BMGK'de Zaporijjya Nükleer Santralindeki durum ele alındı
BMGK'de Zaporijjya Nükleer Santralindeki durum ele alındı
Haber Giriş Tarihi: 12.08.2022 17:25
Haber Güncellenme Tarihi: 12.08.2022 17:31
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyinde (BMGK), Rus işgali altında bulunan Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santralindeki durumun ele alındığı oturum gerçekleşti. Oturum sırasında ABD, Birleşik Krallık, Fransa ve diğer ülke temsilcileri Ukrayna'daki olası bir nükleer felaket riskinin tek suçlusunun Rusya’nın olduğunu vurgulayarak Rusya’dan birliklerini nükleer santralden geri çekmesini talep etti.
Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi, dün Rus işgal güçleri tarafından ele geçirilen Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santralindeki durumu görüşmek üzere toplandı. Toplantı, Ukrayna’yı güya nükleer santrale saldırı düzenlemekle suçlayan Rusya’nın talebiyle yapıldı.
Mart ayından beri Rus işgal güçlerinin kontrolünde olan Zaporijjya Nükleer Santraline geçen hafta düzenlenen saldırıda harici güç kaynağı sistemi hasar görmüştü. Ukrayna, Rusya'nın topçu saldırılarında Zaporijjya'daki nükleer enerji santralinde üç radyasyon sensörünün tahrip ettiğini ve bir işçinin yaralandığını açıklamıştı.
"UAEA KOMİSYONU ZAPORİJJYA NÜKLEER SANTRALİNİ ZİYARET ETMEYE HAZIR"
Uluslararası Atom Enerji Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Mariano Grossi, Zaporijjya Nükleer Santrali’ndeki durum ile ilgili büyük endişe duyduğunu vurgulayarak, “Çatışmalar durdurulmalıdır çünkü bu kötü sonuçlara yol açabilir. Çatışmalar olmadan bile, santraldeki personel son derece stresli koşullar altında çalışıyor… Her iki taraftan da UAEA ile işbirliği yapmasını ve komisyonumuza santrali ziyaret etmesine izin vermesini istiyorum. Santral işgal altında bulunduğu için şu an Ukrayna topraklarından erişemiyoruz. Komisyona ben başkanlık yapabilirim.” dedi.
UKRAYNA: RUSYA GÜÇLERİNİ SANTRALDEN GERİ ÇEKMELİ!
Ukrayna’nın Birleşmiş Milletler (BM) Daimi Temsilcisi Sergiy Kıslıtsa, Zaporijjya Nükleer Santralini askeri üs olarak kullanan Rusya’nın santrale topçuları konuşlandırarak onlarla Dnipropetrovsk bölgesine saldırılar düzenlediğini aktardı. Ayrıca Kıslıtsa, Rusya’nın Ukrayna’ya suç atmak amacıyla santrale ateş açtığına dikkat çekerek, Rus ordusunun, 6 Ağustos’ta saldırı düzenlemeden önce, santralde bulunan yaklaşık 500 Rus askerin sığınağa saklandığını, askeri teçhizatın ise birinci ve ikinci reaktörlerin güç ünitelerinde gizlendiğini anlattı. Ukrayna’nın UAEA misyonunun Zaporijjya Nükleer Santrali ziyaretine destek verdiğini belirten Kıslıtsa, Rusya’dan santrale döşedikleri mayınları temizlemesini ve güçlerini geri çekmesini talep etti.
ABD: NÜKLEER SANTRAL BÖLGESİNDE YAŞANANLARDAN RUSYA SORUMLU
ABD Dışişleri Bakanlığı Uluslararası Silah Kontrolü ve Güvenlik Müsteşarı, Bonnie Jenkins, “Nükleer santral bölgesinde tüm yaşananlar, Rusya'nın komşusu Ukrayna'yı daha fazla işgal etme kararının bir başka trajik sonucudur. Rusya'nın geniş çaplı işgali, bugüne kadar binlerce sivilin ölmesine veya yaralanmasına neden oldu. Rusya'yı bir kez daha Ukrayna'nın nükleer tesislerinde veya yakınındaki tüm askeri operasyonları durdurmaya çağırıyoruz. Rusya'nın nükleer tesisinin tam kontrolünü derhal Ukrayna'ya iade etmesini istiyoruz” dedi.
UAEA’nın nükleer santraldeki incelemelerinin daha fazla gecikmeden yapılması gerektiğini vurgulayan Jenkins, ABD adına Rusya’ya yaptığı çağrıda, “Kanunsuz işgalinize son verip Ukrayna’dan askerlerinizi derhal çekin” ifadesini kullandı.
Rus birlikleri Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçlerini, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Ruslar, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
“RUSYA, SANTRALİ NÜKLEER FELAKET KORKUSUNU ARTIRMAK İÇİN KULLANIYOR”
ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri kullandı.
Energodar Belediye Başkanı Dmıtro Orlov ise Rus işgal güçlerinin, Ukrayna ordusunu nükleer santrale saldırmakla suçlamak için komşu köylerinden işgal altında bulunan Energodar kentine ateş açtığını duyurdu.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİT
Zaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos'ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor." ifadelerine yer vermişti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
BMGK'de Zaporijjya Nükleer Santralindeki durum ele alındı
Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyinde (BMGK), Rus işgali altında bulunan Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santralindeki durumun ele alındığı oturum gerçekleşti. Oturum sırasında ABD, Birleşik Krallık, Fransa ve diğer ülke temsilcileri Ukrayna'daki olası bir nükleer felaket riskinin tek suçlusunun Rusya’nın olduğunu vurgulayarak Rusya’dan birliklerini nükleer santralden geri çekmesini talep etti.
Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi, dün Rus işgal güçleri tarafından ele geçirilen Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santralindeki durumu görüşmek üzere toplandı. Toplantı, Ukrayna’yı güya nükleer santrale saldırı düzenlemekle suçlayan Rusya’nın talebiyle yapıldı.
Mart ayından beri Rus işgal güçlerinin kontrolünde olan Zaporijjya Nükleer Santraline geçen hafta düzenlenen saldırıda harici güç kaynağı sistemi hasar görmüştü. Ukrayna, Rusya'nın topçu saldırılarında Zaporijjya'daki nükleer enerji santralinde üç radyasyon sensörünün tahrip ettiğini ve bir işçinin yaralandığını açıklamıştı.
"UAEA KOMİSYONU ZAPORİJJYA NÜKLEER SANTRALİNİ ZİYARET ETMEYE HAZIR"Uluslararası Atom Enerji Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Mariano Grossi, Zaporijjya Nükleer Santrali’ndeki durum ile ilgili büyük endişe duyduğunu vurgulayarak, “Çatışmalar durdurulmalıdır çünkü bu kötü sonuçlara yol açabilir. Çatışmalar olmadan bile, santraldeki personel son derece stresli koşullar altında çalışıyor… Her iki taraftan da UAEA ile işbirliği yapmasını ve komisyonumuza santrali ziyaret etmesine izin vermesini istiyorum. Santral işgal altında bulunduğu için şu an Ukrayna topraklarından erişemiyoruz. Komisyona ben başkanlık yapabilirim.” dedi.
UKRAYNA: RUSYA GÜÇLERİNİ SANTRALDEN GERİ ÇEKMELİ!Ukrayna’nın Birleşmiş Milletler (BM) Daimi Temsilcisi Sergiy Kıslıtsa, Zaporijjya Nükleer Santralini askeri üs olarak kullanan Rusya’nın santrale topçuları konuşlandırarak onlarla Dnipropetrovsk bölgesine saldırılar düzenlediğini aktardı. Ayrıca Kıslıtsa, Rusya’nın Ukrayna’ya suç atmak amacıyla santrale ateş açtığına dikkat çekerek, Rus ordusunun, 6 Ağustos’ta saldırı düzenlemeden önce, santralde bulunan yaklaşık 500 Rus askerin sığınağa saklandığını, askeri teçhizatın ise birinci ve ikinci reaktörlerin güç ünitelerinde gizlendiğini anlattı. Ukrayna’nın UAEA misyonunun Zaporijjya Nükleer Santrali ziyaretine destek verdiğini belirten Kıslıtsa, Rusya’dan santrale döşedikleri mayınları temizlemesini ve güçlerini geri çekmesini talep etti.
ABD: NÜKLEER SANTRAL BÖLGESİNDE YAŞANANLARDAN RUSYA SORUMLUABD Dışişleri Bakanlığı Uluslararası Silah Kontrolü ve Güvenlik Müsteşarı, Bonnie Jenkins, “Nükleer santral bölgesinde tüm yaşananlar, Rusya'nın komşusu Ukrayna'yı daha fazla işgal etme kararının bir başka trajik sonucudur. Rusya'nın geniş çaplı işgali, bugüne kadar binlerce sivilin ölmesine veya yaralanmasına neden oldu. Rusya'yı bir kez daha Ukrayna'nın nükleer tesislerinde veya yakınındaki tüm askeri operasyonları durdurmaya çağırıyoruz. Rusya'nın nükleer tesisinin tam kontrolünü derhal Ukrayna'ya iade etmesini istiyoruz” dedi.
UAEA’nın nükleer santraldeki incelemelerinin daha fazla gecikmeden yapılması gerektiğini vurgulayan Jenkins, ABD adına Rusya’ya yaptığı çağrıda, “Kanunsuz işgalinize son verip Ukrayna’dan askerlerinizi derhal çekin” ifadesini kullandı.
Rus birlikleri Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçlerini, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Ruslar, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
“RUSYA, SANTRALİ NÜKLEER FELAKET KORKUSUNU ARTIRMAK İÇİN KULLANIYOR”ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri kullandı.
Energodar Belediye Başkanı Dmıtro Orlov ise Rus işgal güçlerinin, Ukrayna ordusunu nükleer santrale saldırmakla suçlamak için komşu köylerinden işgal altında bulunan Energodar kentine ateş açtığını duyurdu.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİTZaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos'ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor." ifadelerine yer vermişti.
Son Haberler