Kırımoğlu: “Rusya, Kırım’da nükleer depoyu onarıyor”
Kırımoğlu: “Rusya, Kırım’da nükleer depoyu onarıyor”
Kırım Tatar halkının milli lideri Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu’nun bulunduğu açıklamalardan dolayı tehditleri küçümsemenin ve görmezden gelmenin tehlikeli olduğunu söyledi.
Haber Giriş Tarihi: 30.07.2016 18:39
Haber Güncellenme Tarihi: 30.07.2016 18:39
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Kırım Tatar halkının milli lideri, Ukrayna Cumhurbaşkanı’nın Kırım Tatarlarından Sorumlu Yetkilisi, Ukrayna milletvekili Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, Rusya’nın işgal ettiği Kırım’ın sakinlerine “askeri gücünü” göstermek amacıyla yarımadada yerleştirdiği askeri güçleri kasıtlı olarak sergilediği fikrini paylaştı.
Konuyla ilgili 29 Temmuz tarihinde açıklama yapan Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, “Temmuz ayının başında Ukrayna basınına verdiğim demeçlerde, işgal edilen Kırım’da Rus askerlerinin varlığı ile ilgili sorulara, Kırım’ın militarizasyonunun tam hız devam ettiğini ve elimizdeki verilere göre yarımadada 60-80 bin asker bulunduğunu belirtmiştim. Kendileri (işgalciler) yarımadada askeri varlığını yoğun şekilde sergiliyorlar. Herhalde bunun amacı, yarımada sakinlerine ne kadar çok askeri araçlarının olduğunu göstermek. Çoğu zaman bunlar eski araçlar, ama aralarında yeni araçlar da var” diye kaydetti.
Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu’nun işgal edilen Kırım’a oldukça büyük bir askeri gücün yerleştirildiği ile ilgili açıklamasını yorumlayan Kırımoğlu, “Rusya Federasyonu Savunma Bakanı Sergey Şoygu’nun “Kırım’a oldukça büyük bir askeri gücün yerleştirildiği” ile ilgili son açıklamasının verdiğim bilgileri kanıtladığını düşünüyorum” dedi.
Rusya’nın işgal ettiği Kırım’da, Budapeşte Memorandumu’nun imzalanmasının ardından temizlenen nükleer depoyu onardığına dair bilgilerin olduğunu dile getiren Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, “Depoya, nükleer başlık taşıyabilen İskander ve Topol füzelerinin yerleştirildiği ile ilgili bilgiler var” diye bildirdi.
Öte yandan NATO, Kırım’da nükleer silah olduğuna dair net bilgilerin olmadığını kaydediyor.
Ancak Kırımoğlu, “Şoygu’nun (Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu) açıklamaları bağlamında ilgili tehditleri küçümsemek ve görmezden gelmenin tehlikeli olduğunu düşünüyorum” diye belirtti.
Daha önce Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu, işgal edilen Kırım’a oldukça büyük bir askeri gücün yerleştirildiğini açıklamıştı.
Ardından NATO temsilcisi, Brüksel’de 28 Temmuz tarihinde yaptığı açıklamada Varşova'da yapılan NATO Zirvesinin bildirgesini hatırlatarak, “NATO Rusya'nın Kırım’da askeri gücünü arttırmaya devam etmesini kınıyor” şeklinde açıklamada bulundu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kırımoğlu: “Rusya, Kırım’da nükleer depoyu onarıyor”
Kırım Tatar halkının milli lideri Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu’nun bulunduğu açıklamalardan dolayı tehditleri küçümsemenin ve görmezden gelmenin tehlikeli olduğunu söyledi.
Kırım Tatar halkının milli lideri, Ukrayna Cumhurbaşkanı’nın Kırım Tatarlarından Sorumlu Yetkilisi, Ukrayna milletvekili Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, Rusya’nın işgal ettiği Kırım’ın sakinlerine “askeri gücünü” göstermek amacıyla yarımadada yerleştirdiği askeri güçleri kasıtlı olarak sergilediği fikrini paylaştı.
Konuyla ilgili 29 Temmuz tarihinde açıklama yapan Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, “Temmuz ayının başında Ukrayna basınına verdiğim demeçlerde, işgal edilen Kırım’da Rus askerlerinin varlığı ile ilgili sorulara, Kırım’ın militarizasyonunun tam hız devam ettiğini ve elimizdeki verilere göre yarımadada 60-80 bin asker bulunduğunu belirtmiştim. Kendileri (işgalciler) yarımadada askeri varlığını yoğun şekilde sergiliyorlar. Herhalde bunun amacı, yarımada sakinlerine ne kadar çok askeri araçlarının olduğunu göstermek. Çoğu zaman bunlar eski araçlar, ama aralarında yeni araçlar da var” diye kaydetti.
Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu’nun işgal edilen Kırım’a oldukça büyük bir askeri gücün yerleştirildiği ile ilgili açıklamasını yorumlayan Kırımoğlu, “Rusya Federasyonu Savunma Bakanı Sergey Şoygu’nun “Kırım’a oldukça büyük bir askeri gücün yerleştirildiği” ile ilgili son açıklamasının verdiğim bilgileri kanıtladığını düşünüyorum” dedi.
Rusya’nın işgal ettiği Kırım’da, Budapeşte Memorandumu’nun imzalanmasının ardından temizlenen nükleer depoyu onardığına dair bilgilerin olduğunu dile getiren Mustafa Abdülcemil Kırımoğlu, “Depoya, nükleer başlık taşıyabilen İskander ve Topol füzelerinin yerleştirildiği ile ilgili bilgiler var” diye bildirdi.
Öte yandan NATO, Kırım’da nükleer silah olduğuna dair net bilgilerin olmadığını kaydediyor.
Ancak Kırımoğlu, “Şoygu’nun (Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu) açıklamaları bağlamında ilgili tehditleri küçümsemek ve görmezden gelmenin tehlikeli olduğunu düşünüyorum” diye belirtti.
Daha önce Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu, işgal edilen Kırım’a oldukça büyük bir askeri gücün yerleştirildiğini açıklamıştı.
Ardından NATO temsilcisi, Brüksel’de 28 Temmuz tarihinde yaptığı açıklamada Varşova'da yapılan NATO Zirvesinin bildirgesini hatırlatarak, “NATO Rusya'nın Kırım’da askeri gücünü arttırmaya devam etmesini kınıyor” şeklinde açıklamada bulundu.
Son Haberler