Rus işgalciler, Zaporijjya Nükleer Santralinin ekipmanına zarar verdi: Hidrojen sızıntısı ve radyoaktif maddelerin saçılması riskleri yüksek
Rus işgalciler, Zaporijjya Nükleer Santralinin ekipmanına zarar verdi: Hidrojen sızıntısı ve radyoaktif maddelerin saçılması riskleri yüksek
Haber Giriş Tarihi: 15.08.2022 16:49
Haber Güncellenme Tarihi: 15.08.2022 16:55
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Rus işgal güçlerinin son günlerde, Zaporijjya Nükleer Santraline düzenlediği sistematik saldırılar santralin güvenli bir şekilde işletilmesi konusunda ciddi bir risk yarattı. İşgalcilerin, olağanüstü durumlarda müdahale etmek için tasarlanmış itfaiye binası dahil santralin bir dizi binasına ateş açtığı bildirildi.
Rus işgalciler, nükleer felakete davetiye çıkarmaya devam ediyor. Ukrayna Ulusal Nükleer Enerji Üretim Kuruluşu Energoatom, Rus işgal güçlerinin geçen haftadan itibaren çok namlulu roketatar sistemleriyle nükleer santraline düzenlediği saldırıların, tesisin güvenli işleyişi için büyük bir risk yarattığını belirtirken, “Zaporijjya Nükleer Santraline düzenlenen saldırı sonucu, güç ünitelerinden birinde acil durum koruması etkinleştirildi; bunun sonucunda çalışan üç güç ünitesinden biri kapandı. Ayrıca saldırı sonucu azot-oksijen istasyonu, pompalama istasyonu, bir bina ciddi şekilde zarar gördü. Yanı sıra 750 kV açık şalt sistemi zarar gördü" ifadelerine yer verildi.
Buna ek olarak açıklamada, işgalcilerin Zaporijjya Nükleer Santralinin dışında bulunan ve olağanüstü durumlarda müdahale etmek için tasarlanmış itfaiyeyi hedef aldığı belirtilirken, “Hidrojen sızıntısı ve radyoaktif maddelerin saçılması riskleri halen mevcuttur ayrıca yangın riski yüksektir.” denildi.
Dün, Türkiye’nin de arasında bulunduğu 42 ülke, Rusya’yı askerlerini Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santralinden çekmeye çağıran ve Rus birliklerinin “büyük bir tehlike” oluşturduğunu vurgulayan bir bildiriye imza attı. Bildiride, “Rusya Federasyonu’nu askeri güçlerini ve diğer tüm yetkisiz personelini Zaporijjya Nükleer Santralinden, yakın çevresinden ve tüm Ukrayna’dan derhal geri çekmeye çağırıyoruz. Böylece Ukrayna makamları, Ukrayna’nın uluslararası kabul görmüş sınırları içinde egemenlik sorumluluklarını sürdürebilsin ve meşru işletme personeli, görevlerini dışarıdan müdahale, tehdit veya kabul edilemez derecede ağır çalışma koşulları olmadan yürütebilsin” ifadelerine yer verildi.
Rus birlikleri Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçleri, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Ruslar, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
“RUSYA, SANTRALİ NÜKLEER FELAKET KORKUSUNU ARTTIRMAK İÇİN KULLANIYOR”
ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri kullandı.
Energodar Belediye Başkanı Dmıtro Orlov ise Rus işgal güçlerinin, Ukrayna ordusunu nükleer santrale saldırmakla suçlamak için komşu köylerinden işgal altında bulunan Energodar kentine ateş açtığını duyurdu.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİT
Zaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos’ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor.” ifadelerine yer vermişti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Rus işgalciler, Zaporijjya Nükleer Santralinin ekipmanına zarar verdi: Hidrojen sızıntısı ve radyoaktif maddelerin saçılması riskleri yüksek
Rus işgal güçlerinin son günlerde, Zaporijjya Nükleer Santraline düzenlediği sistematik saldırılar santralin güvenli bir şekilde işletilmesi konusunda ciddi bir risk yarattı. İşgalcilerin, olağanüstü durumlarda müdahale etmek için tasarlanmış itfaiye binası dahil santralin bir dizi binasına ateş açtığı bildirildi.
Rus işgalciler, nükleer felakete davetiye çıkarmaya devam ediyor. Ukrayna Ulusal Nükleer Enerji Üretim Kuruluşu Energoatom, Rus işgal güçlerinin geçen haftadan itibaren çok namlulu roketatar sistemleriyle nükleer santraline düzenlediği saldırıların, tesisin güvenli işleyişi için büyük bir risk yarattığını belirtirken, “Zaporijjya Nükleer Santraline düzenlenen saldırı sonucu, güç ünitelerinden birinde acil durum koruması etkinleştirildi; bunun sonucunda çalışan üç güç ünitesinden biri kapandı. Ayrıca saldırı sonucu azot-oksijen istasyonu, pompalama istasyonu, bir bina ciddi şekilde zarar gördü. Yanı sıra 750 kV açık şalt sistemi zarar gördü" ifadelerine yer verildi.
Buna ek olarak açıklamada, işgalcilerin Zaporijjya Nükleer Santralinin dışında bulunan ve olağanüstü durumlarda müdahale etmek için tasarlanmış itfaiyeyi hedef aldığı belirtilirken, “Hidrojen sızıntısı ve radyoaktif maddelerin saçılması riskleri halen mevcuttur ayrıca yangın riski yüksektir.” denildi.
Dün, Türkiye’nin de arasında bulunduğu 42 ülke, Rusya’yı askerlerini Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santralinden çekmeye çağıran ve Rus birliklerinin “büyük bir tehlike” oluşturduğunu vurgulayan bir bildiriye imza attı. Bildiride, “Rusya Federasyonu’nu askeri güçlerini ve diğer tüm yetkisiz personelini Zaporijjya Nükleer Santralinden, yakın çevresinden ve tüm Ukrayna’dan derhal geri çekmeye çağırıyoruz. Böylece Ukrayna makamları, Ukrayna’nın uluslararası kabul görmüş sınırları içinde egemenlik sorumluluklarını sürdürebilsin ve meşru işletme personeli, görevlerini dışarıdan müdahale, tehdit veya kabul edilemez derecede ağır çalışma koşulları olmadan yürütebilsin” ifadelerine yer verildi.
Rus birlikleri Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçleri, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Ruslar, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri kullandı.
Energodar Belediye Başkanı Dmıtro Orlov ise Rus işgal güçlerinin, Ukrayna ordusunu nükleer santrale saldırmakla suçlamak için komşu köylerinden işgal altında bulunan Energodar kentine ateş açtığını duyurdu.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİTZaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos’ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor.” ifadelerine yer vermişti.
Son Haberler