Putin’in savaşı kendi ülkesini vuruyor: 49 kişiyi taşıyan Rus yolcu uçağı düştü
Putin’in savaşı kendi ülkesini vuruyor: 49 kişiyi taşıyan Rus yolcu uçağı düştü
Rusya'nın Amur bölgesinde düşen Antonov-24 tipi yolcu uçağında bulunan 49 kişi hayatını kaybetti.
Haber Giriş Tarihi: 24.07.2025 11:54
Haber Güncellenme Tarihi: 24.07.2025 12:24
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Rusya'nın Amur bölgesinde radardan kaybolan “Antonov-24” tipi yolcu uçağının enkazına ulaşıldı. Uçaktaki yolcu ve mürettebattan oluşan 49 kişinin tamamı hayatını kaybetti.
Rusya'dan yapılan açıklamada, arama çalışmalarında uçağın gövdesinin bulunduğu ve meydana gelen yangının hâlâ sürdüğü belirtildi.
Düşen uçağın Tında kentine 15 kilometre uzaklıktaki dağın yamacında bulunduğu belirtiliyor.
Uçağın, pilotaj hatası nedeniyle düştüğü de Rus medyasında gündeme gelen bilgiler arasında yer alıyor.
RUS SALDIRGANLIĞI KENDİ SİVİL HAVACILIĞINI VURUYOR
Bununla birlikte, Rusya'nın Ukrayna'ya karşı 24 Şubat 2022 tarihinden bu yana sürdürdüğü topyekûn işgal girişimi ve saldırılarından dolayı Batı’nın Rusya’ya karşı uyguladığı yaptırımlar etkisini gösteriyor. Birçok parça, yurt dışından temin edildiği için yaptırımlardan en çok etkilenen alanlardan birisinin de sivil havacılık olduğu dikkat çekiyor. Yedek parça ve ekipman eksikliği nedeniyle Rusya’da yeni uçaklar üretilemiyor ve mevcut uçaklar uluslararası standartlara göre tamir edilemiyor.
Ayrıca ABD ve AB Boeing ve Airbus, mevcut uçaklar için teknik destek sağlamayı durdurdu. Bu durum, uçakların düzenli kontrolleri olan C Check ve daha derinlemesine D Check'lerin yapılmasını imkânsız hâle getirdi. Rus hava yolu şirketleri, Batılı uçakları kendi başlarına tamir etmek için bazı uçakları parçalara ayırıp diğerlerini tamir etmek zorunda kaldı.
RUSYA UÇAKLARIN ÖMÜRLERİNİ UZATMAYA ÇALIŞIYOR
Ayrıca Rusya, şimdiye kadar modifiye edilmiş An-26 uçaklarının belirlenmiş hizmet ömrünü 50 yıldan 60 yıla çıkarmak için çalışma başlatmıştı. Çalışmanın sonucu olarak uçağın bir sonraki büyük bakıma kadar hizmet ömrünün 20 bin uçuş saatinden 26 bin uçuş saatine çıkarılması hedeflenmişti.
Rusya'daki sivil uçak filosunun üçte ikisi yabancı menşeli uçaklardan oluşuyor ve bu uçaklar, ülke içindeki yolcu taşımacılığının yüzde 90'ını sağlıyor. Diğer 150 uçak ise SSJ-100 modeli olup, bunlar da Batılı şirketlere ait yedek parça tedariğine büyük ölçüde bağımlı olduğunu biliniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Putin’in savaşı kendi ülkesini vuruyor: 49 kişiyi taşıyan Rus yolcu uçağı düştü
Rusya'nın Amur bölgesinde düşen Antonov-24 tipi yolcu uçağında bulunan 49 kişi hayatını kaybetti.
Rusya'nın Amur bölgesinde radardan kaybolan “Antonov-24” tipi yolcu uçağının enkazına ulaşıldı. Uçaktaki yolcu ve mürettebattan oluşan 49 kişinin tamamı hayatını kaybetti.
Rusya'dan yapılan açıklamada, arama çalışmalarında uçağın gövdesinin bulunduğu ve meydana gelen yangının hâlâ sürdüğü belirtildi.
Düşen uçağın Tında kentine 15 kilometre uzaklıktaki dağın yamacında bulunduğu belirtiliyor.
Uçağın, pilotaj hatası nedeniyle düştüğü de Rus medyasında gündeme gelen bilgiler arasında yer alıyor.
RUS SALDIRGANLIĞI KENDİ SİVİL HAVACILIĞINI VURUYOR
Bununla birlikte, Rusya'nın Ukrayna'ya karşı 24 Şubat 2022 tarihinden bu yana sürdürdüğü topyekûn işgal girişimi ve saldırılarından dolayı Batı’nın Rusya’ya karşı uyguladığı yaptırımlar etkisini gösteriyor. Birçok parça, yurt dışından temin edildiği için yaptırımlardan en çok etkilenen alanlardan birisinin de sivil havacılık olduğu dikkat çekiyor. Yedek parça ve ekipman eksikliği nedeniyle Rusya’da yeni uçaklar üretilemiyor ve mevcut uçaklar uluslararası standartlara göre tamir edilemiyor.
Ayrıca ABD ve AB Boeing ve Airbus, mevcut uçaklar için teknik destek sağlamayı durdurdu. Bu durum, uçakların düzenli kontrolleri olan C Check ve daha derinlemesine D Check'lerin yapılmasını imkânsız hâle getirdi. Rus hava yolu şirketleri, Batılı uçakları kendi başlarına tamir etmek için bazı uçakları parçalara ayırıp diğerlerini tamir etmek zorunda kaldı.
RUSYA UÇAKLARIN ÖMÜRLERİNİ UZATMAYA ÇALIŞIYOR
Ayrıca Rusya, şimdiye kadar modifiye edilmiş An-26 uçaklarının belirlenmiş hizmet ömrünü 50 yıldan 60 yıla çıkarmak için çalışma başlatmıştı. Çalışmanın sonucu olarak uçağın bir sonraki büyük bakıma kadar hizmet ömrünün 20 bin uçuş saatinden 26 bin uçuş saatine çıkarılması hedeflenmişti.
Rusya'daki sivil uçak filosunun üçte ikisi yabancı menşeli uçaklardan oluşuyor ve bu uçaklar, ülke içindeki yolcu taşımacılığının yüzde 90'ını sağlıyor. Diğer 150 uçak ise SSJ-100 modeli olup, bunlar da Batılı şirketlere ait yedek parça tedariğine büyük ölçüde bağımlı olduğunu biliniyor.
Son Haberler