Özbekistan'da valiler halktan özür dilemek zorunda kaldı
Özbekistan'da valiler halktan özür dilemek zorunda kaldı
Özbekistan'da valiler halktan özür dilemek zorunda kaldı
Haber Giriş Tarihi: 05.08.2019 16:46
Haber Güncellenme Tarihi: 01.10.2019 16:58
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Özbekistan'da halka kötü muamelede bulunan 3 vali, Cumhurbaşkanı Şavkat Mirziyoyev'in yoğun eleştirileri sonrası özür dilemek zorunda kaldı.
Fergana, Kaşkarderya ve Harezm bölgelerinin hakimleri bölgelerinde geçen haftalarda birçok ticari alanda keyfi yıkımlar gerçekleştirerek kitlesel tepkiye yol açmışlardı. Bu yıkımlar esnasında birçok iş yeri ve ev yıkıma uğratılmıştı. Harezm vilayetinde halk kitlesel olarak sokaklara çıkıp ana yolları kapatmıştı.
Halktan gelen yoğun tepkilerden sonra Cumhurbaşkanı Mirziyoyev bu valiler hakkında çok sert açıklamalarda bulundu. Mirziyoyev, "Bir kez daha söylüyorum. Baskı ve şiddet siyaseti ile bir yere varamayız. Bir yere varılsaydı 30 yılda güzel yerlere gelirdik." dedi.
Mirziyoyev, başa geldiği günden beri İslam Kerimov döneminin baskıcı ve halktan uzak yönetiminde değişiklikler yapmaya çalışıyor. Buna rağmen Özbekistan'da yerel idarelerde Kerimov döneminin alışkanlıkları kolay kolay silinmedi.
Mirziyoyev yaptığı açıklamada 3 valinin yaptıklarını "ihanet" olarak nitelendirdi. Mirziyoyev yıkımlar konusunda ise "Ben ilk önce halk ile konuşun projeyi anlatıp rızalarını isteyim dedim. Bu insafsızlıktır." dedi.
Cumhurbaşkanı Mirziyoyev konuşmasının sonunda 3 valinin o bölgelerde halkla görüşerek özür dilemesi gerektiğini ve bunların internette yayılması gerektiğini bildirdi. Bu emirden sonra 3 vali bölgelerinde halk ile görüşerek özür diledi.
"HALK DEVLET İÇİN DEĞİL, DEVLET HALK İÇİN ÇALIŞIR"
Fergana Valisi Şuhrat Ganiyev, "Ben hatalıyım. Bizim buradaki hatalarımız özellikle Cumhurbaşkanı Mirziyoyev'in halk devlet için değil, devlet halk için çalışır, sözü etrafında gelişen reformlarına zarar vermiştir. Vali sıfatı ile tüm halktan özür diliyorum." dedi.
Yıkım yapılan Riştan bölgesinin kaymakamının ve diğer 14 görevlinin işten çıkartılacağını belirten vali Ganiyev, 25 dönüm yerine 2 hektarlık alan yapılacağını ve 200 dükkanın mal sahiplerine verileceğini ifade etti.
Kaşkarderya Valisi Zafer Razıyev ise, "Yakkabağ ilçesindeki vakalar bizlerin hatasıdır. Bu nedenle halkımızdan, eziyet çeken müteşebbislerimizden, hürmetli basın mensuplarından yüz defa bin defa özür diliyorum." dedi
Harezm Valisi Feryad Ermanov, Ürgenç'in Aşhabad mahallesindeki yıkımlar noktasında özür diledi. Ermanov, "Bizler sizlerin eziyet çekmenize sebep olduk. Elbette ben burada kendimi sorumlu görüyorum. Sizlerin önünüzde sizden özür diliyorum." diye kaydetti.
Vali Ermanov, 400'den fazla ailenin ev ve iş yerini en kısa zamanda inşa edip teslim etme sözü verdi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Özbekistan'da valiler halktan özür dilemek zorunda kaldı
Özbekistan'da valiler halktan özür dilemek zorunda kaldı
Özbekistan'da halka kötü muamelede bulunan 3 vali, Cumhurbaşkanı Şavkat Mirziyoyev'in yoğun eleştirileri sonrası özür dilemek zorunda kaldı.
Fergana, Kaşkarderya ve Harezm bölgelerinin hakimleri bölgelerinde geçen haftalarda birçok ticari alanda keyfi yıkımlar gerçekleştirerek kitlesel tepkiye yol açmışlardı. Bu yıkımlar esnasında birçok iş yeri ve ev yıkıma uğratılmıştı. Harezm vilayetinde halk kitlesel olarak sokaklara çıkıp ana yolları kapatmıştı.
Halktan gelen yoğun tepkilerden sonra Cumhurbaşkanı Mirziyoyev bu valiler hakkında çok sert açıklamalarda bulundu. Mirziyoyev, "Bir kez daha söylüyorum. Baskı ve şiddet siyaseti ile bir yere varamayız. Bir yere varılsaydı 30 yılda güzel yerlere gelirdik." dedi.
Mirziyoyev, başa geldiği günden beri İslam Kerimov döneminin baskıcı ve halktan uzak yönetiminde değişiklikler yapmaya çalışıyor. Buna rağmen Özbekistan'da yerel idarelerde Kerimov döneminin alışkanlıkları kolay kolay silinmedi.
Mirziyoyev yaptığı açıklamada 3 valinin yaptıklarını "ihanet" olarak nitelendirdi. Mirziyoyev yıkımlar konusunda ise "Ben ilk önce halk ile konuşun projeyi anlatıp rızalarını isteyim dedim. Bu insafsızlıktır." dedi.
Cumhurbaşkanı Mirziyoyev konuşmasının sonunda 3 valinin o bölgelerde halkla görüşerek özür dilemesi gerektiğini ve bunların internette yayılması gerektiğini bildirdi. Bu emirden sonra 3 vali bölgelerinde halk ile görüşerek özür diledi.
Fergana Valisi Şuhrat Ganiyev, "Ben hatalıyım. Bizim buradaki hatalarımız özellikle Cumhurbaşkanı Mirziyoyev'in halk devlet için değil, devlet halk için çalışır, sözü etrafında gelişen reformlarına zarar vermiştir. Vali sıfatı ile tüm halktan özür diliyorum." dedi.
Yıkım yapılan Riştan bölgesinin kaymakamının ve diğer 14 görevlinin işten çıkartılacağını belirten vali Ganiyev, 25 dönüm yerine 2 hektarlık alan yapılacağını ve 200 dükkanın mal sahiplerine verileceğini ifade etti.
Kaşkarderya Valisi Zafer Razıyev ise, "Yakkabağ ilçesindeki vakalar bizlerin hatasıdır. Bu nedenle halkımızdan, eziyet çeken müteşebbislerimizden, hürmetli basın mensuplarından yüz defa bin defa özür diliyorum." dedi
Harezm Valisi Feryad Ermanov, Ürgenç'in Aşhabad mahallesindeki yıkımlar noktasında özür diledi. Ermanov, "Bizler sizlerin eziyet çekmenize sebep olduk. Elbette ben burada kendimi sorumlu görüyorum. Sizlerin önünüzde sizden özür diliyorum." diye kaydetti.
Vali Ermanov, 400'den fazla ailenin ev ve iş yerini en kısa zamanda inşa edip teslim etme sözü verdi.
Son Haberler