Karabağ'da Azerbaycan'ın nihai zaferi sonrası imzalanan ateşkesin ardından bir süredir sessizliğini koruyan ABD'den bir açıklama geldi. ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo, Dağlık Karabağ bölgesinde Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki çatışmalarda ateşkes ilan edilmesini memnuniyetle karşıladıklarını bildirdi.
ABD Dışişleri Bakanı Pompeo, Azerbaycan-Ermenistan ateşkes anlaşmasını memnuniyetle karşıladıklarını açıkladı. Konuyla ilgili, bugün bir yazılı açıklama yapan Pompeo, "ABD, Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki çatışmaların durmasından memnuniyet duyuyor. ABD çatışmalar başladığından bu yana şiddetin durdurulması çağrısında bulundu ve sivillerin de aralarında bulunduğu çok sayıda can kaybı yaşandığı askeri gerilimi kınadı." ifadelerine yer verdi.
ABD: KARABAĞ BÖLGESİ İÇİN MÜZAKERELİ BİR ÇÖZÜMÜN İLK ADIMIDIR
Mike Pompeo, "Son zamanlardaki çatışmaları durdurmak Dağlık Karabağ bölgesi için barışçıl, müzakereli bir çözümün ilk adımıdır." ifadelerini kullanarak ateşkes anlaşmasından duydukları memnuniyeti bildirdi.
İki tarafa da Minsk Grubu ile ortak çalışmaları çağrısında bulunan Pompeo, diplomatik angajmanlarının yanı sıra çatışmalardan etkilenen siviller için uluslararası organizasyonlara 5 milyon dolar yardım yapacaklarını duyurdu.
ERMENİSTAN YENİLGİYİ KABUL ETTİ ATEŞKES ANLAŞMASI İMZALANDI
Azerbaycan ve Ermenistan, 10 Kasım'da ateşkes yapılması yönünde anlaşma imzalamıştı.
Anlaşmaya göre Azerbaycan ve Ermenistan kontrol ettikleri pozisyonlarda kalacak, Ermenistan, işgal altında tuttuğu Laçın, Kelbecer ve Ağdam illerini ay sonuna kadar boşaltacak. Bölgeye Rus barış güçleri konuşlandırılmasını öngören anlaşma kapsamında Rus ve Türk askerlerden oluşan denetim merkezi de oluşturulacak. 17 Kasım 2020 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi, Azerbaycan'a asker göndermeye ilişkin tezkereyi kabul etti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
ABD, Karabağ'daki ateşkesten memnun
Karabağ'da Azerbaycan'ın nihai zaferi sonrası imzalanan ateşkesin ardından bir süredir sessizliğini koruyan ABD'den bir açıklama geldi. ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo, Dağlık Karabağ bölgesinde Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki çatışmalarda ateşkes ilan edilmesini memnuniyetle karşıladıklarını bildirdi.
ABD Dışişleri Bakanı Pompeo, Azerbaycan-Ermenistan ateşkes anlaşmasını memnuniyetle karşıladıklarını açıkladı. Konuyla ilgili, bugün bir yazılı açıklama yapan Pompeo, "ABD, Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki çatışmaların durmasından memnuniyet duyuyor. ABD çatışmalar başladığından bu yana şiddetin durdurulması çağrısında bulundu ve sivillerin de aralarında bulunduğu çok sayıda can kaybı yaşandığı askeri gerilimi kınadı." ifadelerine yer verdi.
ABD: KARABAĞ BÖLGESİ İÇİN MÜZAKERELİ BİR ÇÖZÜMÜN İLK ADIMIDIRMike Pompeo, "Son zamanlardaki çatışmaları durdurmak Dağlık Karabağ bölgesi için barışçıl, müzakereli bir çözümün ilk adımıdır." ifadelerini kullanarak ateşkes anlaşmasından duydukları memnuniyeti bildirdi.
İki tarafa da Minsk Grubu ile ortak çalışmaları çağrısında bulunan Pompeo, diplomatik angajmanlarının yanı sıra çatışmalardan etkilenen siviller için uluslararası organizasyonlara 5 milyon dolar yardım yapacaklarını duyurdu.
ERMENİSTAN YENİLGİYİ KABUL ETTİ ATEŞKES ANLAŞMASI İMZALANDIAzerbaycan ve Ermenistan, 10 Kasım'da ateşkes yapılması yönünde anlaşma imzalamıştı.
Anlaşmaya göre Azerbaycan ve Ermenistan kontrol ettikleri pozisyonlarda kalacak, Ermenistan, işgal altında tuttuğu Laçın, Kelbecer ve Ağdam illerini ay sonuna kadar boşaltacak. Bölgeye Rus barış güçleri konuşlandırılmasını öngören anlaşma kapsamında Rus ve Türk askerlerden oluşan denetim merkezi de oluşturulacak. 17 Kasım 2020 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi, Azerbaycan'a asker göndermeye ilişkin tezkereyi kabul etti.
Son Haberler