SON DAKİKA
Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Çinli öğretmen, Uygur Türkü öğrenciyi resmen sorguya çekti!

Doğu Türkistan'daki bir okulda kaydedilen videoda Çinli bir öğretmenin Uygur öğrenciyi "sorguya" çektiği görüldü. Asimilasyon politikasına bağlı kalarak, Türk kimliğini unutturmayı amaçlayan öğretmenin, öğrenciden yüksek sesli bir şekilde cevaplar vermesini istedi.

Haber Giriş Tarihi: 14.06.2025 10:46
Haber Güncellenme Tarihi: 14.06.2025 11:47
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.qha.com.tr/
Çinli öğretmen, Uygur Türkü öğrenciyi resmen sorguya çekti!

Asimilasyon politikasına bağlı olan Şi Cinping idaresindeki Çin, baskı ve zulüm altında bıraktığı Doğu Türkistan'daki Türklük ve Müslümanlık değerlerini hiçe sayarak, Uygurların kimliğini yok etmeyi amaçlıyor.

Soykırım emelleriyle hareket eden Çin, Uygur Türkü çocukların öz vatanlarında ana dilde eğitim almasını engellerken, kimliklerini unutmaları için çaba sarf ediyor.

UYGUR TÜRKÜ ÇOCUKLAR RESMEN SORGUYA ÇEKİLİYOR!

Doğu Türkistan'da kaydedilen bir videoda, Uygur Türkü çocukların sınıfta Çinli bir öğretmen tarafından sorguya çekildiği görüldü. Öğretmenin, "Milletimiz kim?, Vatanımız neresi? Başkentimiz neresi?, Bayrağımız ne?" gibi sorular yönlendirerek çocuklara "yüksek sesli bir şekilde" yanıltıcı cevaplar verdiriyor. Uygur Türkü çocuğun inanmayarak verdiği cevaplar ise yardım isteyen gözlerinden okunabiliyor.

TÜM OKULLARDA MANDARİN ÇİNCESİNİ ZORUNLU KILDI

Çin hükûmeti geçen günlerde kendi Anayasası'nın 4. maddesini çiğneyerek, ülke genelinde ve Doğu Türkistan'da okul öncesi eğitimlerde Mandarin Çincesini zorunlu hale getirmişti. Tüm bölgelerde okul öncesinden itibaren eğitim dilinin Mandarin Çincesi olacağına karar veren komünist rejim, Uygurların ana dilini unutturmayı hedefliyor.

İnsan hakları ihlalinde bulunan Çin hükûmetinin Anayasası'ndaki 4. madde şu ifadeleri içeriyor:

"Tüm etnik gruplar kendi konuşma ve yazı dillerini kullanma ve geliştirme ile gelenek ve göreneklerini koruma ya da onları değiştirme özgürlüğüne sahip olacaktır."

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.