Birleşik Krallık ve ABD: Zaporijjya Nükleer Santrali’nde nükleer sızıntıya neden olacak bir saldırı NATO’nun 5. maddesinin ihlalidir
Birleşik Krallık ve ABD: Zaporijjya Nükleer Santrali’nde nükleer sızıntıya neden olacak bir saldırı NATO’nun 5. maddesinin ihlalidir
Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD) yetkilileri, Rusya’yı Zaporijjya Nükleer Santrali’ne saldırmaması konusunda uyardı. İki ülkenin yetkilisi, Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali’nde nükleer sızıntıya neden olacak herhangi bir saldırının NATO'nun 5. maddesinin ihlali olacağına dikkat çekti.
Haber Giriş Tarihi: 20.08.2022 16:09
Haber Güncellenme Tarihi: 20.08.2022 16:09
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD) yetkilileri, Rusya’yı Zaporijjya Nükleer Santrali’ne saldırmaması konusunda uyardı. İki ülkenin yetkilisi, Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali’nde nükleer sızıntıya neden olacak herhangi bir saldırının NATO'nun 5. maddesinin ihlali olacağına dikkat çekti.
Birleşik Krallık Avam Kamarası Savunma Komitesi Başkanı Tobias Ellwood ve ABD (Amerika Birleşik Devletleri) Temsilciler Meclisi Üyesi Adam Kinzinger, Rus ordusunun Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali’ne saldırı düzenleme ihtimalini değerlendirdi.
Birleşik Krallık Avam Kamarası Savunma Komitesi Başkanı Tobias Ellwood, sosyal medyada yaptığı açıklamada, “Şunu açıklığa kavuşturalım: Ukrayna nükleer reaktörüne olası radyasyon sızıntısına neden olan herhangi bir kasıtlı hasar, NATO'nun 5. maddesinin ihlali olacaktır” ifadelerini kullandı.
Ellwood’a destek veren ABD Temsilciler Meclisi Üyesi Adam Kinzinger de kendi sosyal medya sayfasında, “Bu konu tartışmaya açık değil. Herhangi bir sızıntı NATO üye ülkelerinde insan ölümlerine neden olacak. Bu doğrudan 5. maddenin ihlalidir.” dedi.
Ukrayna Savunma Bakanlığı Ana İstihbarat Müdürlüğü, 18 Ağustos'ta yaptığı açıklamada, Rus işgal güçlerinin Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon düzenlemeyi planladığını duyurdu. Açıklamada, Rus işgal güçlerinin 19 Ağustos’ta planlanmayan bir izin günü ilan ettikleri ve santralde bulunan Rosatom personelinin acil bir şekilde tesisten ayrıldığı bildirildi.
RUSYA, ZAPORİJJYA NÜKLEER SANTRALİNDE AĞIR TEÇHİZAT VE MÜHİMMAT DEPOLUYOR
İşgalci Rus birlikleri, Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçleri, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Rus birlikleri, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
Öte yandan Rus işgal güçleri, Ukrayna’yı suçlamak amacıyla Zaporijjya Nükleer Santrali’nin bulunduğu Energodar kentine yakındaki köylerden sık sık saldırılar düzenliyor.
“RUSYA, SANTRALİ NÜKLEER FELAKET KORKUSUNU ARTTIRMAK İÇİN KULLANIYOR”
ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri yer aldı.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİT
Zaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos’ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman, santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor.” demişti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Birleşik Krallık ve ABD: Zaporijjya Nükleer Santrali’nde nükleer sızıntıya neden olacak bir saldırı NATO’nun 5. maddesinin ihlalidir
Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD) yetkilileri, Rusya’yı Zaporijjya Nükleer Santrali’ne saldırmaması konusunda uyardı. İki ülkenin yetkilisi, Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali’nde nükleer sızıntıya neden olacak herhangi bir saldırının NATO'nun 5. maddesinin ihlali olacağına dikkat çekti.
Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri (ABD) yetkilileri, Rusya’yı Zaporijjya Nükleer Santrali’ne saldırmaması konusunda uyardı. İki ülkenin yetkilisi, Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali’nde nükleer sızıntıya neden olacak herhangi bir saldırının NATO'nun 5. maddesinin ihlali olacağına dikkat çekti.
Birleşik Krallık Avam Kamarası Savunma Komitesi Başkanı Tobias Ellwood ve ABD (Amerika Birleşik Devletleri) Temsilciler Meclisi Üyesi Adam Kinzinger, Rus ordusunun Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali’ne saldırı düzenleme ihtimalini değerlendirdi.
Birleşik Krallık Avam Kamarası Savunma Komitesi Başkanı Tobias Ellwood, sosyal medyada yaptığı açıklamada, “Şunu açıklığa kavuşturalım: Ukrayna nükleer reaktörüne olası radyasyon sızıntısına neden olan herhangi bir kasıtlı hasar, NATO'nun 5. maddesinin ihlali olacaktır” ifadelerini kullandı.
Ellwood’a destek veren ABD Temsilciler Meclisi Üyesi Adam Kinzinger de kendi sosyal medya sayfasında, “Bu konu tartışmaya açık değil. Herhangi bir sızıntı NATO üye ülkelerinde insan ölümlerine neden olacak. Bu doğrudan 5. maddenin ihlalidir.” dedi.
Ukrayna Savunma Bakanlığı Ana İstihbarat Müdürlüğü, 18 Ağustos'ta yaptığı açıklamada, Rus işgal güçlerinin Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon düzenlemeyi planladığını duyurdu. Açıklamada, Rus işgal güçlerinin 19 Ağustos’ta planlanmayan bir izin günü ilan ettikleri ve santralde bulunan Rosatom personelinin acil bir şekilde tesisten ayrıldığı bildirildi.
İşgalci Rus birlikleri, Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçleri, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Rus birlikleri, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
Öte yandan Rus işgal güçleri, Ukrayna’yı suçlamak amacıyla Zaporijjya Nükleer Santrali’nin bulunduğu Energodar kentine yakındaki köylerden sık sık saldırılar düzenliyor.
“RUSYA, SANTRALİ NÜKLEER FELAKET KORKUSUNU ARTTIRMAK İÇİN KULLANIYOR”ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri yer aldı.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİTZaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos’ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman, santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor.” demişti.
Son Haberler