Türkiye Başbakanı Binali Yıldırım ile CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Çankaya Köşkü'nde bir araya geldi.
Haber Giriş Tarihi: 19.07.2016 11:39
Haber Güncellenme Tarihi: 19.07.2016 14:22
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Türkiye Başbakanı Yıldırım ve CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu’nun Çankaya Köşkü'nde basına kapalı gerçekleşen ve yaklaşık 50 dakika süren görüşme sonrası iki lider, ortak basın açıklaması yaptı.
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, ortak açıklamada, "Endişelerimi Sayın Başbakan'a aktardım. Toplumdaki gerginliği gidermek görevimiz. Süratle normalleşmemiz gerekiyor. Sayın Başbakan'ın verdiği bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum" dedi.
"Darbe kalkışmasının sonuçları hakkında kendisine bilgi verdim. Olay kontrol altına alınmıştır. Siyasi irade galip gelmiştir, demokrasi kazanmıştır. Kendisine, ana muhalefet partisi olarak gösterdiği basiret ve birlik, beraberlik konusunda teşekkür ediyorum” ifadesini kullanan Başbakan Binali Yıldırım ise şunları söyledi: “Diğer partilerden de aynı anlayışı gördük. Bu, alçakça girişimi bertaraf etmektedir. Bundan sonra daha dikkatli olmamız lazım. Durumdan vazife çıkaran provakatörler her zaman mümkündür. Bu işlere tevessül edenlere gereken cevabı anında vermeliyiz. Bir yanlış başka yanlışla düzeltilmez. Hukuk devleti içinde kalınarak hesap sorulacak. Adalet gereğini yapacak. Hiçkimse fiziki şiddetle karşılık verme içinde olamaz. Hukuk devletinde bu kabul edilemez. Ben bir kez daha Kemal Kılıçdaroğlu'na gösterdiği dayanışmadan ötürü teşekkür ediyorum."
Başbakan Yıldırım ile CHP Lideri Kılıçdaroğlu, dün telefonda görüşmüş ve Kılıçdaroğlu'nun talebi üzerine bugün ikili görüşme kararı alınmıştı. Başbakan Yıldırım, saat 13.00'de de MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli ile bir araya gelecek.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Başbakan ve CHP Genel Başkanından ortak açıklama
Türkiye Başbakanı Binali Yıldırım ile CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Çankaya Köşkü'nde bir araya geldi.
Türkiye Başbakanı Yıldırım ve CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu’nun Çankaya Köşkü'nde basına kapalı gerçekleşen ve yaklaşık 50 dakika süren görüşme sonrası iki lider, ortak basın açıklaması yaptı.
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, ortak açıklamada, "Endişelerimi Sayın Başbakan'a aktardım. Toplumdaki gerginliği gidermek görevimiz. Süratle normalleşmemiz gerekiyor. Sayın Başbakan'ın verdiği bilgilerden dolayı teşekkür ediyorum" dedi.
"Darbe kalkışmasının sonuçları hakkında kendisine bilgi verdim. Olay kontrol altına alınmıştır. Siyasi irade galip gelmiştir, demokrasi kazanmıştır. Kendisine, ana muhalefet partisi olarak gösterdiği basiret ve birlik, beraberlik konusunda teşekkür ediyorum” ifadesini kullanan Başbakan Binali Yıldırım ise şunları söyledi: “Diğer partilerden de aynı anlayışı gördük. Bu, alçakça girişimi bertaraf etmektedir. Bundan sonra daha dikkatli olmamız lazım. Durumdan vazife çıkaran provakatörler her zaman mümkündür. Bu işlere tevessül edenlere gereken cevabı anında vermeliyiz. Bir yanlış başka yanlışla düzeltilmez. Hukuk devleti içinde kalınarak hesap sorulacak. Adalet gereğini yapacak. Hiçkimse fiziki şiddetle karşılık verme içinde olamaz. Hukuk devletinde bu kabul edilemez. Ben bir kez daha Kemal Kılıçdaroğlu'na gösterdiği dayanışmadan ötürü teşekkür ediyorum."
Başbakan Yıldırım ile CHP Lideri Kılıçdaroğlu, dün telefonda görüşmüş ve Kılıçdaroğlu'nun talebi üzerine bugün ikili görüşme kararı alınmıştı. Başbakan Yıldırım, saat 13.00'de de MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli ile bir araya gelecek.
Son Haberler