SON DAKİKA
Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Baltic Sentry

QHA - Kırım Haber Ajansı - Baltic Sentry haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Baltic Sentry haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Baltık Denizi'ndeki denizaltı kabloları için yeni güvenlik önlemleri gündemde Haber

Baltık Denizi'ndeki denizaltı kabloları için yeni güvenlik önlemleri gündemde

Baltık Denizi’ni kullanan denizcilik firmaları, denizaltı kablolarının korunması için ücret ödeyebilir. Reuters haber ajansının 29 Ocak 2025 tarihinde gündeme taşıdığı habere göre; Estonya Savunma Bakanı Hanno Pevkur, dünyanın en işlek nakliye rotalarından biri olan Baltık Denizi'ni kullanan denizcilik firmalarının denizaltı kablolarını korumanın yüksek maliyetini karşılamak amacıyla ücret ödeyebileceğini açıkladı. Pevkur, NATO bünyesinde Baltık ülkelerinin kararıyla başlayan “Baltic Sentry” (Baltık Nöbeti) misyonuna atıfta bulundu ve hâlihazırda bölgede bulunan devriyelere ek olarak, deniz tabanında sürüklenen çapaları tespit etmek için sensörler kurmayı değerlendirdiklerini söyledi.  KABLOLARIN ETRAFINA DUVARLAR İNŞA EDİLEBİLİR Pevkur aynı zamanda, kabloların etrafına koruyucu kaplamalar veya duvarlar inşa etmek de dâhil olmak üzere başka önlemlerin de tartışıldığını belirtti. Bu bakımdan Baltık Denizi’ni kullanan firmalardan ücret talep edinebilir. VERGİ UYGULAMASI GELEBİLİR Konuyla ilgili bir başka seçeneği de açıklayan Pevkur, Baltık Denizi'nden geçen gemilerden vergi alınabileceğini söyledi. “Diyelim ki, havaalanına gittiğinizde iniş ücretiniz var ve bu biletle ödeniyor.” diyen Pevkur ifadelerine “Yani bir süre sonra belki de Danimarka boğazlarından geçerken şirketlerin bir ödeme yapma uygulamasını görebiliriz çünkü bu temelde, kabloların zarar görmesine karşı bir sigorta ücretidir.” şeklinde devam etti. Pevkur, masada farklı seçenekler olduğunu ve ülkelerin ortak bir çözüm bulması gerektiğini de sözlerine ekledi. “KUYRUKLARINDAKİ FARKLI BAYRAKLARA RAĞMEN HEPSİ RUSYA’NIN GÖLGE FİLOSU” Pevkur ayrıca, Baltık Denizi’ndeki denizaltı kablolarında gerçekleşen şüpheli hasarlarla ilgili olarak, kazaların Rusya'nın “gölge filosunun” bir parçası olan gemiler tarafından koordine edilen eylemlere işaret ettiğini söyledi. Pevkur, “Kuyruklarında farklı bayraklar olmasına rağmen tüm bu gemilerin Rusya'nın gölge filosunun bir parçası olduğunu gördüğümüzde... O zaman elbette noktaları birleştirmemiz gerektiğini biliyorsunuz” ifadelerini kullandı. Birleşik Krallık merkezli Uluslararası Kablo Koruma Komitesi'ne göre dünya genelinde her yıl yaklaşık 150 denizaltı kablosu zarar görüyor. Öte yandan bazı tahminlere göre Baltık Denizi’nden her gün yaklaşık 4 bin adet gemi geçiyor. ŞÜPHELİ KAZALAR GERÇEKLEŞMEYE DEVAM EDİYOR Letonya ve İsveç’i birbirine bağlayan denizaltı fiber optik kabloda, 50 metreden derin bir bölgede hasar tespit edildi. Letonya, İsveç ve NATO, olayın soruşturulması için iş birliği yaparken, İsveç Savcılığı sabotaj şüphesiyle bir gemiye el koydu ve hasarı ağır sabotaj olarak sınıflandırdı. Öte yandan olayın NATO'nun “Baltic Sentry” misyonu çerçevesinde Baltık Denizi'nde birliklerini konuşlandırmasının ardından gerçekleşmesi ise şüphe uyandırdı. 

Baltık Denizi'nde fiber optik kabloya sabotaj şüphesi! Haber

Baltık Denizi'nde fiber optik kabloya sabotaj şüphesi!

Letonya'nın Ventspils kenti ile İsveç'in Gotland Adası'nı birbirine bağlayan bir denizaltı fiber optik kabloda hasar tespit edildiği bildirildi. Letonya Devlet Radyo ve Televizyon Merkezinin (LVRTC) 26 Ocak 2025 tarihinde yaptığı açıklamaya göre; LVRTC’ye ait denizaltı fiber optik kablo, dış etkenler nedeniyle önemli ölçüde hasar gördü ve hatta kesinti meydana geldi. Bunun üzerine Letonya Deniz Kuvvetleri, olaya karışması muhtemel bir gemiyi incelemek üzere olay yerine bir devriye gemisi gönderdi ve bölgede gemi hareketleri analiz edildi. Öte yandan ilgili açıklamada, optik kablonun 50 metreyi aşan derinlikte bulunmasından dolayı, hasarın meydana geliş sebebinin henüz bilinmediği kaydedildi. NATO İLE İLETİŞİME GEÇİLDİ Letonya Başbakanı Evika Silina olayla ilgili olarak yaptığı açıklamada, İsveç ve NATO ile birlikte, bölgede devriye gezmek ve bölgede bulunan gemileri incelemek de dâhil olmak üzere olayın soruşturulması için çalışmaların başladığını bildirdi. Early morning today we received information that the data cable from Latvia to Sweden was damaged in the Baltic Sea, in the section that is located in the Exclusive economic zone of Sweden. We are working together with our Swedish Allies and NATO on investigating the incident,… — Evika Siliņa ???????????????? (@EvikaSilina) January 26, 2025 BİR GEMİYE EL KONULDU The Guardian’ın 26 Ocak 2025 tarihli haberine göre ise İsveç Savcılığı, fiber optik kabloya sabotaj şüphesi üzerine bir gemiye el konulduğunu açıkladı. Aynı zamanda İsveç Güvenlik Servisi’nin 26 Ocak 2025 tarihinde yaptığı açıklamaya göre; optik kabloda meydana gelen hasar, "ağır sabotaj" olarak sınıflandırıldı.  Bununla birlikte konuyla ilgili olarak açıklama yapan Kıdemli İsveç Savcı Mats Ljungqvist, “Şu anda bir dizi somut soruşturma tedbiri uyguluyoruz, ancak devam eden ön soruşturma nedeniyle bunların nelerden oluştuğuna değinemem.” dedi. Olayın NATO'nun “Baltic Sentry” (Baltık Nöbeti) misyonu çerçevesinde Baltık Denizi'nde birliklerini konuşlandırmasının ardından gerçekleşmesi ise şüphe uyandırıyor. NATO’DAN BALTIK GÖREVİ Baltık Denizi’ne kıyısı olan NATO üyesi devletler, 14 Ocak 2025 tarihinde Finlandiya’nın başkenti Helsinki’de zirve düzenledi. NATO ülkelerinin liderlerinin bir araya geldiği zirvede, Baltık Denizi bölgesindeki kritik denizaltı kablolarını korumayı amaçlayan “Baltic Sentry” (Baltık Nöbeti) misyonu duyuruldu. Finlandiya Cumhurbaşkanı Aleksander Stubb (Alexander Stubb) da konuyla ilgili olarak Baltık Denizi'ndeki kritik altyapı tehlike altında olduğunda güçlü bir şekilde hareket etmeye devam edeceklerini ve Baltık Denizi'ndeki NATO varlığını artıracaklarını kaydetti. Stubb, "Rusya'nın gölge filosuna karşı güçlü bir şekilde mücadele edeceğiz." ifadelerini kullanmıştı. Bununla birlikte Baltık Nöbeti, kritik altyapıya yönelik bir dizi sabotaj şüphesinin ardından “Baltık'ın Güvenlik Kamerası” olarak harekete geçti ve askerî ittifakın NATO filosu, Estonya açıklarında toplandı. Askerî filonun başındaki NATO Avrupa Müttefik Yüksek Komutanı Orgeneral Christopher Cavoli olduğu açıklanmıştı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.