Gürcistan, Rusya ile 11 yıl aradan sonra ilk kez görüştü
Gürcistan, Rusya ile 11 yıl aradan sonra ilk kez görüştü
Gürcistan, Rusya ile 11 yıl sonra ilk kez görüştü
Haber Giriş Tarihi: 27.09.2019 12:39
Haber Güncellenme Tarihi: 04.10.2019 11:49
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Rusya ve Gürcistan Dışişleri Bakanları, 2008'de yaşanan Güney Osetya Savaşı sonrası 11 yıl sonra ilk kez New York'ta bir araya geldi.
İkili ilişkiler ile bölgesel güvenlik sorunu konularının ele alındığı görüşmeye, İsviçre ara buluculuğunda gerçekleşti.
Gürcistan Dışişleri Bakanı Zalkaliani, Rusya ile gerçekleştirilen görüşme için, son 11 yılda buna benzer bir temasın olmadığına dikkat çekti.
Güney Osetya meselesini ele aldıklarını kaydeden Zalkaliani, "Rusya'nın desteklediği Güney Osetya, Gürcistan ile sözde olan sınırı genişletmeye devam ediyor." değerlendirmesini yaptı. Zalkaliani, Gürcistan'dan tek taraflı bağımsızlığını ilan eden Abhazya ile Güney Osetya'daki gelişmeleri, BM Genel Kurul toplantısında tüm uluslararası ortaklarına bildirdiklerini belirtti.
GÜNEY OSETYA VE ABHAZYA SORUNU
Gürcistan ordusu ile Rusya'nın desteklediği Abhazyalı ayrılıkçı teröristler arasında, 1992-1993'te 13 ay boyunca savaş yaşanmıştı.
Ardından, 2008 yılına gelindiğinde, Rusya ile Gürcistan arasında Güney Osetya Savaşı olarak bilinen çatışmalar çıkmıştı. Savaşın ardından Rusya'nın desteklediği Abhazya ve Güney Osetya bölgeleri, Gürcistan'dan tek taraflı bağımsızlığını ilan etmişti.
Rusya, 2008'de bu iki bölgenin bağımsızlığını tanımıştı. Gürcistan ise buna karşılık olarak, Rusya ile diplomatik ilişkileri kesmişti. İki ülke arasında diplomatik ilişkilerinin kesilmesi sonrası arabuluculuk rolünü İsviçre üstleniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Gürcistan, Rusya ile 11 yıl aradan sonra ilk kez görüştü
Gürcistan, Rusya ile 11 yıl sonra ilk kez görüştü
Rusya ve Gürcistan Dışişleri Bakanları, 2008'de yaşanan Güney Osetya Savaşı sonrası 11 yıl sonra ilk kez New York'ta bir araya geldi.
İkili ilişkiler ile bölgesel güvenlik sorunu konularının ele alındığı görüşmeye, İsviçre ara buluculuğunda gerçekleşti.
Gürcistan Dışişleri Bakanı Zalkaliani, Rusya ile gerçekleştirilen görüşme için, son 11 yılda buna benzer bir temasın olmadığına dikkat çekti.
Güney Osetya meselesini ele aldıklarını kaydeden Zalkaliani, "Rusya'nın desteklediği Güney Osetya, Gürcistan ile sözde olan sınırı genişletmeye devam ediyor." değerlendirmesini yaptı. Zalkaliani, Gürcistan'dan tek taraflı bağımsızlığını ilan eden Abhazya ile Güney Osetya'daki gelişmeleri, BM Genel Kurul toplantısında tüm uluslararası ortaklarına bildirdiklerini belirtti.
GÜNEY OSETYA VE ABHAZYA SORUNUGürcistan ordusu ile Rusya'nın desteklediği Abhazyalı ayrılıkçı teröristler arasında, 1992-1993'te 13 ay boyunca savaş yaşanmıştı.
Ardından, 2008 yılına gelindiğinde, Rusya ile Gürcistan arasında Güney Osetya Savaşı olarak bilinen çatışmalar çıkmıştı. Savaşın ardından Rusya'nın desteklediği Abhazya ve Güney Osetya bölgeleri, Gürcistan'dan tek taraflı bağımsızlığını ilan etmişti.
Rusya, 2008'de bu iki bölgenin bağımsızlığını tanımıştı. Gürcistan ise buna karşılık olarak, Rusya ile diplomatik ilişkileri kesmişti. İki ülke arasında diplomatik ilişkilerinin kesilmesi sonrası arabuluculuk rolünü İsviçre üstleniyor.
Son Haberler