Rus işgal güçleri yine Zaporijjya Nükleer Santraline saldırdı
Rus işgal güçleri yine Zaporijjya Nükleer Santraline saldırdı
Rusya, nükleer felakete davetiye çıkarmaya devam ediyor. Rus işgal güçlerinin, Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali yönüne ateş açtığı bildirildi.
Haber Giriş Tarihi: 13.08.2022 18:07
Haber Güncellenme Tarihi: 13.08.2022 18:07
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Rusya, nükleer felakete davetiye çıkarmaya devam ediyor. Rus işgal güçlerinin, Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali yönüne ateş açtığı bildirildi.
Rus ordusu, Ukrayna birliklerine suç atmak amacıyla yine Ukrayna’nın Energodar kentinde bulunan, Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Zaporijjya Nükleer Santraline saldırılar düzenliyor. Energodar Belediye Başkanı Dmıtro Orlov, Rus işgal güçlerinin yine provokasyon düzenlemek amacıyla nükleer santrale ve kentin sanayi bölgesine ateş açtığını duyurarak, “Energodar sokaklarında dikkatli olun!.. Şehir halkının bildirdiğine göre park bölgesinden Zaporijjya Nükleer Santrali ve sanayi bölgesine ateş açıldı” ifadelerine yer verdi.
Orlov, ateşleme ile patlama arasında sadece 3-5 saniyenin geçmesinin saldırıların çok yakından düzenlendiğine işaret ettiğine dikkat çekti.
Rus birlikleri Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçleri, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Ruslar, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
“RUSYA, SANTRALİ NÜKLEER FELAKET KORKUSUNU ARTTIRMAK İÇİN KULLANIYOR”
ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri kullandı.
Energodar Belediye Başkanı Dmıtro Orlov ise Rus işgal güçlerinin, Ukrayna ordusunu nükleer santrale saldırmakla suçlamak için komşu köylerinden işgal altında bulunan Energodar kentine ateş açtığını duyurdu.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİT
Zaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos’ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor.” ifadelerine yer vermişti.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Rus işgal güçleri yine Zaporijjya Nükleer Santraline saldırdı
Rusya, nükleer felakete davetiye çıkarmaya devam ediyor. Rus işgal güçlerinin, Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali yönüne ateş açtığı bildirildi.
Rusya, nükleer felakete davetiye çıkarmaya devam ediyor. Rus işgal güçlerinin, Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Ukrayna’daki Zaporijjya Nükleer Santrali yönüne ateş açtığı bildirildi.
Rus ordusu, Ukrayna birliklerine suç atmak amacıyla yine Ukrayna’nın Energodar kentinde bulunan, Avrupa’nın en büyük nükleer santrali olan Zaporijjya Nükleer Santraline saldırılar düzenliyor. Energodar Belediye Başkanı Dmıtro Orlov, Rus işgal güçlerinin yine provokasyon düzenlemek amacıyla nükleer santrale ve kentin sanayi bölgesine ateş açtığını duyurarak, “Energodar sokaklarında dikkatli olun!.. Şehir halkının bildirdiğine göre park bölgesinden Zaporijjya Nükleer Santrali ve sanayi bölgesine ateş açıldı” ifadelerine yer verdi.
Orlov, ateşleme ile patlama arasında sadece 3-5 saniyenin geçmesinin saldırıların çok yakından düzenlendiğine işaret ettiğine dikkat çekti.
Rus birlikleri Mart ayının başında Energodar kentinde bulunan Zaporijjya Nükleer Santralini ele geçirmişti. Rus işgal güçleri, nükleer santrali askeri üs olarak kullanıyor. Ukrayna ordusunun nükleer santrale ateş açmayacağının farkında olan Ruslar, santralde ağır teçhizat ve mühimmat depoluyor.
“RUSYA, SANTRALİ NÜKLEER FELAKET KORKUSUNU ARTTIRMAK İÇİN KULLANIYOR”ABD merkezli düşünce kuruluşu Savaş Çalışmaları Enstitüsü (ISW), 3 Ağustos’ta yayımladığı değerlendirme raporunda, Rus işgal güçlerinin Zaporijjya Nükleer Santralini, nükleer felaket korkusunu artırmak ve Batı’nın Ukrayna’ya sağladığı askeri desteğini azaltmak için kullandığını vurguladı. Raporda, “Zaporijjya Nükleer Santralini yakınlarında konuşlandırılan Rus güçleri, son haftalarda Nikopol’deki ve başka yerlerdeki Ukrayna mevzilerine saldırarak, Ukrayna’yı kasıtlı olarak zor bir duruma soktu; ya Ukrayna, uluslararası kınama ve nükleer bir felaket (Ukrayna ordusunun bunu yapması muhtemel değildir) riskini göze alarak atarak ateş açar, ya da Ukrayna Rus güçlerine, ‘güvenli bölgeden’ Ukrayna mevzilerine ateş etmeye devam etmelerine izin verecek.” ifadeleri kullandı.
Energodar Belediye Başkanı Dmıtro Orlov ise Rus işgal güçlerinin, Ukrayna ordusunu nükleer santrale saldırmakla suçlamak için komşu köylerinden işgal altında bulunan Energodar kentine ateş açtığını duyurdu.
RUS TÜMGENERALDEN TEHDİTZaporijjya Nükleer Santralinde konuşlandırılan Rus birliklerinin komutanı Tümgeneral Valeriy Vasilyev, 7 Ağustos’ta yaptığı açıklamada, “Burası ya özgür Rus toprağı olacak ya da küle dönecek… Bildiğiniz gibi Zaporijjya Nükleer Santralindeki tüm önemli tesislere mayın döşedik. Bunu düşmanımızdan gizlemiyoruz. Onları uyardık. Düşman santralinin ya Rusya’nın ya da hiç kimsenin olacağını biliyor.” ifadelerine yer vermişti.
Son Haberler