KIRIM SAVCILIĞI KIRIM GÜNEY SAHİLİNDE 17 SEÇİLMİŞ VATANDAŞA TARTIŞMA KONUSU ARSALARIN VERİLMESİNE KARŞI ÇIKTI
KIRIM SAVCILIĞI KIRIM GÜNEY SAHİLİNDE 17 SEÇİLMİŞ VATANDAŞA TARTIŞMA KONUSU ARSALARIN VERİLMESİNE KARŞI ÇIKTI
Haber Giriş Tarihi: 28.09.2006 14:01
Haber Güncellenme Tarihi: 28.09.2006 14:01
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
22.09.06 tarihli «Bireysel Yazlık İnşaatı Konum Materyallerinin Koordine Edilmesi Hakkında» Kırım Verkhovna Radası kararnamesi ile 17 seçilmiş Ukrayna vatandaşına yazlıkların yerleşimi konusu karara bağlanmıştı. Kırım Savcılığı yasadışı kararnamenin iptal edilmesi talebinde bulundu. Bu bilgi Savcılık basın servisinden edinildi. Kırım Verkhovna Radası Aluşta Eter Yağ Fabrikası Anonim Şirketi ve Massandra kasaba meclisine ait topraklarda bulunan Livadiya GP tarafından kullanılan arsaları 0,1 hektardan (toplam 1,7 hektar olmak üzere) vatandaşlar arasında paylaştırma kararı almış ve bu arsalarda yazlık inşaatı izni vermişti. Belirtilen kararnamenin Ukrayna Anayasası ve Ukrayna Toprak Kanunu hükümlerine aykırı bulunması nedeniyle iptali istendi. Belirtilen kararnamenin Kırım Verkhovna Radası tarafından kabulü sırasında Ukrayna Toprak Kanunu Geçiş Hükümlerinin 118. Maddesi 12. Fıkrası tarafından öngörülen vatandaşlara arsaların verilmesi düzeni ihlal edilmiş. Bu hükümler uyarınca Massandra kasaba meclisi toprakları üzerinde bulunan arsalar örneğinde olduğu gibi yerleşim birimleri dışında kalan arsalar üzerinde emir ve karar yetkisi Kırım Özerk Cumhuriyeti Bakanlar Kurulu yetki alanına giriyor. Belirtilen arsalar Aluşta Eter Yağ Fabrikası Anonim Şirketi ve Livadiya GP tarafından kıllanılmaktadır. Bu nedenle bu arsalar üzerinde karar almadan önce Bakanlar Kurulu Ukrayna Toprak Kanunu’nun 116. ve 149. Maddeleri gereğince bu arsaları bu iki işletme tarafından kullanılmasına son vermeliydi. Bu yapılmamıştı. Ayrıca Ukrayna Toprak Kanunu hükümleri gereğince arsalar üzerinde emir yetkisi ve alıkonulması konularına ilişkin yetkiler (bölge topluluklarına ait olanlar hariç) Kırım Verkhovna Radası’na verilmemiş. Ukrayna Toprak Kanunu’nun 151. maddesi gereğince Kırım Verkhovna Radası sadece tüzel kişilere verilmek üzere yapıların yerleşimini koordine ve teyit etme yetkilerine sahip. Yukarıda belirtilen hükümlere aykırı olarak 22 Eylül’de Kırım Verkhovna Radası kendisine verilen yetkileri aşarak kendi kararnamesi ile bazı vatandaşların yazlık inşaatı yapabileceği yeri belirlemiş oldu. Üstelik 76 No ve 15.02.05 tarihli ve 182 No ve 12.04.05 tarihli Kararnameleri ile Kırım Özerk Cumhuriyeti Bakanlar Kurulu sözkonusu 17 vatandaşa arsaların yerleşim yerine ilişkin materyal toplama izni verilmişti. Yürütme organının bu kararları yeterlidir ve Kırım Verkhovna Radası’nın onayı gerekmemektedir. Ukrayna İçişleri Bakanlığı Kırım Özerk Cumhuriyeti Genel Müdürlüğü tarafından yapılan denetim sırasında arsaların yerleşim yerinin koordine edilmesi ve onaylanması sırasında 17 seçilmiş vatandaştan en az 2’si dilekçe yazmamış ve bu konuda Kırım Bakanlar Kurulu’na başvurmamıştı. Kasten sahte evrak hazırlama ve kullanma gerekçesi ile Ukrayna İçişleri Bakanlığı Kırım Özerk Cumhuriyeti Genel Müdürlüğü Ukrayna Ceza Usul Kanunu’nun 97. Maddesi çerçevesinde denetim yapıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
KIRIM SAVCILIĞI KIRIM GÜNEY SAHİLİNDE 17 SEÇİLMİŞ VATANDAŞA TARTIŞMA KONUSU ARSALARIN VERİLMESİNE KARŞI ÇIKTI
Bu bilgi Savcılık basın servisinden edinildi.
Kırım Verkhovna Radası Aluşta Eter Yağ Fabrikası Anonim Şirketi ve Massandra kasaba meclisine ait topraklarda bulunan Livadiya GP tarafından kullanılan arsaları 0,1 hektardan (toplam 1,7 hektar olmak üzere) vatandaşlar arasında paylaştırma kararı almış ve bu arsalarda yazlık inşaatı izni vermişti. Belirtilen kararnamenin Ukrayna Anayasası ve Ukrayna Toprak Kanunu hükümlerine aykırı bulunması nedeniyle iptali istendi.
Belirtilen kararnamenin Kırım Verkhovna Radası tarafından kabulü sırasında Ukrayna Toprak Kanunu Geçiş Hükümlerinin 118. Maddesi 12. Fıkrası tarafından öngörülen vatandaşlara arsaların verilmesi düzeni ihlal edilmiş. Bu hükümler uyarınca Massandra kasaba meclisi toprakları üzerinde bulunan arsalar örneğinde olduğu gibi yerleşim birimleri dışında kalan arsalar üzerinde emir ve karar yetkisi Kırım Özerk Cumhuriyeti Bakanlar Kurulu yetki alanına giriyor.
Belirtilen arsalar Aluşta Eter Yağ Fabrikası Anonim Şirketi ve Livadiya GP tarafından kıllanılmaktadır. Bu nedenle bu arsalar üzerinde karar almadan önce Bakanlar Kurulu Ukrayna Toprak Kanunu’nun 116. ve 149. Maddeleri gereğince bu arsaları bu iki işletme tarafından kullanılmasına son vermeliydi. Bu yapılmamıştı.
Ayrıca Ukrayna Toprak Kanunu hükümleri gereğince arsalar üzerinde emir yetkisi ve alıkonulması konularına ilişkin yetkiler (bölge topluluklarına ait olanlar hariç) Kırım Verkhovna Radası’na verilmemiş. Ukrayna Toprak Kanunu’nun 151. maddesi gereğince Kırım Verkhovna Radası sadece tüzel kişilere verilmek üzere yapıların yerleşimini koordine ve teyit etme yetkilerine sahip.
Yukarıda belirtilen hükümlere aykırı olarak 22 Eylül’de Kırım Verkhovna Radası kendisine verilen yetkileri aşarak kendi kararnamesi ile bazı vatandaşların yazlık inşaatı yapabileceği yeri belirlemiş oldu.
Üstelik 76 No ve 15.02.05 tarihli ve 182 No ve 12.04.05 tarihli Kararnameleri ile Kırım Özerk Cumhuriyeti Bakanlar Kurulu sözkonusu 17 vatandaşa arsaların yerleşim yerine ilişkin materyal toplama izni verilmişti. Yürütme organının bu kararları yeterlidir ve Kırım Verkhovna Radası’nın onayı gerekmemektedir.
Ukrayna İçişleri Bakanlığı Kırım Özerk Cumhuriyeti Genel Müdürlüğü tarafından yapılan denetim sırasında arsaların yerleşim yerinin koordine edilmesi ve onaylanması sırasında 17 seçilmiş vatandaştan en az 2’si dilekçe yazmamış ve bu konuda Kırım Bakanlar Kurulu’na başvurmamıştı. Kasten sahte evrak hazırlama ve kullanma gerekçesi ile Ukrayna İçişleri Bakanlığı Kırım Özerk Cumhuriyeti Genel Müdürlüğü Ukrayna Ceza Usul Kanunu’nun 97. Maddesi çerçevesinde denetim yapıyor.
Son Haberler