Ukrayna Askeri İstihbaratı: Rusya Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon hazırlıyor
Ukrayna Askeri İstihbaratı: Rusya Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon hazırlıyor
Haber Giriş Tarihi: 19.08.2022 13:10
Haber Güncellenme Tarihi: 19.08.2022 13:40
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Rusya, Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon düzenlemeyi planlıyor. Ukrayna Savunma Bakanlığı İstihbarat Baş Müdürlüğünden yapılan açıklamada, Rus işgal güçlerinin 19 Ağustos’ta planlanmayan bir izin günü ilan ettikleri ve santralde bulunan Rosatom personelinin acil bir şekilde tesisten ayrıldığı bildirildi.
Ukrayna Savunma Bakanlığı Ana İstihbarat Müdürlüğü, Rus işgal güçlerinin Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon düzenlemeyi planladığını duyurdu. Askeri istihbarattan yapılan açıklamada şu ifadelerine yer verildi:
“19 Ağustos’ta işgalciler Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon düzenlemeye hazırlanıyor. İşgalciler Zaporijjya Nükleer Santrali’nde ‘sürpriz’ bir izin günü ilan ettiler. Santralde sadece operasyonel personel bulunacak. Diğer çalışanlar santrale giremeyecek. Ayrıca son zamanlarda santralde bulunan Rosatom (Rusya Devlet Atom Enerjisi Kurumu) temsilcilerinin acil bir şekilde tesisten ayrıldığı öğrenildi.”
Rusya’nın, Ukrayna’nın Zaporijjya Nükleer Santrali’ne yönelik güya “terör eylemi planladığına" dikkat çekilen açıklamasında, “Mevcut bilgiler, Zaporijjya Nükleer Santrali’ne düzenlenen saldırılardan sonra işgalcilerin ‘bahisleri yükseltebilecekleri’ ve Avrupa'nın en büyük nükleer tesisine gerçek bir terör saldırı düzenleyebileceklerine açıkça işaret ediyor.” ifadeleri kullanıldı.
RUSYA, ZAPORİJJYA NÜKLEER SANTRALİNDE AĞIR TEÇHİZAT VE MÜHİMMAT DEPOLUYOR
İşgalci Rus birlikleri, Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçleri, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Rus birlikleri, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
Öte yandan Rus işgal güçleri, Ukrayna'yı suçlamak amacıyla Zaporijjya Nükleer Santrali'nin bulunduğu Energodar kentine yakın köylerde sık sık saldırılar düzenliyor.
“RUSYA, SANTRALİ NÜKLEER FELAKET KORKUSUNU ARTTIRMAK İÇİN KULLANIYOR”
ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri yer aldı.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİT
Zaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos’ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman, santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor.” demişti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ukrayna Askeri İstihbaratı: Rusya Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon hazırlıyor
Rusya, Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon düzenlemeyi planlıyor. Ukrayna Savunma Bakanlığı İstihbarat Baş Müdürlüğünden yapılan açıklamada, Rus işgal güçlerinin 19 Ağustos’ta planlanmayan bir izin günü ilan ettikleri ve santralde bulunan Rosatom personelinin acil bir şekilde tesisten ayrıldığı bildirildi.
Ukrayna Savunma Bakanlığı Ana İstihbarat Müdürlüğü, Rus işgal güçlerinin Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon düzenlemeyi planladığını duyurdu. Askeri istihbarattan yapılan açıklamada şu ifadelerine yer verildi:
“19 Ağustos’ta işgalciler Zaporijjya Nükleer Santrali’nde provokasyon düzenlemeye hazırlanıyor. İşgalciler Zaporijjya Nükleer Santrali’nde ‘sürpriz’ bir izin günü ilan ettiler. Santralde sadece operasyonel personel bulunacak. Diğer çalışanlar santrale giremeyecek. Ayrıca son zamanlarda santralde bulunan Rosatom (Rusya Devlet Atom Enerjisi Kurumu) temsilcilerinin acil bir şekilde tesisten ayrıldığı öğrenildi.”
Rusya’nın, Ukrayna’nın Zaporijjya Nükleer Santrali’ne yönelik güya “terör eylemi planladığına" dikkat çekilen açıklamasında, “Mevcut bilgiler, Zaporijjya Nükleer Santrali’ne düzenlenen saldırılardan sonra işgalcilerin ‘bahisleri yükseltebilecekleri’ ve Avrupa'nın en büyük nükleer tesisine gerçek bir terör saldırı düzenleyebileceklerine açıkça işaret ediyor.” ifadeleri kullanıldı.
İşgalci Rus birlikleri, Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçleri, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Rus birlikleri, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
Öte yandan Rus işgal güçleri, Ukrayna'yı suçlamak amacıyla Zaporijjya Nükleer Santrali'nin bulunduğu Energodar kentine yakın köylerde sık sık saldırılar düzenliyor.
ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri yer aldı.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİTZaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos’ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman, santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor.” demişti.
Son Haberler