Ukrayna Milli Güvenlik ve Savunma Konseyi: "Savaş bitse de savunma harcamaları kısılmayacak"
Ukrayna Milli Güvenlik ve Savunma Konseyi: "Savaş bitse de savunma harcamaları kısılmayacak"
Ukrayna Milli Güvenlik ve Savunma Konseyi: "Savaş bitse de savunma harcamaları kısılmayacak"
Haber Giriş Tarihi: 26.09.2019 00:35
Haber Güncellenme Tarihi: 04.10.2019 12:01
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Ukrayna'nın doğusundaki savaş bittikten sonra da, güvenlik ve savunma harcamalarının kısılmayacağı, ordunun güçlendirilmeye devam edileceği yönetim tarafından vurgulandı.
İspanya'dan El PAİS dergisine röportaj vere Ukrayna Milli Güvenlik ve Savunma Konseyi Sekreteri Oleksandr Danilyuk, "Savaş bittikten sonra bile ordu ve güvenlik ile ilgili harcamalarımız azalmayacak. Güçlü bir ordu oluşturmalı, onu yeniden donatmalı ve modernize etmeliyiz, ayrıca güvenlik ve savunma sektörünün temel organlarını da reform etmeliyiz” dedi.
Danilyuk, Ukrayna'nın GSYİH'nın (gayri safi millî hasıla) yüzde 5,4'ünü savunmaya harcadığını ifade etti. Ek olarak, devletin emekli maaşlarının ödenmesi için işgal edilen bölgelerde yaşayan kişilere fon harcadığını da açıkladı. Danilyuk, bütün bu harcamaların, Donbas’taki Rus saldırganlığıyla bağlantılı olduğunu vurgulayarak; savaşın sonunda Rusya’dan tazminat alacaklarını belirtti.
Daha önce 2020 devlet bütçesine ilişkin yasa tasarısında savunma harcamalarının 33,8 milyar grivna artacağı ve 245,8 milyar grivnaya çıkacağı (9,7 milyar dolar) bildirilmişti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ukrayna Milli Güvenlik ve Savunma Konseyi: "Savaş bitse de savunma harcamaları kısılmayacak"
Ukrayna Milli Güvenlik ve Savunma Konseyi: "Savaş bitse de savunma harcamaları kısılmayacak"
Ukrayna'nın doğusundaki savaş bittikten sonra da, güvenlik ve savunma harcamalarının kısılmayacağı, ordunun güçlendirilmeye devam edileceği yönetim tarafından vurgulandı.
İspanya'dan El PAİS dergisine röportaj vere Ukrayna Milli Güvenlik ve Savunma Konseyi Sekreteri Oleksandr Danilyuk, "Savaş bittikten sonra bile ordu ve güvenlik ile ilgili harcamalarımız azalmayacak. Güçlü bir ordu oluşturmalı, onu yeniden donatmalı ve modernize etmeliyiz, ayrıca güvenlik ve savunma sektörünün temel organlarını da reform etmeliyiz” dedi.
Danilyuk, Ukrayna'nın GSYİH'nın (gayri safi millî hasıla) yüzde 5,4'ünü savunmaya harcadığını ifade etti. Ek olarak, devletin emekli maaşlarının ödenmesi için işgal edilen bölgelerde yaşayan kişilere fon harcadığını da açıkladı. Danilyuk, bütün bu harcamaların, Donbas’taki Rus saldırganlığıyla bağlantılı olduğunu vurgulayarak; savaşın sonunda Rusya’dan tazminat alacaklarını belirtti.
Daha önce 2020 devlet bütçesine ilişkin yasa tasarısında savunma harcamalarının 33,8 milyar grivna artacağı ve 245,8 milyar grivnaya çıkacağı (9,7 milyar dolar) bildirilmişti.
Son Haberler