"Komşularımızla ilişkilerimizi daha da geliştireceğiz"
"Komşularımızla ilişkilerimizi daha da geliştireceğiz"
Yıldırım, "Komşularımızla ilişkilerimizi daha da geliştireceğiz. Irak, Suriye, Mısır'la, bütün bölgedeki ülkelerle ilişkilerimizin bozulması için çok neden yok ama ilişkilerimizin ileriye taşınması için birçok nedenimiz var" dedi.
Haber Giriş Tarihi: 11.07.2016 22:34
Haber Güncellenme Tarihi: 11.07.2016 22:40
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Türkiye Başbakanı Binali Yıldırım, Partisinin Siyaset Akademisi'nde 17. Dönemi'nin ilk dersinde yaptığı konuşmada, "Komşularımızla ilişkilerimizi daha da geliştireceğiz. Irak, Suriye, Mısır'la, bütün bölgedeki ülkelerle ilişkilerimizin bozulması için çok neden yok ama ilişkilerimizin ileriye taşınması için birçok nedenimiz var" dedi.
"Türkiye'nin artık her yerde"
Başbakan Yıldırım Türkiye'nin batının en doğusu, doğunun ise en batısı olduğunu kaydederek Türkiye'nin dünyada her anlamda, medeniyetin, ulaşımın, enerjinin ve gönüllerin köprüsü olduğunu belirtti.
Türkiye'nin artık her yerde olduğunu vurgulayan Yıldırım, şu ifadeleri kullandı: "Artık dünya üzerinde Türk bayrağının dalgalanmadığı hemen hemen hiçbir yer yok. Dünyaya açılırken hiç şüphesiz bölgemiz ve komşularımız ayrı bir öneme sahiptiler. Son girişimlerimiz ortada. Biz bütün ülkeleri dost olarak görüyoruz. Bundan sonra da Karadeniz'i, Akdeniz'i çevreleyen bütün ülkelerle dostluklarımızı ilerleteceğiz, anlaşmazlıklarımızı asgari düzeye indireceğiz."
"Mutabakatın ilk semeresi de Gazze'ye bayram hediyesidir"
İsrail ile görüşmelerin sabırla ve ısrarla sürdürüldüğünü dile getiren Yıldırım,"Geldiğimiz noktada Allah'a şükür bir mutabakat sağlanmış oldu. Mutabakatın ilk semeresi de Gazze'ye bayram hediyesidir. Benzer şekilde Rusya. Rusya konusunda biz haklıydık ama ülkeler arasında düşmanlıklar daimi olmaz, yöneticilerin birbirleriyle ilişkileri bozulabilir ama önemli olan haklar ne diyor ona kulak vermek lazım. Başından beri Türk milleti ve Rus halkı bu anlaşmazlığı onaylamadı. İlk günlerde bu anlaşmazlık olduğunda bir dostum bana dedik ki 'Bu krizin galibi şu anda liderler ama iki ay sonra bu krizin galibi buzdolapları olacak.' Hakikaten zaman geçince, Rusya'nın ihtiyacı olan tarım ürünlerinin fiyatlarının artması, girişlerinin azalması, krizin boyutunu bir kez daha ortaya koydu. Sonunda bir aklı selim galip geldi, her iki taraf, her iki lider gayret gösterdi, Rus halkının, Türk milletinin sesine kulak verildi, nihayet bir normalleşme sürecini Rusya ile de sağlamış olduk." diye konuştu.
"İlişkilerimizin çok çok ileriye taşınması için birçok nedenimiz var"
Yıldırım, "Komşularımızla ilişkilerimizi daha da geliştireceğiz. Irak, Suriye, Mısır'la, bütün bölgedeki ülkelerle bizim kavga etmemiz, ilişkilerimizin bozulması için çok neden yok ama ilişkilerimizin çok çok ileriye taşınması için birçok nedenimiz var. İnşallah bunları da yapacağız. Allah'a şükür her şey yolunda gidiyor" diye belirtti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
"Komşularımızla ilişkilerimizi daha da geliştireceğiz"
Yıldırım, "Komşularımızla ilişkilerimizi daha da geliştireceğiz. Irak, Suriye, Mısır'la, bütün bölgedeki ülkelerle ilişkilerimizin bozulması için çok neden yok ama ilişkilerimizin ileriye taşınması için birçok nedenimiz var" dedi.
Türkiye Başbakanı Binali Yıldırım, Partisinin Siyaset Akademisi'nde 17. Dönemi'nin ilk dersinde yaptığı konuşmada, "Komşularımızla ilişkilerimizi daha da geliştireceğiz. Irak, Suriye, Mısır'la, bütün bölgedeki ülkelerle ilişkilerimizin bozulması için çok neden yok ama ilişkilerimizin ileriye taşınması için birçok nedenimiz var" dedi.
"Türkiye'nin artık her yerde"
Başbakan Yıldırım Türkiye'nin batının en doğusu, doğunun ise en batısı olduğunu kaydederek Türkiye'nin dünyada her anlamda, medeniyetin, ulaşımın, enerjinin ve gönüllerin köprüsü olduğunu belirtti.
Türkiye'nin artık her yerde olduğunu vurgulayan Yıldırım, şu ifadeleri kullandı: "Artık dünya üzerinde Türk bayrağının dalgalanmadığı hemen hemen hiçbir yer yok. Dünyaya açılırken hiç şüphesiz bölgemiz ve komşularımız ayrı bir öneme sahiptiler. Son girişimlerimiz ortada. Biz bütün ülkeleri dost olarak görüyoruz. Bundan sonra da Karadeniz'i, Akdeniz'i çevreleyen bütün ülkelerle dostluklarımızı ilerleteceğiz, anlaşmazlıklarımızı asgari düzeye indireceğiz."
"Mutabakatın ilk semeresi de Gazze'ye bayram hediyesidir"
İsrail ile görüşmelerin sabırla ve ısrarla sürdürüldüğünü dile getiren Yıldırım,"Geldiğimiz noktada Allah'a şükür bir mutabakat sağlanmış oldu. Mutabakatın ilk semeresi de Gazze'ye bayram hediyesidir. Benzer şekilde Rusya. Rusya konusunda biz haklıydık ama ülkeler arasında düşmanlıklar daimi olmaz, yöneticilerin birbirleriyle ilişkileri bozulabilir ama önemli olan haklar ne diyor ona kulak vermek lazım. Başından beri Türk milleti ve Rus halkı bu anlaşmazlığı onaylamadı. İlk günlerde bu anlaşmazlık olduğunda bir dostum bana dedik ki 'Bu krizin galibi şu anda liderler ama iki ay sonra bu krizin galibi buzdolapları olacak.' Hakikaten zaman geçince, Rusya'nın ihtiyacı olan tarım ürünlerinin fiyatlarının artması, girişlerinin azalması, krizin boyutunu bir kez daha ortaya koydu. Sonunda bir aklı selim galip geldi, her iki taraf, her iki lider gayret gösterdi, Rus halkının, Türk milletinin sesine kulak verildi, nihayet bir normalleşme sürecini Rusya ile de sağlamış olduk." diye konuştu.
"İlişkilerimizin çok çok ileriye taşınması için birçok nedenimiz var"
Yıldırım, "Komşularımızla ilişkilerimizi daha da geliştireceğiz. Irak, Suriye, Mısır'la, bütün bölgedeki ülkelerle bizim kavga etmemiz, ilişkilerimizin bozulması için çok neden yok ama ilişkilerimizin çok çok ileriye taşınması için birçok nedenimiz var. İnşallah bunları da yapacağız. Allah'a şükür her şey yolunda gidiyor" diye belirtti.
Son Haberler