Türkiye'deki araba parazarına hâkimiyet kurmak amacıyla giren Çinli dev elektrikli araç üreticisi Hozon Neta, ülkedeki satış faaliyetlerini durdurdu.
Haber Giriş Tarihi: 19.07.2024 19:39
Haber Güncellenme Tarihi: 19.07.2024 19:43
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Çin'in dünya araba pazarını tekeline alma planı çökmeye devam ediyor. Buna bağlı olarak Kasım 2023’te Türkiye'deki araba parazarına hâkimiyet kurmak amacıyla giren Çinli dev elektrikli araç üreticisi Hozon Neta, ülkedeki satış faaliyetlerini durdurdu. Şirket Kağıthane’de bulunan satış merkezini de boşalttı. Ayrıca markanın internet sayfasındaki irtibat telefonlarının da artık çalışmadığı öğrenildi.
ÇALIŞANLARI İŞTEN ÇIKARDI
Çinli marka Hozon Neta’yı Türkiye’ye getiren GRS Automobility şirketi, çalışanlarının önemli bir bölümünü işten çıkardı. Hozon Neta, geçen yıl 420 km menzilli Neta U modelini satışa sunmuştu. 2024’ün ilk çeyreğinde Neta Aya ve Neta GT, 2025 yılında ise Neta S modellerinin satışına başlamayı planlamış ve 2023 yılı için en az 12 satış merkezi açmayı hedeflemişti.
TÜRKİYE'NİN ŞARTLARINA UYUM SAĞLAMADI
Ancak, satışa başladıktan kısa bir süre sonra Ticaret Bakanlığı, Çin’den ithal edilecek elektrikli araçlar için tüketiciyi korumaya yönelik yeni şartlar getirdi. Bu şartlar arasında, ithalatçı firmanın 7 bölgede 20 servis kurma zorunluluğu da bulunuyordu. Bu kararın ardından birçok aracı gümrükte kalan Hozon Neta, yalnızca yeni düzenlemeden önce Türkiye’ye sokabildiği 53 adet elektrikli otomobili satabildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Çinli otomotiv devi Türkiye’den çekildi
Türkiye'deki araba parazarına hâkimiyet kurmak amacıyla giren Çinli dev elektrikli araç üreticisi Hozon Neta, ülkedeki satış faaliyetlerini durdurdu.
Çin'in dünya araba pazarını tekeline alma planı çökmeye devam ediyor. Buna bağlı olarak Kasım 2023’te Türkiye'deki araba parazarına hâkimiyet kurmak amacıyla giren Çinli dev elektrikli araç üreticisi Hozon Neta, ülkedeki satış faaliyetlerini durdurdu. Şirket Kağıthane’de bulunan satış merkezini de boşalttı. Ayrıca markanın internet sayfasındaki irtibat telefonlarının da artık çalışmadığı öğrenildi.
ÇALIŞANLARI İŞTEN ÇIKARDI
Çinli marka Hozon Neta’yı Türkiye’ye getiren GRS Automobility şirketi, çalışanlarının önemli bir bölümünü işten çıkardı. Hozon Neta, geçen yıl 420 km menzilli Neta U modelini satışa sunmuştu. 2024’ün ilk çeyreğinde Neta Aya ve Neta GT, 2025 yılında ise Neta S modellerinin satışına başlamayı planlamış ve 2023 yılı için en az 12 satış merkezi açmayı hedeflemişti.
TÜRKİYE'NİN ŞARTLARINA UYUM SAĞLAMADI
Ancak, satışa başladıktan kısa bir süre sonra Ticaret Bakanlığı, Çin’den ithal edilecek elektrikli araçlar için tüketiciyi korumaya yönelik yeni şartlar getirdi. Bu şartlar arasında, ithalatçı firmanın 7 bölgede 20 servis kurma zorunluluğu da bulunuyordu. Bu kararın ardından birçok aracı gümrükte kalan Hozon Neta, yalnızca yeni düzenlemeden önce Türkiye’ye sokabildiği 53 adet elektrikli otomobili satabildi.
Son Haberler