SON DAKİKA
Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Uçak Kazası

QHA - Kırım Haber Ajansı - Uçak Kazası haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Uçak Kazası haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Azerbaycan’dan Rusya’ya tepki: AZAL sigorta ödemeleri ile tazminat farklı konular Haber

Azerbaycan’dan Rusya’ya tepki: AZAL sigorta ödemeleri ile tazminat farklı konular

Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı, Rusya’nın düşürdüğü AZAL yolcu uçağına ilişkin sigorta ödemeleri hakkındaki açıklamasına sert tepki gösterdi. Azerbaycan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Ayhan Hacızade, Moskova’nın sigorta ödemeleri hakkındaki açıklamalarının asılsız olduğunu ve kamuoyunu yanıltmaya yönelik bir girişim içerdiğini açıkladı. Rusya Dışişleri Bakanlığının, Azerbaycan Hava Yolları’na (AZAL) ait uçağın vurulması faciasıyla ilgili sigorta ödemelerinin yapılmasına dair 4 Eylül tarihli basın açıklamasına ilişkin olarak konuşan Hacızade, AZAL’a ve yolculara Rusya’da kayıtlı bir sigorta şirketi tarafından yapılan sigorta ödemeleri ile Azerbaycan’ın bu olay nedeniyle Rusya’dan tazminat talep etmesi konularının tamamen farklı meseleler olduğunu vurguladı. "SİGORTA ÖDEMELERİ VE TAZMİNAT ÖDEMELERİ AYNI DEĞİL" Hacızade açıklamasında şu ifadeleri kullandı: “Söz konusu şirket tarafından yapılan sigorta ödemeleri süreci yaklaşık 6 aydır devam etmektedir. Bu ödemeler, AZAL’ın sigorta sözleşmesi çerçevesinde, şirketin uçağı ve yolcuları sigortalaması sonucu ortaya çıkan yükümlülüklere uygun şekilde gerçekleştirilmektedir. Ödemelerin Rusya merkezli bir sigorta şirketi tarafından yapılmasına gelince; genellikle uçakların sigortası ilgili uluslararası sigorta şirketleri aracılığıyla sağlanır. Ancak Rusya’da hiçbir uluslararası sigorta şirketi faaliyet göstermediğinden, AZAL uçağı Rusya merkezli bir şirket üzerinden sigortalanmıştır. Dolayısıyla bu sigorta ödemelerini, Azerbaycan’ın Rusya hükûmetinden talep ettiği tazminatla aynılaştırma girişimleri doğru değildir.” RUSYA ALGI OPERASYONU YAPIYOR Ayrıca Hacızade, Rusya Dışişleri Bakanlığının, bu yılın temmuz ayında Azerbaycan’da 13 Rus vatandaşının tutuklanmasını Azerbaycan-Rusya ilişkilerinin kötüleşme nedeni olarak sunmasının ve serbest bırakılmalarını, ilişkilerin iyileşmesi için koşul olarak göstermesinin yanlış olduğunu vurguladı. Gerilmenin asıl sebebinin AZAL uçağının vurulması ve sonrasında Rus yetkililerin tutumu olduğunu belirten Hacızade, “Rusya’da Azerbaycanlıların etnik kökenleri nedeniyle taciz edilmesi ve Yekaterinburg’da dövülerek öldürülmeleri, ilişkilerde ek gerilim yaratmıştır. Ayrıca Rusya’nın çeşitli devlet kurumlarının Azerbaycan’a yönelik faaliyetleri de olumsuz etki oluşturmaktadır.” dedi. RUSYA ÖDEMELERİ YAPTIĞINI İLERİ SÜRMÜŞTÜ Rusya Dışişleri Bakanlığı tarafından 4 Eylül 2025 tarihinde yapılan basın açıklamasında, Rusya'nın "AlfaStrakhovanie" sigorta şirketinin, AZAL'a ait uçağın tam sigorta bedeli olan 1 milyar 3 milyon ruble (yaklaşık 12,34 milyon dolar) ödeme yaptığı duyuruldu. Açıklamada, kazada yaralanan veya hayatını kaybeden yolcuların büyük kısmı için tazminatların ödendiği, 62 yolcudan 46'sına ilişkin taleplerin tamamen karşılandığı ileri sürüldü. 15 Rus vatandaşından 7'si, 38 Azerbaycan vatandaşından 35'i, Kırgızistan uyruklu 3 yolcunun tamamı ve Kazakistan uyruklu 1 yolcu için ödemelerin gerçekleştirildiği belirtildi. Bugüne kadar mağdurlara ve hayatını kaybedenlerin yakınlarına toplam 358,4 milyon ruble (4,4 milyon dolar) ödeme yapıldığı aktarılan açıklamada, diğer yolculara ilişkin süreçlerin sürdüğü iddia edildi. 38 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ Azerbaycan Hava Yollarına (AZAL) ait J2-8243 sefer sayılı "Embraer 190" tipi yolcu uçağı, 25 Aralık 2024 tarihinde sabah saatlerinde Kazakistan'ın Aktau şehrinde düşmüştü. Rus füzesinin yolcu uçağını hedef alması sonucu büyük bir felaket meydana gelmiş ve uçakta bulunan 67 kişiden 38'i yaşamını yitirmişti. Yapılan incelemeler sonucunda, yolcu uçağının bir Rus Pantsir-S füzesi tarafından hedef alındığı ortaya çıktı. Rusya başta inkâr etti ancak ortaya çıkan kanıtlar, füzenin Grozni üzerindeki bir SİHA (silahlı insansız hava aracı) hava faaliyeti sırasında 8432 sefer sayılı uçağa ateşlendiğini ve uçağın yanında patlayan şarapnelin yolcuları ve kabin ekibini vurduğunu doğruladı. RUSYA UÇAĞI BİLEREK Mİ VURDU? Azerbaycan haber servisi Minval, uçağı düşüren Pantsir-S füzesinin ateş emrini veren Rus Yüzbaşı Dmitry Paladiçuk’un imzasını taşıyan bir mektup aldığını açıklamıştı. Mektupta AZAL uçağından açıkça bahsedilmekle birlikte bir gözetleme istasyonu tarafından “potansiyel bir hedef” tespit edildiği, ancak yoğun sis nedeniyle görsel olarak tanımlanamadığı belirtiliyor. Hedef daha sonra radar sistemi tarafından izlendi. Kaza sürecinde Yüzbaşı Paladiçuk, 51. Tümen'in komuta merkezine hedefin irtifasını ve hızını bildiriyor. Ardından telefonla hedefi imha etme emri alıyor ve operatöre ateş emri veriyor. İlk füzenin ıskalamasına rağmen Paladiçuk ikinci kez ateş emri veriyor. HEDEFİN HIZI BİR İHA OLMADIĞINI GÖSTERİYORDU The Insider ayrıca notun gerçek gibi göründüğünü ve sızdırılan belgelerde ortaya çıkan uçağın hızının, Rus Pantsir-S füzesinin hedefin bir insansız hava aracı (İHA) olmadığını bildiğini gösterdiğini belirtti. Aynı zamanda Paladiçuk'un ilettiği verilere göre, İHA’lar 8 km yükseklikte 432 km/s hızla uçmadığı için hedefin bir İHA olmadığı oldukça açık bir şekilde görülüyor. Bu, Rusya’nın hedefin “insanlı bir uçak” olduğuna dair her türlü göstergeye sahip olduğunu gösteriyor.

Putin’in savaşı kendi ülkesini vuruyor: 49 kişiyi taşıyan Rus yolcu uçağı düştü Haber

Putin’in savaşı kendi ülkesini vuruyor: 49 kişiyi taşıyan Rus yolcu uçağı düştü

Rusya'nın Amur bölgesinde radardan kaybolan “Antonov-24” tipi yolcu uçağının enkazına ulaşıldı. Uçaktaki yolcu ve mürettebattan oluşan 49 kişinin tamamı hayatını kaybetti. Rusya'dan yapılan açıklamada, arama çalışmalarında uçağın gövdesinin bulunduğu ve meydana gelen yangının hâlâ sürdüğü belirtildi. Düşen uçağın Tında kentine 15 kilometre uzaklıktaki dağın yamacında bulunduğu belirtiliyor. Uçağın, pilotaj hatası nedeniyle düştüğü de Rus medyasında gündeme gelen bilgiler arasında yer alıyor. RUS SALDIRGANLIĞI KENDİ SİVİL HAVACILIĞINI VURUYOR Bununla birlikte, Rusya'nın Ukrayna'ya karşı 24 Şubat 2022 tarihinden bu yana sürdürdüğü topyekûn işgal girişimi ve saldırılarından dolayı Batı’nın Rusya’ya karşı uyguladığı yaptırımlar etkisini gösteriyor. Birçok parça, yurt dışından temin edildiği için yaptırımlardan en çok etkilenen alanlardan birisinin de sivil havacılık olduğu dikkat çekiyor. Yedek parça ve ekipman eksikliği nedeniyle Rusya’da yeni uçaklar üretilemiyor ve mevcut uçaklar uluslararası standartlara göre tamir edilemiyor. Ayrıca ABD ve AB Boeing ve Airbus, mevcut uçaklar için teknik destek sağlamayı durdurdu. Bu durum, uçakların düzenli kontrolleri olan C Check ve daha derinlemesine D Check'lerin yapılmasını imkânsız hâle getirdi. Rus hava yolu şirketleri, Batılı uçakları kendi başlarına tamir etmek için bazı uçakları parçalara ayırıp diğerlerini tamir etmek zorunda kaldı. RUSYA UÇAKLARIN ÖMÜRLERİNİ UZATMAYA ÇALIŞIYOR Ayrıca Rusya, şimdiye kadar modifiye edilmiş An-26 uçaklarının belirlenmiş hizmet ömrünü 50 yıldan 60 yıla çıkarmak için çalışma başlatmıştı. Çalışmanın sonucu olarak uçağın bir sonraki büyük bakıma kadar hizmet ömrünün 20 bin uçuş saatinden 26 bin uçuş saatine çıkarılması hedeflenmişti. Rusya'daki sivil uçak filosunun üçte ikisi yabancı menşeli uçaklardan oluşuyor ve bu uçaklar, ülke içindeki yolcu taşımacılığının yüzde 90'ını sağlıyor. Diğer 150 uçak ise SSJ-100 modeli olup, bunlar da Batılı şirketlere ait yedek parça tedariğine büyük ölçüde bağımlı olduğunu biliniyor.

Rus yüzbaşıdan itiraf gibi mektup: AZAL uçağı kasıtlı mı vuruldu? Haber

Rus yüzbaşıdan itiraf gibi mektup: AZAL uçağı kasıtlı mı vuruldu?

Azerbaycan Hava Yollarına (AZAL) ait J2-8243 sefer sayılı "Embraer 190" tipi yolcu uçağı, 25 Aralık 2024 tarihinde sabah saatlerinde Kazakistan'ın Aktau şehrinde düşmüştü. Rus füzesinin yolcu uçağını hedef alması sonucu büyük bir felaket meydana gelmiş ve uçakta bulunan 67 kişiden 38'i yaşamını yitirmişti. Azerbaycan yolcu uçağının düşürülmesiyle ilgili yeni bir ayrıntı gündeme geldi. Azerbaycan haber servisi Minval, 1 Temmuz 2025 tarihinde sansasyonel bilgiler içeren isimsiz bir mektup aldığını açıkladı. Uçağı vuran Rus Pantsir-S füzesinin ateşleme emri alan Rus Yüzbaşı Dmitry Sergeyeviç Paladiçuk tarafından yazıldığı belirtilen mektuba göre; Paladiçuk, emri bir operatöre nasıl ilettiğini anlattı. AZAL UÇAĞI İKİ DEFA HEDEF ALINDI Mektupta AZAL uçağından açıkça bahsedilmekle birlikte bir gözetleme istasyonu tarafından “potansiyel bir hedef” tespit edildiği, ancak yoğun sis nedeniyle görsel olarak tanımlanamadığı belirtiliyor. Hedef daha sonra radar sistemi tarafından izlendi ve Yüzbaşı Paladiçuk, 51. Tümen'in komuta merkezine hedefin irtifasını ve hızını bildiriyor. Ardından telefonla hedefi imha etme emri alıyor ve operatöre ateş emri veriyor. İlk füzenin ıskalamasına rağmen Paladiçuk ikinci kez ateş emri veriyor. Mektubun tam metninde ise şu ifadeler yer alıyor: Bana yöneltilen sorularla ilgili Yüzbaşı Dmitry Sergeyeviç Paladiçuk olarak şu açıklamayı yapabilirim: Ben, 274 numaralı savaş aracının komutanı ve ateş ekibinin başı olarak, 24 Aralık 2024'ten 25 Aralık 2024'e kadar Grozni şehrini korumak için görevdeydim. 25 Aralık 2024 saat 05.40'ta, hazırlık seviyesi 1'e geçme emri aldım. Saat 05.48'de cep telefonuyla hazırlık durumuna geçtiğimi bildirdim. Konumdaki cep telefonu sinyali kararsızdı ve başka güvenilir iletişim aracım yoktu. Fiber optik kablolar döşenmişti ancak terminale bağlı değildi ve tuş takımı olan dijital telefon da yoktu. 08.11'de hedef tespit istasyonu potansiyel bir hedef tespit etti, ben de radarla hedefi kilitledim ve 51. Tümen komuta merkezine rapor ettim. Saat 08.13'te koordinatlarını güncelledim: azimut 338°, mesafe 7.000 m, irtifa 490 m, hız 118 m/s, yön 230°. Telefonla hedefi imha etmem emredildi. Yoğun sis nedeniyle optik sistem hedefini doğrulayamadı ve bu durum komuta merkezine bildirildi. 08.30'da operatöre ateş emri verdim. 08.33'te füze fırlatıcıdan ayrıldı. 08.47'de BM-72V6 [ateş] kontrol sistemi ıskaladığını bildirdi. 08.48'de ikinci bir saldırı emri verdim. MRLS verilerine göre, ilk füze fırlatıldığında: azimut 319°, mesafe 7.300 m, irtifa 697 m, hız 80 m/s. ikinci füze, hedef aşağıdaki özelliklere sahipken fırlatıldı: azimut 311°, mesafe 8.000 m, irtifa 1.300 m, hız 120 m/s. SES KAYITLARI DA VAR Minval, bu mektubun gerçekliğinin, yüzbaşının imzasıyla desteklenmiş olmasına rağmen, doğrulanamayacağını belirtti. Öte yandan Minval, mektubun içeriğini doğrulayan üç sesli mesajın ses kaydının da varlığını açıkladı. Buna karşın soruşturmanın devam etmesinden dolayı görüşmelerin tam metninin yayımlamaktan kaçınıldığı belirtilerek, “Ancak, üç sesin de operasyon emri verdiklerini, iki kez ateş ettiklerini ve roket parçalarının uçağa çarptığını iddia ettiklerini belirtelim.” ifadeleri kullanıldı. BAĞIMSIZ RUS MEDYASI DOĞRULADI Rus bağımsız haber kaynakları Agentstvo ve The Insider, Paladiçuk'un Novosibirsk'teki Hava Kuvvetleri ve Hava Savunma 14. Ordusu da dâhil olmak üzere çeşitli birimlerde görev yapmış bir hava savunma subayı olduğunu doğruladı. HEDEFİN HIZI BİR İHA OLMADIĞINI GÖSTERİYORDU The Insider ayrıca notun gerçek gibi göründüğünü ve sızdırılan belgelerde ortaya çıkan uçağın hızının, Rus Pantsir-S füzesinin hedefin bir insansız hava aracı (İHA) olmadığını bildiğini gösterdiğini belirtti. Aynı zamanda Paladiçuk'un ilettiği verilere göre, İHA’lar 8 km yükseklikte 432 km/s hızla uçmadığı için hedefin bir İHA olmadığı oldukça açık bir şekilde görülüyor. Bu, Rusya’nın hedefin “insanlı bir uçak” olduğuna dair her türlü göstergeye sahip olduğunu gösteriyor. AZAL UÇAĞI AKTAU YAKINLARINDA DÜŞTÜ Azerbaycan Hava Yollarına (AZAL) ait J2-8243 sefer sayılı "Embraer 190" tipi yolcu uçağı, 25 Aralık 2024 tarihinde sabah saatlerinde Kazakistan'ın Aktau şehrinde düşmüştü. Rus füzesinin yolcu uçağını hedef alması sonucu büyük bir felaket meydana gelmiş ve uçakta bulunan 67 kişiden 38'i yaşamını yitirmişti. Akşam saatlerinde ise uçağın kara kutusu bulundu ve kara kutusunun Brezilya’da inceleneceği açıklandı. Öte yandan yapılan incelemeler sonucunda, yolcu uçağının bir Rus Pantsir-S füzesi tarafından hedef alındığı ortaya çıkmıştı. Rusya başta inkâr etti ancak ortaya çıkan kanıtlar, füzenin Grozni üzerindeki bir SİHA (silahlı insansız hava aracı) hava faaliyeti sırasında 8432 sefer sayılı uçağa ateşlendiğini ve uçağın yanında patlayan şarapnelin yolcuları ve kabin ekibini vurduğunu doğruladı. Bununla birlikte Kazakistan Ulaştırma Bakanı Yardımcısı, düşen AZAL uçağıyla ilgili soruşturmanın Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatının (ICAO) standartlarına göre bir yıl kadar sürebileceğini söyleyerek; nihai sonuç için yıl sonunu işaret etti.

Hindistan'daki uçak kazasının nedenini araştırmak için komite kuruldu Haber

Hindistan'daki uçak kazasının nedenini araştırmak için komite kuruldu

Hindistan'ın Ahmedabad kentinden Londra'ya gitmek üzere havalanan ancak kalkıştan çok kısa bir süre sonra yere çakılan Boeing 787-8 Dremaliner tipi yolcu uçağının kaza nedenleri araştırılacak. KAZA NEDENİNİN ARAŞTIRILMASI İÇİN KOMİTE KURULDU Uçakta yer alan 242 kişiden 241'inin yaşamını yitirdiği, doktorların kaldığı pansiyona isabet ettikten sonra toplamda 265 kişinin öldüğü uçak kazasının sebepleri merak uyandırmaya devam ediyor. Bu kapsamda Sivil Havacılık Bakanlığı, AI-171 sayılı sefer uçağının kaza nedenlerini araştırmak için bir komite kurulduğunu duyurdu. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, "12 Haziran 2025'te Ahmedabad'dan Gatwick Havaalanı'na (Londra) inen Air India AI-171 sefer sayılı uçağın düşmesine yol açan nedenleri incelemek üzere Yüksek Düzeyli Çok Disiplinli Komite oluşturuldu. Komite, bu tür olayları önlemek ve ele almak için mevcut Standart İşletim Prosedürlerini ve yayınlanan yönergeleri inceleyecek ve gelecekte bu tür durumlarla başa çıkmak için kapsamlı yönergeler önerecektir" ifadelerini kullanıldı. İçişleri Bakan, Sivil Havacılık Bakanlığı, Hindistan Hava Kuvvetleri temsilcileri ve havacılık uzmanlarının yer alacağı komitenin raporunun 3 ay içinde açıklayacağı belirtildi. HİNDİSTAN'DAKİ UÇAK KAZASI Hindistan'da Guacret eyaletindeki Ahmedabad Sardar Vallabhbhai Patel Uluslararası Havalimanı'ndan Londra Gatwick Havalimanı'na gitmek üzere havalanan Air India'ya ait "Boeing 787 Dreamliner" tipi seyahat uçağı 12 Haziran 2025 tarihinde yerleşim yerine düştü. Kalkıştan kısa bir sonra irtifasını kaybeden 242 kişiyi taşıyan yolcu uçağı yerleşim yere çakıldı. Air India, yolcu uçağındaki kişilerin 169'unun Hindistan, 53'ünün Birleşik Krallık, 1'inin Kanada ve 7'sinin Portekiz vatandaşı olduğunu belirtti. Uçak kazasından yalnızca bir kişinin kurtulabildiği açıklandı.

Hindistan'daki uçak kazasından kurtulan mucize yolcu Haber

Hindistan'daki uçak kazasından kurtulan mucize yolcu

Hindistan'da gerçekleşen uçak kazasının ardından sağ kurtulduğu belirtilen Birleşik Krallık vatandaşı Hintli yolcu, dünya kamuoyunun ilgisini çekti. Kalkıştan kısa bir süre sonra irtifasını kaybederek yere çakılan yolcu uçağından hafif yaralarla kurtulan Rameş Viswaşkumar (Ramesh Vishwashkumar) isimli vatandaşın uçaktan nasıl çıktığı ve ne durumda olduğu büyük merak konusu oldu. KARA KUTULARDAN BİRİ BULUNAMADI Press Trust of India'nın (PTI) haberine göre, Komiser Yardımcısı Kanan Desai, kazayla ilgili olarak basına açıklamalarda bulundu. Desai, kazanın ardından 265 kişinin cansız bedeninin hastaneye sevk edildiğini bildirdi. Doktorların kaldığı bir yurda isabet eden uçağın kara kutularından birinin bulunduğu ancak ön tarafta yer alan ikinci kara kutunun ise bulanamadığı aktarıldı. Uçağın düşüşüyle ilgili ise henüz Hindistan hükûmeti tarafından resmî bir açıklama yapılmadı. BİR KİŞİ KURTULDU Air India şirketi resmî sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada ise "242 kişiyi taşıyan uçaktan 241'inin doğrulanmış ölümünün olduğunu bildirmekten üzüntü duyuyoruz. Tek kurtulan kişi hastanede tedavi görüyor." ifadeleri kullanıldı. Uçak kazasından sağ kurtulan 38 yaşındaki Rameş'in acil çıkış kapısının hemen arkasında bulunan 11A numaralı koltukta oturduğu aktarıldı. Kardeşinin de uçakta olduğu belirtilen Rameş, tedavi altında olduğu hastanede gazeetecileri olayı, "Uçuştan otuz saniye sonra büyük bir gürültü oldu ve ardından uçak düştü. Her şey çok hızlı oldu. Uçak düştüğünde çok korkmuştum, her yer cesetti. Koştum ve birileri beni ambulansa götürdü." şeklinde anlattı. UPDATE: Air India confirms that flight AI171, operating from Ahmedabad to London Gatwick on 12 June 2025, was involved in an accident. The 12-year-old Boeing 787-8 aircraft departed from Ahmedabad at 1338 hrs, carrying 230 passengers and 12 crew. The aircraft crashed shortly… — Air India (@airindia) June 12, 2025 Diğer yandan India Today'in ismi verilmeyen kaynaklara dayandırdığı habere göre, eski Gucerat Başbakanı Vijay Rupani'nin düşen uçakta olduğu belirtiliyor. HİNDİSTAN'DAKİ UÇAK KAZASI Hindistan'da Guacret eyaletindeki Ahmedabad Sardar Vallabhbhai Patel Uluslararası Havalimanı'ndan Londra Gatwick Havalimanı'na gitmek üzere havalanan Air India'ya ait "Boeing 787 Dreamliner" tipi seyahat uçağı 12 Haziran 2025 tarihinde yerleşim yerine düştü. Kalkıştan kısa bir sonra irtifasını kaybeden 242 kişiyi taşıyan yolcu uçağı yerleşim yere çakıldı. Air India, yolcu uçağındaki kişilerin 169'unun Hindistan, 53'ünün Birleşik Krallık, 1'inin Kanada ve 7'sinin Portekiz vatandaşı olduğunu belirtti. Hindistan basınında yer alan bilgilere göre akşam üzeri yapılan açıklamada eyalet polisi uçaktakilerin tamamının hayatını kaybettiğini bildirmişti. TÜRKİYE'DEN TAZİYE MESAJI Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı tarafından yayımlanan taziye mesajında ise şu ifadelere yer verildi: Hindistan'ın Ahmedabad şehrinde bugün (12 Haziran) meydana gelen uçak kazasından dolayı derin üzüntü duyuyoruz. Bu elim kazada hayatını kaybedenlerin yakınlarına ve Hindistan halkına taziyelerimizi sunuyoruz.

Rusya'nın düşürdüğü Azerbaycan uçağının soruşturmasında ikinci aşamaya geçildi Haber

Rusya'nın düşürdüğü Azerbaycan uçağının soruşturmasında ikinci aşamaya geçildi

Kazakistan'ın Aktau kenti yakınlarında Rusya'nın düşürdüğü Azerbaycan Hava Yollarına ait yolcu uçağı ile ilgili çalışmaların ikinci aşamasına geçildi. Kazakistan Ulaştırma Bakanı Marat Karabayev konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Bakan Karabayev, veri toplama işlemlerinin sona erdiğini ve bu aşamadan sonra verilerin incelenmeye başlanacağını aktardı. Karabayev soruşturma kapsamında Kazak ve uluslararası uzmanların Azerbaycan ve Rusya havalimanlarını ziyaret ettiğini ifade etti. AZAL UÇAĞI AKTAU YAKINLARINDA DÜŞTÜ Azerbaycan Hava Yollarına (AZAL) ait J2-8243 sefer sayılı "Embraer 190" tipi yolcu uçağı, 25 Aralık 2024 tarihinde sabah saatlerinde Kazakistan'ın Aktau şehrinde düşmüştü. Rus füzesinin yolcu uçağını hedef alması sonucu büyük bir felaket meydana gelmiş ve uçakta bulunan 67 kişiden 38'i yaşamını yitirmişti. Akşam saatlerinde ise uçağın kara kutusu bulundu ve kara kutusunun Brezilya’da inceleneceği açıklandı. Öte yandan yapılan incelemeler sonucunda, yolcu uçağının bir Rus Pantsir-S füzesi tarafından hedef alındığı ortaya çıkmıştı. Rusya başta inkar etti ancak ortaya çıkan kanıtlar, füzenin Grozni üzerindeki bir SİHA (silahlı insansız hava aracı) hava faaliyeti sırasında 8432 sefer sayılı uçağa ateşlendiğini ve uçağın yanında patlayan şarapnelin yolcuları ve kabin ekibini vurduğunu doğruladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.