye’de internetin başlangıç tarihi olarak kabul edilen 1993'ten bugüne kullanımı hızla artan genişbant internette abone sayısı son beş yılda 14 milyondan 48,5 milyona, toplam mobil abone sayısı ise 65,3 milyondan 73,6 milyona yükseldi. Türkiye, 1991'de 1G teknolojisiyle araç telefonları aracılığıyla tanışırken, interneti 1993'te, cep telefonu ile görüşme, veri aktarımı ve SMS gönderimine olanak sağlayan 2G'yi ise 1994'te kullanmaya başladı. Sesin yanında datanın da önem kazanmasıyla 2009 itibarıyla 3G'ye geçen Türkiye, dün gece yarısı mobil cihazlarda internet hızını 10 kat artıracak 4,5G teknolojisi ile tanıştı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türkiye 4,5G ile tanıştı,ilk günde 4,5 milyon abone kullandı
Yüksek mobil internet hızı ile fazla data kapasitesi sunan 4,5G teknolojisi, Türkiye'de de kullanılmaya başlandı.BTK Başkanı Sayan, ilk gününde 4,5 milyon abonenin bu hizmeti aktif olarak kullanmaya başladığını bildirdi.
Türkiye, dün gece yarısı mobil cihazlarda internet hızını 10 kat artıracak 4,5G teknolojisi ile tanıştı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Ömer Fatih Sayan, BTK tarafından 4,5G IMT- Advance hizmetlerinin sunulmaya başlaması dolayısıyla düzenlenen törende yaptığı konuşmada, “4,5G'nin ilk gününde 4,5 milyon abonemiz bu hizmeti aktif olarak kullanmaya başladı” dedi.
"Teknoloji trenini 4,5G ile yakaladık"
BTK Başkanı Sayan şunları söyledi: "Dünyada en son kullanılan mobil iletişim teknolojisi IMT-Advance 4,5G hizmetine dün gece yani 10 saat önce ülkemize 'hoşgeldin' demenin ve bu hizmeti vatandaşlarımızla buluşturmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Toplantıya girmeden önce 3 operatörümüzün sorumlulularından son rakamları aldım. 4,5G'nin ilk gününde 4,5 milyon abonemiz bu hizmeti aktif olarak kullanmaya başladı. Dün gece saat 00.00 itibarıyla 4,5G hizmetlerini Nükleer Güvenlik Zirvesi kapsamında ABD'de bulunan Cumhurbaşkanımız Erdoğan ve Bakanımız Yıldırım ilk 'Alo' demesiyle, bu görüşmeyle ilk 'alo' gerçekleşmiş oldu. 4,5G teknolojisinin Türkiye'ye hayırlı olmasını diliyoruz."
Sayan, "Teknoloji trenini 4,5G ile yakaladık. Bu hizmeti yerli ve milli baz istasyonumuz ULAK üzerinden de alabileceğiz" dedi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Ülkemizin 5G ligine ilk taşınan ülkeler arasında yer alacağına inanıyorum”
BTK Başkanı Sayan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gönderilen telgrafı da okudu: "Türkiye'de 4,5G IMT- Advance hizmetlerinin sunulmaya başlanmasıyla ilgili düzenlediğiniz törene davetiniz için teşekkür ediyorum. Telekomünikasyon sektöründe hizmet kalitesini artıracak bu gelişme vatandaşlarımızın bilgiye erişiminin de hızlanması anlamına geliyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız, BTK, sektörümüzün değerli temsilcileri başta olmak üzere bu projenin gerçekleşmesinde emeği geçen herkesi tebrik ediyorum. Bugün hizmete sunulan 4,5G teknolojisini müteakip süreçte ülkemizin 5G ligine ilk taşınan ülkeler arasında yer alacağına inanıyorum. 5G teknolojisine geçişte bir köprü vazifesi görecek 4,5G hizmetinin ülkemiz ve milletimiz için hayırlı olmasını diliyorum. Tüm katılımcıları en kalbi duygularımla selamlıyorum."
Başbakan Davutoğlu:” Artık iletişim daha hızlı. 4.5 G ülkemize hayırlı olsun”
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Türkiye'nin 4,5G'ye geçişinin hayırlı olması temennisinde bulundu. Davutoğlu, sosyal medya hesabı Twitter'dan, Türkiye'nin 4,5G'ye geçmesi ile ilgili paylaşımda bulunarak, "Artık iletişim daha hızlı. 4.5 G ülkemize hayırlı olsun." ifadesini kullandı.
Türkiye’nin 4,5G süreci
Türkiye’de internetin başlangıç tarihi olarak kabul edilen 1993'ten bugüne kullanımı hızla artan genişbant internette abone sayısı son beş yılda 14 milyondan 48,5 milyona, toplam mobil abone sayısı ise 65,3 milyondan 73,6 milyona yükseldi. Türkiye, 1991'de 1G teknolojisiyle araç telefonları aracılığıyla tanışırken, interneti 1993'te, cep telefonu ile görüşme, veri aktarımı ve SMS gönderimine olanak sağlayan 2G'yi ise 1994'te kullanmaya başladı. Sesin yanında datanın da önem kazanmasıyla 2009 itibarıyla 3G'ye geçen Türkiye, dün gece yarısı mobil cihazlarda internet hızını 10 kat artıracak 4,5G teknolojisi ile tanıştı.
Son Haberler