Kırım Tatarlarının milli lideri Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu’ndan QHA’ya özel açıklamalar
Kırım Tatarlarının milli lideri Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu’ndan QHA’ya özel açıklamalar
Haber Giriş Tarihi: 13.07.2022 11:22
Haber Güncellenme Tarihi: 10.11.2022 16:37
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Esma Kasar/QHA Ankara
Kırım Tatarlarının milli lideri Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, Rusya’nın Ukrayna’da sürdürdüğü savaşı, bu çerçevede çalınan ve ihracı yapılamayan tahıllar ve müzakereler hususunda Kırım Haber Ajansının mikrofonuna konuştu. Kırımoğlu, "Herson'u kurtarırsak sıra Kırım'a gelecek" dedi.
Kırım Tatarlarının milli lideri, Ukrayna Milletvekili Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, Rusya’nın Ukrayna’da açtığı savaşı ve işgal altındaki Kırım’ı hakkında Kırım Haber Ajansının (QHA) sorularına yanıt verdi.
ANKARA TOBB ETÜ’DE BÜYÜKELÇİLERLE GÖRÜŞMELERİNİZ OLDU. NASIL GEÇTİ?
Görüşmeler On5Sıfır7 film festivalinin ardından oldu. Orada olması çok iyi çünkü emperyalizmi insan hakları direniş mevzusunu barındıran filmlerdi. Yaklaşık 14 ülkeden 17 film seçmişler. Bunlar arasındaki 3 film Ukrayna’nın, bu da beni sevindirdi. Orada filmle ilgili konuşmalar, röportajlar oldu. Faydalı oldu tabi. Basın sadece film değil, başka şeylerle de ilgilendi. Burada ise, fahri doktora merasimi ve büyükelçilerle dışarıya kapalı bir görüşme oldu. Kırım ile Ukrayna’daki savaş, Kırım’ın geleceği hakkında sorulan sorular hakkında konuştuk.
https://www.youtube.com/watch?v=oemD6cZJRZ4
TOBB ETÜTARAFINDAN TAKDİM EDİLEN ONURSAL DOKTORA TÖRENİNDE “KEŞKE ÜNİVERSİTEYİ BİTİRSEYDİM DE ANNEM BABAM DİPLOMAMI GÖRSEYDİ” DEDİNİZ. BU KONUDAKİ DUYGULARINIZI ALMAK İSTERİZ?
Gerçekten çok üzülmüştüm. Cahil kalacağım, bilgili olamayacağım diye değil. Annem, babam gözü yaşlı kaldı diye. Üniversite yıllarım hapishanelerde kamplarda geçti. Ama keşke annem ve babam beni diplomayla görseydi. Çünkü o kadar fedakarlıkla o kadar çabayla okuttular. Sevinmek yerine gözyaşları oldu. Hapiste olduğum yılları özellikle annem gözyaşı doluydu. Çok enteresan bir şey hem üzülüyorlardı hem de gururlanıyorlardı. Sonra uluslararası kuruluşlardan, Avrupa Parlamentosundan, Birleşmiş Milletlerden birçok ödül ve fahri doktoralar, diplomalar aldım. Ama gösterecek sevindirecek annem, babam yok artık.
İŞGALCİ RUSYA’NIN UKRAYNA’DAN ÇALDIĞI TAHILLAR KONUSUNDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ? RUSYA’NIN BU MALLARI, GEMİLERLE DÜNYA ÜLKELERİNE HAKSIZ BİR ŞEKİLDE SATMASINA ENGEL OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bu konuyu son geldiğimde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Başdanışmanıyla bundan önce de Ukrayna Ankara Büyükelçisiyle konuştum. Hukuki işler lazım yani burada mutlaka avukat bürosu gerekli. Eğer diyelim ki Ukrayna devletinin çaldığı buğdaylar konusunda mahkeme kararı olsa Türkiye Cumhuriyeti’ne de kolay olacak. Ruslar çok kurnaz, … Defterleri … Bildiğimiz kadarıyla toplamda 200 bin ton kadar buğday çaldılar. Aslında büyük bir rakam değil ama nasıl olsa çaldılar. Sen nasıl olur da ülke olarak çalınan bir malı satarsın! Kanıtlamak lazım. Aslında elbet Ukrayna’nın da bir şeyler yapması lazım. Avukat hukukçular bürosu kurması lazım. Öyle bir şey olsaydı bize de kanıtlamak onlara karşı tedbir almak daha kolay olurdu.
BU KONUDA UKRAYNA DEVLETİNİN KIRIM TATAR MİLLİ MECLİSİNİN YA DA SİZİN BUNU YAPARSAK KANITLAYABİLİRİZ DEDİĞİNİZ BİR ÖNERİNİZ VAR MI?
Neler yapılabilir onu dün Dernek’te konuştuk. Bunu da Ukrayna Büyükelçiliğine ilettik. Büyükelçi de Kıyiv’e haber vermiş. Bürokrasi işte. Ne zaman para ayarlayacaklar bilinmiyor. Ukrayna’nın durumunu biliyorsunuz masraf çok belki ayıramayabilirler. Kaynak aramak lazım çünkü bu ciddi bir mesele. Yalnız maddi taraftan değil de Rusya’nın yüzünü göstermek hırsız devlet olduğunu göstermek lazım. Bu çok önemli.
RUSYA’NIN UKRAYNA’YA SALDIRILARI VE İŞGAL GİRİŞİMİ DÖRDÜNCÜ AYI GERİDE BIRAKTI. SAVAŞ HAKKINDA SON DURUMU NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?
Savaş başladığından birkaç gün sonra buraya geldim. Gece gündüz televizyonları izledim, haberler de görüntüler de objektif bir şekilde gösteriliyordu. Ama siyasetçilerin konuşmalarına gelince hayret ediyordum. Cahilce konuşmalar oldu, Rus propagandası gibi. Sanki karşımızda Türkçe konuşan bir Rus var. Müzakere ettik toplantılarda, bunun iki sebebi var: Birincisi, cahillik. Bir malumat olmadığı için.
KIRIMOĞLU’NDAN TÜRKİYE’DEKİ RUS PROPAGANDACILARA: BAŞKA BİR ÜLKEDEN (RUSYA) PARA ALIP TÜRK KAMUOYUNU ALDATMAYA NE HAKKINIZ VAR?
İkincisi ise paralı insanlar. Kim para verirse onun düdüğünü çalıyorlar. Yazık! Bu durumun önlenmesi için gerçek haberlerin mücadelesiyle mümkün. Aslında istihbaratın bu konuda gerekli derecede çalışması lazım. Bu insanların başka ülkeden para alıp Türk kamuoyunu aldatmaya ne hakkı var. Onun cezası olmalı.
KIRIM’IN İŞGALCİ YÖNETİMİ SEFERBERLİK KARARI ALDI. KIRIM’DA İNSANLARIN İŞGALCİ RUS ORDUSUNA ZORLA KATILMASINA İMKAN SAĞLAYAN BU KARARI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?
Kırım yönetimi tarafından çıkarılmış, bu tek başına cesaret edilecek bir karar değil. Galiba bu karar Moskova’dan geldi. Kırım’ı alacak mıyız gibi işgalcilerin bu konuda rahatsızlıkları var. Bir de Kırım köprüsü dumanla kapalı dışardan görmesinler bombalamasınlar diye. Sanki bombalayacak olsak o dumanlar bize engel olacak. Problem şu ki, uzak mesafeden atılacak toplarımız yok. Amerika’dan verilen toplar en çok 8 km’ye atılıyor. Ukrayna’nın toprağından köprüye atılacak olsa 400 kilometrelik toplar olmalı.
UKRAYNA’NIN GÜNEYİNDEKİ DURUMU NASIL GÖRÜYORSUNUZ?
Onlar çok asker getirdiler, bitirmeye çalışıyorlar. Kırım Ukrayna İstihbarat Başkanının söylediğine göre, sanıyorum Eylül aylarına yakın Herson’a taaruz yapılacak. Herson kurtarılınca sıra Kırım’a da gelecek.
RUSYA İLE UKRAYNA ARASINDA BAŞLAYAN MÜZAKERELER VARDI, SON OLARAK TÜRKİYE’DE OLDU. YENİDEN BAŞLAMASI İÇİN URAYNA MİLLETVEKİLİ OLARAK SİZİN ÖNCELİKLERİNİZ NEDİR?
Görüşmelerin hiçbir manası yok. Ruslar bu aptal taleplerinden vazgeçerse konuşulur ancak. Ukrayna Rus toprağı olacakmış, NATO’ya AB’ye giremezmiş. Sen kimsin bunu söylüyorsun! Ama onlar ortada olan gerçekleri göze alırsa ona göre taleplerimizi söyleriz. Diplomatik dilden normal dile geçersek, “Biz sizin toprağınızı işgal ediyoruz, insanları öldürüyoruz. Bu anlaşmalar devam edecek” diyorlar. Uluslararası hukuka aykırı bir durum. Sanki 21. Yüzyılda değiliz, Orta Çağ döneminde gibi konuşuyorlar. Onların taleplerinin masaya yatırmanın bir manası yok.
“RUSYA YAVAŞ YAVAŞ ÇÖKECEK… PUTİN BUNU DÜŞÜNEMİYOR…”
Ukrayna’nın son dönemde yaptığı sosyolojik araştırmaya göre, halkın yüzde 89’u Ruslarla anlaşmaya taleplerin imzalanmasına karşı. Ukrayna’nın toprak bütünlüğü sağlanana kadar. Eğer Ruslar, Ukrayna topraklarını terk ederse anlaşma yapabiliriz. Onlar da mantıksız ve aptalca davranıyor. Sen benim toprağımdan çıkmayacaksınız ama yaptırımlar kalkacak. Batı da Ukrayna da bunu defalarca yineledi. Ukrayna’nın toprak bütünlüğü sağlanana kadar yaptırımlar kalkmayacak ve yavaş yavaş Rusya çekilecek. Putin bunu düşünmüyor, mantıksız basiretsiz bir adama benziyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kırım Tatarlarının milli lideri Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu’ndan QHA’ya özel açıklamalar
Esma Kasar/QHA Ankara
Kırım Tatarlarının milli lideri Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, Rusya’nın Ukrayna’da sürdürdüğü savaşı, bu çerçevede çalınan ve ihracı yapılamayan tahıllar ve müzakereler hususunda Kırım Haber Ajansının mikrofonuna konuştu. Kırımoğlu, "Herson'u kurtarırsak sıra Kırım'a gelecek" dedi.
Kırım Tatarlarının milli lideri, Ukrayna Milletvekili Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, Rusya’nın Ukrayna’da açtığı savaşı ve işgal altındaki Kırım’ı hakkında Kırım Haber Ajansının (QHA) sorularına yanıt verdi.
ANKARA TOBB ETÜ’DE BÜYÜKELÇİLERLE GÖRÜŞMELERİNİZ OLDU. NASIL GEÇTİ?Görüşmeler On5Sıfır7 film festivalinin ardından oldu. Orada olması çok iyi çünkü emperyalizmi insan hakları direniş mevzusunu barındıran filmlerdi. Yaklaşık 14 ülkeden 17 film seçmişler. Bunlar arasındaki 3 film Ukrayna’nın, bu da beni sevindirdi. Orada filmle ilgili konuşmalar, röportajlar oldu. Faydalı oldu tabi. Basın sadece film değil, başka şeylerle de ilgilendi. Burada ise, fahri doktora merasimi ve büyükelçilerle dışarıya kapalı bir görüşme oldu. Kırım ile Ukrayna’daki savaş, Kırım’ın geleceği hakkında sorulan sorular hakkında konuştuk.
https://www.youtube.com/watch?v=oemD6cZJRZ4 TOBB ETÜTARAFINDAN TAKDİM EDİLEN ONURSAL DOKTORA TÖRENİNDE “KEŞKE ÜNİVERSİTEYİ BİTİRSEYDİM DE ANNEM BABAM DİPLOMAMI GÖRSEYDİ” DEDİNİZ. BU KONUDAKİ DUYGULARINIZI ALMAK İSTERİZ?Gerçekten çok üzülmüştüm. Cahil kalacağım, bilgili olamayacağım diye değil. Annem, babam gözü yaşlı kaldı diye. Üniversite yıllarım hapishanelerde kamplarda geçti. Ama keşke annem ve babam beni diplomayla görseydi. Çünkü o kadar fedakarlıkla o kadar çabayla okuttular. Sevinmek yerine gözyaşları oldu. Hapiste olduğum yılları özellikle annem gözyaşı doluydu. Çok enteresan bir şey hem üzülüyorlardı hem de gururlanıyorlardı. Sonra uluslararası kuruluşlardan, Avrupa Parlamentosundan, Birleşmiş Milletlerden birçok ödül ve fahri doktoralar, diplomalar aldım. Ama gösterecek sevindirecek annem, babam yok artık.
İŞGALCİ RUSYA’NIN UKRAYNA’DAN ÇALDIĞI TAHILLAR KONUSUNDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ? RUSYA’NIN BU MALLARI, GEMİLERLE DÜNYA ÜLKELERİNE HAKSIZ BİR ŞEKİLDE SATMASINA ENGEL OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?Bu konuyu son geldiğimde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Başdanışmanıyla bundan önce de Ukrayna Ankara Büyükelçisiyle konuştum. Hukuki işler lazım yani burada mutlaka avukat bürosu gerekli. Eğer diyelim ki Ukrayna devletinin çaldığı buğdaylar konusunda mahkeme kararı olsa Türkiye Cumhuriyeti’ne de kolay olacak. Ruslar çok kurnaz, … Defterleri … Bildiğimiz kadarıyla toplamda 200 bin ton kadar buğday çaldılar. Aslında büyük bir rakam değil ama nasıl olsa çaldılar. Sen nasıl olur da ülke olarak çalınan bir malı satarsın! Kanıtlamak lazım. Aslında elbet Ukrayna’nın da bir şeyler yapması lazım. Avukat hukukçular bürosu kurması lazım. Öyle bir şey olsaydı bize de kanıtlamak onlara karşı tedbir almak daha kolay olurdu.
BU KONUDA UKRAYNA DEVLETİNİN KIRIM TATAR MİLLİ MECLİSİNİN YA DA SİZİN BUNU YAPARSAK KANITLAYABİLİRİZ DEDİĞİNİZ BİR ÖNERİNİZ VAR MI?Neler yapılabilir onu dün Dernek’te konuştuk. Bunu da Ukrayna Büyükelçiliğine ilettik. Büyükelçi de Kıyiv’e haber vermiş. Bürokrasi işte. Ne zaman para ayarlayacaklar bilinmiyor. Ukrayna’nın durumunu biliyorsunuz masraf çok belki ayıramayabilirler. Kaynak aramak lazım çünkü bu ciddi bir mesele. Yalnız maddi taraftan değil de Rusya’nın yüzünü göstermek hırsız devlet olduğunu göstermek lazım. Bu çok önemli.
Savaş başladığından birkaç gün sonra buraya geldim. Gece gündüz televizyonları izledim, haberler de görüntüler de objektif bir şekilde gösteriliyordu. Ama siyasetçilerin konuşmalarına gelince hayret ediyordum. Cahilce konuşmalar oldu, Rus propagandası gibi. Sanki karşımızda Türkçe konuşan bir Rus var. Müzakere ettik toplantılarda, bunun iki sebebi var: Birincisi, cahillik. Bir malumat olmadığı için.
KIRIMOĞLU’NDAN TÜRKİYE’DEKİ RUS PROPAGANDACILARA: BAŞKA BİR ÜLKEDEN (RUSYA) PARA ALIP TÜRK KAMUOYUNU ALDATMAYA NE HAKKINIZ VAR?İkincisi ise paralı insanlar. Kim para verirse onun düdüğünü çalıyorlar. Yazık! Bu durumun önlenmesi için gerçek haberlerin mücadelesiyle mümkün. Aslında istihbaratın bu konuda gerekli derecede çalışması lazım. Bu insanların başka ülkeden para alıp Türk kamuoyunu aldatmaya ne hakkı var. Onun cezası olmalı.
KIRIM’IN İŞGALCİ YÖNETİMİ SEFERBERLİK KARARI ALDI. KIRIM’DA İNSANLARIN İŞGALCİ RUS ORDUSUNA ZORLA KATILMASINA İMKAN SAĞLAYAN BU KARARI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?Kırım yönetimi tarafından çıkarılmış, bu tek başına cesaret edilecek bir karar değil. Galiba bu karar Moskova’dan geldi. Kırım’ı alacak mıyız gibi işgalcilerin bu konuda rahatsızlıkları var. Bir de Kırım köprüsü dumanla kapalı dışardan görmesinler bombalamasınlar diye. Sanki bombalayacak olsak o dumanlar bize engel olacak. Problem şu ki, uzak mesafeden atılacak toplarımız yok. Amerika’dan verilen toplar en çok 8 km’ye atılıyor. Ukrayna’nın toprağından köprüye atılacak olsa 400 kilometrelik toplar olmalı.
UKRAYNA’NIN GÜNEYİNDEKİ DURUMU NASIL GÖRÜYORSUNUZ?Onlar çok asker getirdiler, bitirmeye çalışıyorlar. Kırım Ukrayna İstihbarat Başkanının söylediğine göre, sanıyorum Eylül aylarına yakın Herson’a taaruz yapılacak. Herson kurtarılınca sıra Kırım’a da gelecek.
Görüşmelerin hiçbir manası yok. Ruslar bu aptal taleplerinden vazgeçerse konuşulur ancak. Ukrayna Rus toprağı olacakmış, NATO’ya AB’ye giremezmiş. Sen kimsin bunu söylüyorsun! Ama onlar ortada olan gerçekleri göze alırsa ona göre taleplerimizi söyleriz. Diplomatik dilden normal dile geçersek, “Biz sizin toprağınızı işgal ediyoruz, insanları öldürüyoruz. Bu anlaşmalar devam edecek” diyorlar. Uluslararası hukuka aykırı bir durum. Sanki 21. Yüzyılda değiliz, Orta Çağ döneminde gibi konuşuyorlar. Onların taleplerinin masaya yatırmanın bir manası yok.
“RUSYA YAVAŞ YAVAŞ ÇÖKECEK… PUTİN BUNU DÜŞÜNEMİYOR…”Ukrayna’nın son dönemde yaptığı sosyolojik araştırmaya göre, halkın yüzde 89’u Ruslarla anlaşmaya taleplerin imzalanmasına karşı. Ukrayna’nın toprak bütünlüğü sağlanana kadar. Eğer Ruslar, Ukrayna topraklarını terk ederse anlaşma yapabiliriz. Onlar da mantıksız ve aptalca davranıyor. Sen benim toprağımdan çıkmayacaksınız ama yaptırımlar kalkacak. Batı da Ukrayna da bunu defalarca yineledi. Ukrayna’nın toprak bütünlüğü sağlanana kadar yaptırımlar kalkmayacak ve yavaş yavaş Rusya çekilecek. Putin bunu düşünmüyor, mantıksız basiretsiz bir adama benziyor.
Son Haberler