Cumhurbaşkanlığında düzenlenen Kabine toplantısı sona erdi!
Cumhurbaşkanlığında düzenlenen Kabine toplantısı sona erdi!
Cumhurbaşkanlığı Kabine Toplantısı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında bir araya geldi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, toplantı sonrasında yaptığı basın toplantısında, gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 15.03.2021 19:39
Haber Güncellenme Tarihi: 15.03.2021 20:09
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Cumhurbaşkanlığı Kabine Toplantısı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında bir araya geldi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, toplantı sonrasında yaptığı basın toplantısında, gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında bugün Kabine Toplantısı yapıldı. Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde gerçekleştirilen toplantının ardından, gündeme ve koronavirüs kısıtlamalarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Erdoğan, ulusa sesleniş konuşmasında kademeli normalleşme ile ilgili, “Bu süreçte Kovid-19 teşhisi yapabilen laboratuvarlarımız 461'e yükseldi. Filyasyon ve izolasyon takip sisteminin kısaca HES dediğimiz hayat eve sığar uygulamasını hayata geçirdik. Yüksek öğretim kurumlarımızın bir kısmını karantina merkezine dönüştürdük, 122 bin insanımıza hizmet verdik. Gelişmiş ülkeler maske sıkıntısını aşamamışken biz rekor sürede yerli solunum cihazları ürettik ve 20 ülkeye bu cihazları ihraç ettik.” dedi.
AŞILAMA ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR
Ayrıca Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'de devam eden aşılama çalışmaları ile ilgili, şunları söyledi:
"İstanbul Başakşehir, Konya, Tekirdağ şehir hastanelerimizi hizmete aldık. Çok kısa sürede 1008'er yataklı İstanbul'da iki acil durum hastanesiyle yeni çığır açtık. Toplam 16 bin 160 yataklı tesisin inşaatını tamamlayıp hizmete sunduk. Dünyada aşı uygulamasını başlatan ilk ülkeler arasındayız. Yapılan aşı sayısı 11 milyon 500 bine ulaştı. Aşılama sıralamasında dünyada 5. durumdayız."
KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ SONLANDIRILIYOR
Kısa çalışma ödemelerinin bu ayın sonunda biteceğini belirten Erdoğan, "Bu dönemde 3,7 milyon çalışanımıza 30 milyar lirayı bulan tutarda kısa çalışma ödemesi yaptık. Bu uygulamayı Mart sonunda bitiriyoruz. Ücretsiz izne çıkarılan 2,5 milyon çalışanımıza 10 milyar liraya yakın nakit ödedik. İşsizlik ödeneğinde 1 milyon kişiye 5,5 milyar lira ödeme gerçekleştirdik. 3,6 milyar liradan fazla prim mahsuplaşma imkanı sağladık. 2 aylık telafi çalışma süresini 4 aya çıkardık. Verdiğimiz teşvik ve desteklerin tutarı 80 milyarı buldu." dedi.
MEVCUT TEDBİRLER DEVAM EDECEK
Erdoğan, şehirlerdeki koronavirüs tedbirleri ile ilgili bir değişiklik yapılmayacağını belirterek, "Vakalarımızdaki artışa rağmen hastanelerimize başvuran sayısında önemli bir artış yaşanmadı. Şehirlerimizdeki mevcut uygulamayı bir süre daha devam etme kararı aldık." diye konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Cumhurbaşkanlığında düzenlenen Kabine toplantısı sona erdi!
Cumhurbaşkanlığı Kabine Toplantısı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında bir araya geldi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, toplantı sonrasında yaptığı basın toplantısında, gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Cumhurbaşkanlığı Kabine Toplantısı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında bir araya geldi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, toplantı sonrasında yaptığı basın toplantısında, gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başkanlığında bugün Kabine Toplantısı yapıldı. Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde gerçekleştirilen toplantının ardından, gündeme ve koronavirüs kısıtlamalarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Erdoğan, ulusa sesleniş konuşmasında kademeli normalleşme ile ilgili, “Bu süreçte Kovid-19 teşhisi yapabilen laboratuvarlarımız 461'e yükseldi. Filyasyon ve izolasyon takip sisteminin kısaca HES dediğimiz hayat eve sığar uygulamasını hayata geçirdik. Yüksek öğretim kurumlarımızın bir kısmını karantina merkezine dönüştürdük, 122 bin insanımıza hizmet verdik. Gelişmiş ülkeler maske sıkıntısını aşamamışken biz rekor sürede yerli solunum cihazları ürettik ve 20 ülkeye bu cihazları ihraç ettik.” dedi.
AŞILAMA ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYORAyrıca Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'de devam eden aşılama çalışmaları ile ilgili, şunları söyledi:
"İstanbul Başakşehir, Konya, Tekirdağ şehir hastanelerimizi hizmete aldık. Çok kısa sürede 1008'er yataklı İstanbul'da iki acil durum hastanesiyle yeni çığır açtık. Toplam 16 bin 160 yataklı tesisin inşaatını tamamlayıp hizmete sunduk. Dünyada aşı uygulamasını başlatan ilk ülkeler arasındayız. Yapılan aşı sayısı 11 milyon 500 bine ulaştı. Aşılama sıralamasında dünyada 5. durumdayız."
KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ SONLANDIRILIYORKısa çalışma ödemelerinin bu ayın sonunda biteceğini belirten Erdoğan, "Bu dönemde 3,7 milyon çalışanımıza 30 milyar lirayı bulan tutarda kısa çalışma ödemesi yaptık. Bu uygulamayı Mart sonunda bitiriyoruz. Ücretsiz izne çıkarılan 2,5 milyon çalışanımıza 10 milyar liraya yakın nakit ödedik. İşsizlik ödeneğinde 1 milyon kişiye 5,5 milyar lira ödeme gerçekleştirdik. 3,6 milyar liradan fazla prim mahsuplaşma imkanı sağladık. 2 aylık telafi çalışma süresini 4 aya çıkardık. Verdiğimiz teşvik ve desteklerin tutarı 80 milyarı buldu." dedi.
MEVCUT TEDBİRLER DEVAM EDECEKErdoğan, şehirlerdeki koronavirüs tedbirleri ile ilgili bir değişiklik yapılmayacağını belirterek, "Vakalarımızdaki artışa rağmen hastanelerimize başvuran sayısında önemli bir artış yaşanmadı. Şehirlerimizdeki mevcut uygulamayı bir süre daha devam etme kararı aldık." diye konuştu.
Son Haberler