SON DAKİKA
Hava Durumu

Türkiye'nin gururu oldu: "Kara Delik" ekibindeki tek Türk

ABD Ulusal Bilim Vakfı (NSF) öncülüğünde tüm dünyanın heyecanla beklediği ilk kara delik fotoğrafını yayımlayan astrofizikçiler arasında bir Türk de yer aldı.

Haber Giriş Tarihi: 13.04.2019 14:33
Haber Güncellenme Tarihi: 13.04.2019 14:33
Kaynak: Haber Merkezi
Türkiye'nin gururu oldu: "Kara Delik" ekibindeki tek Türk

ABD Ulusal Bilim Vakfı (NSF) öncülüğünde tüm dünyanın heyecanla beklediği ilk kara delik fotoğrafını yayımlayan astrofizikçiler arasında bir Türk bilim insanı da yer aldı.

Kara deliğin görüntülenmesini sağlayan 20 kişilik ekipteki astronomi ve astrofizik profesörü Feryal Özel, 20 yıllık bir çalışmanın parçası oldu.

"Dünyanın en akıllı kadınlarından biri" olarak nitelendirilen EHT (Event Horizon Telescope-Event Horizon Teleskobu) Bilim Konseyi Üyesi, Arizona Üniversitesi'nde astronomi ve astrofizik profesörü olan Feryal Özel, karadeliğin gölgesinin büyüklüğünü ölçmek ve Albert Einstein'in görelilik teorisinin öngörülerini EHT gözlemleriyle karşılaştırmakla vazifeli Modelleme ve Analiz Çalışma Grubunun idaresinde yer aldı.

2003 yılında "Büyük Fikirler" adlı 20 kişilik listeye alındığı ifade edilen Prof. Dr. Özel, bir dönem dünyanın en önemli fizikçilerinden Stephan Hawking ile de çalıştığı, galaksilerin oluşumu, yıldızların ölümü ve kara delikler alanında yaptığı çalışmalarla NASA'da da görev yaptığı biliniyor.

Prof. Dr. Özel aynı zamanda NASA tarafından verilen Hubble kadrosuna alınan ilk ve tek Türk unvanını da taşıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.