İtalya, Çin’in Tek Kuşak Tek Yol Projesinden ayrıldı
İtalya, Çin’in Tek Kuşak Tek Yol Projesinden ayrıldı
İtalya, Çin’in Tek Kuşak Tek Yol Projesinden ayrıldığını bildirdi. İtalya, tartışmalara neden olan Tek Kuşak Tek Yol projesine katılan ilk G7 ülkesi idi.
Haber Giriş Tarihi: 09.06.2021 14:22
Haber Güncellenme Tarihi: 09.06.2021 14:22
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
İtalya, Çin’in Tek Kuşak Tek Yol Projesi'nden ayrıldığını bildirdi. G-7 ülkelerinden olan İtalya, Çin yönetiminin Batı ülkelerini ekonomik bağımlılığa sürüklemesi nedeniyle eleştirilen tartışmalı projesinden ayrılan ilk ülke oldu.
İtalya, Çin'in Asya, Afrika ve Avrupa arasında ulaşım, sanayi ve ticaret ağını gelişmekte olan ülkeleri ucuz krediler yoluyla borç batağına sürüklemesi nedeniyle eleştirilere konu olan Tek Kuşak Tek Yol Projesinden tek taraflı ayrıldı. 2019'da Çin'in Tek Kuşak Tek Yol Projesi'ne katılan ilk G-7 ülkesi olan İtalya, projeden çekilme kararı aldığını bildirdi. İtalya Başbakanı Mario Draghi, 7 Haziran'da İtalya'nın Çin ile olan bağlarını sembolik olarak kopararak, ülkesinin 2019'da katıldığı Çin'in "Yeni İpek Yolu" projesinden ayrıldığını duyurdu.
İTALYA-ÇİN GERİLİMİ
Aralık ayında Draghi'nin Başbakan olarak atanmasından 2 ay önce, İtalya ve Çin arasında siyasi kriz yaşanmıştı. Draghi'nin Başbakan olmasının ardından yeni Ekonomi Bakanı Giancarlo Giorgetti ile Çinli şirketlere satın almaları engelleme yönünde kararlar alındı. İtalya'da önceki dönem hükumeti de ABD'nin baskılarıyla Çin'e olan yatırımları kesmeye başlamıştı. Draghi'nin ise stratejik yabancı yatırımlara önceki yönetimlerden daha az hoşgörülü olduğu biliniyor. Draghi'nin bu kararı İtalya ve Avrupa Birliği için dönüm noktası olarak nitelendiriliyor.
YENİ İPEK YOLU PROJESİ (!) /TEK KUŞAK TEK YOL
Çin'in 2013 yılında açıkladığı "Bir Kuşak, Bir Yol" projesi ile Asya, Afrika ve Avrupa arasında ulaşım, sanayi ve ticaret ağı oluşturulması hedefleniyor. Proje kapsamında Çin devletine ait şirketler tarafından yapılması planlanan kara ve demiryolları ile limanların finansmanının Çin bankalarının vereceği milyarlarca euro'luk krediler ile karşılanması öngörülüyor.
ABD ise Çin'in bu projeyi kullanarak gelişmekte olan ülkeleri ucuz krediler yoluyla borç batağına sürükleyeceğini ve Çin'in bu ülkeleri önemli varlıklarını satmaya zorlamayı hedeflediğini belirtiyor. Öte taraftan, 2017'de kredi geri ödemelerini gerçekleştiremeyen Sri Lanka, Çin'in inşa ettiği bir limanını devretmeye zorlanmıştı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İtalya, Çin’in Tek Kuşak Tek Yol Projesinden ayrıldı
İtalya, Çin’in Tek Kuşak Tek Yol Projesinden ayrıldığını bildirdi. İtalya, tartışmalara neden olan Tek Kuşak Tek Yol projesine katılan ilk G7 ülkesi idi.
İtalya, Çin’in Tek Kuşak Tek Yol Projesi'nden ayrıldığını bildirdi. G-7 ülkelerinden olan İtalya, Çin yönetiminin Batı ülkelerini ekonomik bağımlılığa sürüklemesi nedeniyle eleştirilen tartışmalı projesinden ayrılan ilk ülke oldu.
İtalya, Çin'in Asya, Afrika ve Avrupa arasında ulaşım, sanayi ve ticaret ağını gelişmekte olan ülkeleri ucuz krediler yoluyla borç batağına sürüklemesi nedeniyle eleştirilere konu olan Tek Kuşak Tek Yol Projesinden tek taraflı ayrıldı. 2019'da Çin'in Tek Kuşak Tek Yol Projesi'ne katılan ilk G-7 ülkesi olan İtalya, projeden çekilme kararı aldığını bildirdi. İtalya Başbakanı Mario Draghi, 7 Haziran'da İtalya'nın Çin ile olan bağlarını sembolik olarak kopararak, ülkesinin 2019'da katıldığı Çin'in "Yeni İpek Yolu" projesinden ayrıldığını duyurdu.
Aralık ayında Draghi'nin Başbakan olarak atanmasından 2 ay önce, İtalya ve Çin arasında siyasi kriz yaşanmıştı. Draghi'nin Başbakan olmasının ardından yeni Ekonomi Bakanı Giancarlo Giorgetti ile Çinli şirketlere satın almaları engelleme yönünde kararlar alındı. İtalya'da önceki dönem hükumeti de ABD'nin baskılarıyla Çin'e olan yatırımları kesmeye başlamıştı. Draghi'nin ise stratejik yabancı yatırımlara önceki yönetimlerden daha az hoşgörülü olduğu biliniyor. Draghi'nin bu kararı İtalya ve Avrupa Birliği için dönüm noktası olarak nitelendiriliyor.
YENİ İPEK YOLU PROJESİ (!) /TEK KUŞAK TEK YOL
Çin'in 2013 yılında açıkladığı "Bir Kuşak, Bir Yol" projesi ile Asya, Afrika ve Avrupa arasında ulaşım, sanayi ve ticaret ağı oluşturulması hedefleniyor. Proje kapsamında Çin devletine ait şirketler tarafından yapılması planlanan kara ve demiryolları ile limanların finansmanının Çin bankalarının vereceği milyarlarca euro'luk krediler ile karşılanması öngörülüyor.
ABD ise Çin'in bu projeyi kullanarak gelişmekte olan ülkeleri ucuz krediler yoluyla borç batağına sürükleyeceğini ve Çin'in bu ülkeleri önemli varlıklarını satmaya zorlamayı hedeflediğini belirtiyor. Öte taraftan, 2017'de kredi geri ödemelerini gerçekleştiremeyen Sri Lanka, Çin'in inşa ettiği bir limanını devretmeye zorlanmıştı.
Son Haberler