SON DAKİKA
Hava Durumu

Taş devrine dönüş: Kırım’da dizel lokomotifler kullanılıyor

Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da demiryolu ulaşımı dizel lokomotifler sayesinde sağlanıyor. Yarımadanın şehirleri arasında taşımacılık yapan tren sayısı iki kat azalırken, yolculuk süresi uzadı.

Haber Giriş Tarihi: 01.04.2016 17:19
Haber Güncellenme Tarihi: 01.04.2016 17:17
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Taş devrine dönüş: Kırım’da dizel lokomotifler kullanılıyor

Ukrayna’nın ana kısmından Rusya tarafından işgal edilen Kırım’a elektrik sağlanması durdurulması nedeniyle işgalcilerin acil durum ilan etmesinin ardından, Kasım ayında yarımadada şehirler arası taşımacılıkta dizel lokomotifler kullanılmaya başladı, yani demiryolu taşımacılığında elektrik yerine dizel yakıt kullanılıyor.
 
Rusya tarafından işgal edilen Kırım’ın sözde Rus yönetiminin kurduğu “Kırım Demiryolu” şirketinin yarımadada demiryolu taşımacılığından sorumlu bölümü Başkan Vekili Mihail Kulikov, başvurulan tedbirin ekonomik açıdan avantaj sağlamadığını itiraf ederek tedbirin geçici olarak uygulandığını ileri sürdü.
 
Ancak aradan yarım yıl geçmesine rağmen “Kırım Demiryolu” şirketinin çalışmalarında herhangi bir değişiklik olmadı, çünkü sözde yönetimin açıklamalarına rağmen Rusya tarafından işgal edilen yarımadada elektrik sorunu çözülmedi. Günümüzde de Kırım’da şehirlerarası demiryolu taşımacılığını sağlamak için dizel lokomotifler kullanılmaya devam ediyor.

Bunun dışında 26 Şubat 2016 tarihinden itibaren Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da şehirlerarası trenlerin hareket saatleri değiştirildi. Yarımadada taşımacılık yapan trenlerin sayısı iki kat azaldı. “Kırım Demiryolu” şirketinin sitesinde yer alan hareket saatlerine göre, Toganaş (Solyonoye Ozero) köyü ve Canköy şehrinden Akmescit’te günde sadece 5 tren seferi yapılıyor. Çok sayıda yolcunun kullandığı söz konusu güzergahta daha önce 9 sefer yapılıyordu. Günümüzde ilgili güzergahı kullanan yolcular işe, okula, üniversiteye şahsi araçları veya otobüslerle ulaşmak zorunda kalıyor.
 
Akmescit’ten Akyar'a (Sivastopol) günde 3 sefer yapılıyor, Kezlev’e ise sabah ve akşam saatlerinde olmak üzere sadece 2 sefer yapılıyor.

Bunun yanı sıra tren taşımacılığında dizel lokomotiflerin kullanılması nedeniyle yolculuk süresi de uzadı. Örneğin, elektrikli trenlerle kullandığı zaman Akmescit’ten 40 kilometre uzaklıkta olan Büyükonlar (Oktyabrskoye) kasabasının “Elevatornaya” istasyonuna kadar yolculuk ortalama olarak 1 saat sürüyorsa, günümüzde yolculuk 1,5 saat kadar uzuyor. Akmescit’ten Sivastopol veya Kezlev’e tren ile yolculuk 2,5 saat sürüyor.
 
Daha önce şehirler arası trenlerin 6-10 vagondan oluşuyordu günümüzde Kırım sakinlerine sadece  5-6 vagondan oluşan trenler hizmet veriyor, uygun olarak taşınabilecek yolcu kapasitesi de azalmış durumda.
 
Tren yolcularından Aleksey, “Bu, taş devrine bir dönüş. Dünyada her şey elektrikli olurken, insanlar alternatif enerji kaynaklarını kullanırken, insansız araçlar kullanılmaya başlarken Kırım dizel lokomotiflere dönüyor” şeklinde yorumda bulundu.
 
Ukrayna Demiryolu İdaresi’nin (Ukrzaliznıtsya) verilerine göre 31 Mart 2014 tarihinden itibaren Kırım’da mevcut vagon sayısı 885 idi. Günümüzde Rusya tarafından işgal edilen Kırım’da 515'i kullanılmaz halde olan 637 vagon var.

Herson bölgesinde işgal edilen Kırım’a elektrik sağlayan her 4 hatta da elektrik direklerinin patlatılması nedeniyle 22 Kasım tarihinde Kırım’a elektrik sağlanması durduruldu. Kırım’a elektrik sağlanamaması nedeniyle işgal edilen yarımadada acil durum ilan edildi.
 
Günümüzde Kırım sakinlerine elektrik, yarımadada üretilen elektrik, Rusya’dan getirilen jeneratörler ve Rusya’nın Kuban bölgesinden Kırım’a uzatılan enerji köprüsünden sağlanan elektrik sayesinde sağlanıyor. Ama elektrik hattının sık sık arızalanması nedeniyle işgal edilen yarımadada günümüzde de elektrik kesintileri devam ediyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.