İran'da bir Türk aktivist daha açlık grevine başladı
İran'da bir Türk aktivist daha açlık grevine başladı
Güney Azerbaycanlı Türk aktivist Siyamek Mirzayi de Hebib Sasaniyan’ın ardından açlık grevine başladığını açıkladı.
Haber Giriş Tarihi: 20.06.2017 17:33
Haber Güncellenme Tarihi: 20.06.2017 17:34
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Güney Azerbaycanlı Türk aktivist Siyamek Mirzayi de Hebib Sasaniyan’ın ardından açlık grevine başladığını açıkladı. VOA Azerbaycan’ın haberine göre Mirzayi, 17 Haziran’da hapishane müdüriyetine yazdığı mektup ile 300 bin dolarlık kefalet ücretinin azaltılması isteğinde bulunarak, bu istek ve özgürlüğü yerine getirilene kadar açlık grevi başlattığını duyurdu.
156678
Siyamek Mirzayi sosyal medya kanallarında yazdığı Türkçe şiir ve makale yazılarıyla Güney Azerbaycan’da Türklerin sorunlarını dile getirmişti. Dünya Anadili Günü’nde yayınladıkları ve Türk dilinin İran'da gördüğü baskıyı konu alan bildiri sonucu Iran hükümeti tarafından Siyamek Mirzayi ile birlikte Ali Rıza Ferși, Ekber Azad, Behnam Şeyhi ve Hamid Menafi 10 yıllık hapis ve 2 yıllık sürgüne mahkum edilmişti.
İran'da daha birçok Türk aktivist, dil problemi ve Urmiye Gölü'nün kuruması sorunları hakkında eylemler düzenledikleri için hapis yatmakta. Geçtiğimiz yıl Murtaza Muradpur, 60 günü aşkın bir süre boyunca açlık grevinde bulunmuştu. 21 Haziran günü Türk milliyetçileri Güney Azerbaycan, Azerbaycan ve Türkiye’de eş zamanlı olarak (TSİ 20:30) #freesiamak başlığı ile Siyamek Mirzayi’ye destekte bulanacaklar.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İran'da bir Türk aktivist daha açlık grevine başladı
Güney Azerbaycanlı Türk aktivist Siyamek Mirzayi de Hebib Sasaniyan’ın ardından açlık grevine başladığını açıkladı.
Güney Azerbaycanlı Türk aktivist Siyamek Mirzayi de Hebib Sasaniyan’ın ardından açlık grevine başladığını açıkladı. VOA Azerbaycan’ın haberine göre Mirzayi, 17 Haziran’da hapishane müdüriyetine yazdığı mektup ile 300 bin dolarlık kefalet ücretinin azaltılması isteğinde bulunarak, bu istek ve özgürlüğü yerine getirilene kadar açlık grevi başlattığını duyurdu.
156678
Siyamek Mirzayi sosyal medya kanallarında yazdığı Türkçe şiir ve makale yazılarıyla Güney Azerbaycan’da Türklerin sorunlarını dile getirmişti. Dünya Anadili Günü’nde yayınladıkları ve Türk dilinin İran'da gördüğü baskıyı konu alan bildiri sonucu Iran hükümeti tarafından Siyamek Mirzayi ile birlikte Ali Rıza Ferși, Ekber Azad, Behnam Şeyhi ve Hamid Menafi 10 yıllık hapis ve 2 yıllık sürgüne mahkum edilmişti.
İran'da daha birçok Türk aktivist, dil problemi ve Urmiye Gölü'nün kuruması sorunları hakkında eylemler düzenledikleri için hapis yatmakta. Geçtiğimiz yıl Murtaza Muradpur, 60 günü aşkın bir süre boyunca açlık grevinde bulunmuştu. 21 Haziran günü Türk milliyetçileri Güney Azerbaycan, Azerbaycan ve Türkiye’de eş zamanlı olarak (TSİ 20:30) #freesiamak başlığı ile Siyamek Mirzayi’ye destekte bulanacaklar.
Son Haberler